هنوز گلایه های دریانوردان نسبت به حقوق پایینتر از نرخ بین المللی این شغل ادامه داشت که با توجه به افزایش قیمت دلار، حق ماموریت دریانوردان از نرخ ارزی به ریالی تغییر یافت.

هنوز گلایه های دریانوردان نسبت به حقوق پایینتر از نرخ بین المللی این شغل ادامه داشت که با توجه به افزایش قیمت دلار، حق ماموریت دریانوردان از نرخ ارزی به ریالی تغییر یافت و نکته حائز اهمیت آنکه حق ماموریت کشتیرانان برمبنای ارز مرجع(1226تومان)، محاسبه شد در حالیکه نرخ مبادلاتی در حال حاضر حدود 2 هزار و 500 تومان است و ارز مرجع تنها در اختیار اولویت های 1و 2 قرار می گیرد.
درهمین رابطه یکی از خوانندگان خبرآنلاین می نویسد: می خواستم بدانم اخر پرداخت حق ماموریت پرسنل کشتی رانی به صورت دلار چی شد؟ ایا حرکتی از طرف مسولین صورت گرفته است؟
دراین بین شرکتی که در این زمینه باید جوابگو باشد شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی است که تا کنون از پاسخگویی مبادرت ورزیده و درعین حال روابط عمومی این شرکت تاکید می کند قراراست دریانواردان دور هم جمع شوند و به طور گروهی گله خود را مطرح کنند و در اینصورت برای تهیه گزارش از دریانوردان اطلاع رسانی می شود.
این درحالی است که خوانندگان دریانورد خبرانلاین به دنبال پاسخ شفاف برای این اقدام هستند و انتشار گلایه کشتیرانان نمی تواند جوابی مشخص برای مشکلات فعلی آنان باشد.
چراکه در نهایت تهیه گزارش از این گلایه دست جمعی رسیدن به این سوال است که دلیل این اقدام مسوولان چیست؟
با اینحال می گویند که کشتیرانی ارز را در اختیار بانک مرکزی قرار می دهد و این بانک است که حقوق را ریالی پرداخت می کند.
این درحالی است که همچنان دریانوردان در بلاتکلیفی به سر می برند و کشتیرانی نیز به عنوان مسوول مستقیم این امر از پاسخگویی به خبرآنلاین خودداری می کند.
براساس این گزارش بیش از یکماه از زمانیکه خبرنگار خبرآنلاین جویای دریافت پاسخ این سوال خوانندگان خود از مسوولان کشتیرانی شده می گذرد. با اینحال مسوولان روابط عمومی این شرکت از پاسخگویی به تماس های خبرنگار ما خودداری می کنند.


