نماینده اردستان خواستار پیگیری سریعتر ماجرای قتل ستار بهشتی برای جلوگیری از جوسازی‌ها علیه نظام و رهبری شد.

به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز مجلس احمد بخشایشی نماینده اردستان در تذکری با اشاره به ماجرای فوت ستار بهشتی وبلاگ نویس، گفت: اتفاقی در چند روز اخیر افتاده است که برخی می گویند قتل بوده، برخی می گویند مرگ بوده، برای همه سوال پیش آمده است.
وی تصریح کرد:به فرض اینکه ثابت شده باشد این اتفاق قتل بوده است، مگر در آمریکا وقتی دو سرباز سر فردی می‌ریزند آیا شخصیت حقوقی پلیس زیر سوال می رود؟ آیا نظام آمریکا باید هزینه بدهد؟ یا وقتی مدیرکل بی بی سی شخصیت حقوقی خود را کنار می‌گذارد و می‌گوید که من این اشتباه کردم آیا بی بی سی زیر سوال می رود؟ چرا باید رهبری و نظام به خاطر این موضوع هزینه بدهد؟ اگر دو پلیس اشتباه کردند چرا پای نظام می گذاریم؟
نماینده اردستان ادامه داد: قوه قضاییه اعلام کرده این اقا مشکوک به قتل رسیده، علی رغم سابقه بدی که به زعم آنها دارد ولی گفته شده در چند نقطه از بدن این فرد ضربه وارد شده است، آیا نباید قبل از اینکه بی بی سی و شبکه‌های خارجی پمپاژ تبلیغاتی بر سر ما ببارند از انفعال خارج شد و موضوع را پیگیری کرد؟ چرا کسی کاری نکرد.
بخشایشی گفت: تذکر ما به قوه قضاییه این است که به زندانی سیاسی احترام بگذارد و این در هر رژیمی واجب است مگر نلسون ماندلا 27 سال در زندان نبود کسی به او توهین نکرد نباید فرد را به زندان برد و افقی برگرداند.
بعد از تذکر این نماینده مجلس، محمد حسن ابوترابی فرد نایب رییس مجلس که ریاست صحن را برعهده داشت از کمیسیون امنیت ملی خواست گزارش تهیه شده را به صحن ارائه دهد.

در ادامه سید حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گزارش مقدماتی این کمیسیون درباره مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویسی که در زندان اوین درگذشته است را در صحن علنی مجلس قرائت کرد.
در متن این گزارش آمده است:
آقای ستار بهشتی با 35 سن، مجرد و با تحصیلات سیکل در عرصه فضای سایبری فعال و دارای وبلاگ ویژه بوده است. ایشان روز سه شنبه 18 ابان ماه سال جاری با حکم مراجع قضایی از منزل خود در شهرستان رباط کریم توسط پلیس ویژه فناوری اطلاعات (فتا) دستگیر و پس از بازجویی اولیه با صدور قرار قانونی به زندان منتقل می شود سپس جهت تکمیل تحقیقات از زندان به بازداشتگاه پلیس فناوری اطلاعات منتقل و روز شنبه 20 ابان در بازداشتگاه مذکور فوت می کند. کمیسیون امنیت ملی در 22 آبان ماه جلسه ای با حضور دادستان تهران، فرمانده پلیس تهران و رییس زندان های استان تهران برگزار نمود . جمع بندی اولیه کمیسیون براساس اظهارات مدعوین به شرح ذیل اعلام می گردد
1-اصل موضوع فوت وی در بازداشتگاه نیازمند بررسی دقیق و جدی است و به همین علت کمیسیون تصمیم گرفت یکی از قضات باتجربه دارای درجه ممتاز قضایی و عضو کمیسیون امنیت ملی را در چارچوب وظیفه نظارتی مامور کند تا حصول نتیجه نهایی موضوع را شخصا پیگیری نماید.
2- اقدام قوه قضاییه به عنوان مرجع مسئول پیگیری این حادثه در بازداشت تعدادی از مامورین متهم به کشف حقیقت کمک خواهند کرد و از این قوه می خواهیم در صورت احراز تخلف با عناصر متخلف برخورد قانونی شود.
3-با توجه به اینکه پزشکی قانونی اقدام به کالبد شکافی و نمونه برداری با هدف آزمایشات نموده است کمیسیون منتظر اعلام نتایج این آزمایشات می باشد که هنوز اعلام نشده است.
4- کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بر ضرورت دقت نظر نیروهای عمل کننده برای جلوگیری از حوادث مشابه تاکید می نماید و بر نظارت قوه قضاییه در این روند توصیه می نماید.

رباط کریم زندان ندارد
به گزارش خبرآنلاین، در ادامه جلسه علنی امروز ابراهیم نکو نماینده رباط کریم در تذکری با اشاره به فوت ستار بهشتی گفت: این اتفاق افتاده است ولی ما از همکاران انتظار نداشتیم که با بداخلاقی شان و شخصیت شهرستان تاریخی رباط کریم را زیر سوال ببرند.
وی تصریح کرد: مسئولان قضایی و انتظامی در حال پیگیری این موضوع هستند و مجلس هم مصمم به پیگیری است چرا برخی می‌گویند در این شهر و زندان این شهر اتفاق افتاده است. رباط کریم زندان ندارد و نیروهای انتظامی و قضایی خدومی دارد که به خوبی به مسئولیت خود عمل می کنند.
وی خواستار بررسی واقعیت این موضوع با سرعت بیشتری شد و تاکید کرد: این همه وبلاگ نویس در کشور داریم که مدافع نظام هستند، چرا یک بار از آنها دفاع نمی شود این اتفاق به هر دلیلی افتاده باشد، نباید به گونه ای بیان شود که به نظام لطمه بزند. با چه جراتی تمامیت نظام را زیر سوال می برید.
/27220
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شاهین IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    400 2
    به همان دلیلی که شما وقتی اتفاقی در غرب می افتد جوری بیان می کنید که جرم او ناشی از مبانی غرب است
    • پدرام US ۱۴:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
      22 0
      هیچی نمیگم فقط می گم آفرین به این جمله ی زیبای شما
    • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
      76 0
      گل گفتی، درود
  • مجید IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۴
    118 0
    دیشب اخبار بیست و سی کلا جوری خبرو منعکس کرد که انگار این اتفاق در خارج از ایران افتاده گفت مرگ یک شهروند ایرانی!!!!!!!!!!!!!!!!!!!