45/221

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حسن اکبریان CN ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    15 2
    با ‌ سلام و احترامات فراوان به نظر اینجانب شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همت نیروی متخصص ایرانی وبه عنایت الهی توانسته است با پیشرفت روز افزون در جهان موجب افتخار ایران اسلامی باشد پس بیایم باحفظ ارزش ها کشورمان ایران را بیش از پیش سرفرازتر وآبادتر بکنیم و من بعنوان یک دریانورد که بیشتر عمر خویش را در دریا ومحروم از خانه وخانواده در خدمت ناوگان ارزشمند شرکت جمهوری اسلامی ایران بوده ام از مسئولین محترم خواهشمندم در خصوص پرداخت هزینه سفر قشر زحمتکش دریانوردکمال همکاری را مبذول فرمایندع
  • حسن اکبریان CN ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    11 0
    با ‌ سلام و احترامات فراوان به نظر اینجانب شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به همت نیروی متخصص ایرانی وبه عنایت الهی توانسته است با پیشرفت روز افزون در جهان موجب افتخار ایران اسلامی باشد پس بیایم باحفظ ارزش ها کشورمان ایران را بیش از پیش سرفرازتر وآبادتر بکنیم و من بعنوان یک دریانورد که بیشتر عمر خویش را در دریا ومحروم از خانه وخانواده در خدمت ناوگان ارزشمند شرکت جمهوری اسلامی ایران بوده ام از مسئولین محترم خواهشمندم در خصوص پرداخت هزینه سفر قشر زحمتکش دریانوردکمال همکاری را مبذول فرمایندع
  • AA US ۰۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 19
    جواب به دریانورد محترم , کشور در شرایط تحریم است، چرا دریانورد محترم نباید مشکلات ارزی را تحمل کنند؟ . شرکتهای دارویی که به سلامت خانواده و جامعه خدمت میکند مشکل پیدا کرده .برو خدا را شکر کن که حق وحقوقت را سر هر ماه میگیری حالا کمی یابیشتر کمتر , به یاری خدا پس از گذشتن از این شرایط بحرانی ۲برابر حقوق ارزی پرداخت میکنن.
    • نام EU ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      1 14
      همه با هم تلاش ميكنيم تا به ياري خدا اين شرايط بحراني تهديد و تحريم را به فرصت و زمينه اي براي پيشرفت بيش از پيش كشور عزيزمان تبديل كرده و حقوقمان دو برابر گردد...
    • آرمان US ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
      12 0
      دوست عزیز قشر دریانورد در تمامی لحظات در حال تحمل مشکلات تحریم ها بوده و هست، صزفا جهت اطلاع شما حقوق دریانوردان ایرانی با مدارک بین المللی کمتر از نیمی از حقوق سایر کشور هاست، ما به عنوان ایرانی در راستای خدمت به کشور پیشنهادات کار در کشورهای دیگر را به علت حمایت از کشور خود رد کرده ایم،و حاضر به کار با حقوق کمتر شده ایم،حال اگر همین حقوق را هم با ارز ۱۲۲۶ معادل یک سوم بازار آزاد بدهند،مجبورم در راستای حمایت از خانواده ام،به کشور دیگری برای کار مراجعه کنم،با یک جستجوی ساده می توتنید لیست نیاز کاری کشورها را ببینید که در اکثر آنها دریانوردی موجود است.ما حمایت کردیم و در زمان رونق تجارت هم از ما حمایت نشد.جهت اطلاع دریانوردی دومین شغل سخت در لیست جهانی است،پس آنرا با سایر مشاغل کقایسه نکنید.
    • بدون نام IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
      4 0
      دوست گرامی، حضرتعالی هر شب از محل کار به منزل مراجعه می کنید و اوقات استراحت خود را در کنار خانواده و در منزل سپری میکنید. شاید درک وضعیت این افراد و خانواده آنها برای شما مقدور نباشد، فردی که شش ماه کار شبانه روزی، دوری از خانواده، تماس با انواع محموله های زیانبار، شرایط جوی غیر متعارف(گرما و سرمای کشنده)، استرس فوق العاده ناشی از مسئولیتهای سنگین و... را با دریافت یک سوم حقوق مصوب در قوانین بین المللی به خاطر خدمت به کشور پذیرفته، توقع برخورد منصفانه تری را دارد.
  • بدون نام IR ۱۰:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    10 0
    با سلام برای آنها که دوست دارند بدانند: دریانوردی یکی از مشاغل سخت وزیان آور است نه فقط به خاطر دوری از خانواده که به خاطر کار فرسایشی شبانه روزی؛قرار گرفتن طولانی مدت در معرض مغناطیس،فشار و استرس کاری بسیار بالا، استنشاق مداوم گازهای سمی وسرطانزا با درصدهای بالا ( خیلی بیشتر ازاونی که تو تهران نگرانی ازبیماریهای تنفسی ایجاد می کنه) عبور ازمناطق جنگی و دزدان دریایی مسلح و ... . آن روزها که کشتیرانی و نفتکش اوضاع به سامان داشتند کسی یادی از ما دریانوردان نکرد. این روزها زیادی وزیاده خواه شده ایم.آن روزها که یک سوم عرف جهانی حقوق می گرفتیم امیدمان به آینده بود،آینده ای که کسی حاضر نیست پاسخی به ما بدهد که حقمان چه شد؟ ما مرد رهیم ،تکلیف چیست؟
    • بدون نام US ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      11 0
      فردین دوست عزیز شما نفست از جای گرم بلند میشه.کجا 6 ماه از خانوادتت تو گرمای جهنمی دور بودی یا کی دزدای دریایی بهت RPG شلیک کردن و با Sniper مغزتو نشونه رفتن.تا همین الانشم حقوق ما کمتر از نصف حقوق بین الملل بود.شما اگه تا این حد نگران مشکلات ارزی مملکتی و درکت تا این حد بالاست بیا جای ما برو دریا ...
  • سامان IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    8 0
    دریانوردان ایرانی حتی با دریافت حق ماموریت دلاری خود که به صورت میانگین یک سوم حقوق بین المللی است به میزان دو سوم آن برای کشور صرفه جویی ارزی دارند. لطفا تحقیق کنید. ممنون از خبر آنلاین به خاطر پیگیری. ولی خواهش می کنم اینجوری ننویسید. هیچ بخشنامه ای برای تغییر حق ماموریت دلاری به ریال وجود ندارد و نوشته شما باعث سوءاستفاده خواهد شد. ما هنوزنمیدانیم وظیفه ی ملی ماست که دلار نگیریم یا دستان سود جویی در کارند.کما اینکه در مراجعه برخی دوستان برای دریافت بالاجبار حقوق به ریال (نفتکش)، از آنها خواسته شده که درخواست بنویسند و این زنگ خطر سودجویی است.
  • near miss IR ۰۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۰
    0 0
    با این همه مشکلات steering failure دادم - رادار هم از کار افتاده از بس گیج شدم compass هم ازکار افتاده از بس نیاز به پول دارم boiler هام جوش اووردن اگه مشکل دلار حل نشه black out شاید بدم
  • داریوش IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۴
    0 1
    سلام دوستان من قدم 158 سانته ومیخوام افسر دومی بخونم(با دیپلوم) ایا میتونم؟اگه با دیپلم وارد کشتیرانی بشم میتونم مدرکمو ارتقاع بدم؟