نماینده های مجلس شورای اسلامی تایید کرده اند زندان رباط کریم، بازداشتگاهی که ستار بهشتی در آن فوت کرد، زیر نظر قوه قضاییه اداره نمی شود.

به گزارش خبرآنلاین؛ دیروز ستاد حقوق بشر قوه قضاییه در بیانیه ای نوشت که ستار بهشتی، وبلاگ نویس بازداشت شده، در زمان تحقیق در اداره پلیس فوت کرده است. (اینجا را بخوانید)

اکنون یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی می گوید زندان رباط کریم تحت نظر قوه قضاییه نیست.

حجت‌الله سوری به خبرگزاری خانه ملت گفت: "رئیس سازمان امور زندان‌های کشور، اعلام کرده زندان رباط کریم، جز سازمان زندان‌های قوه قضائیه نیست و دلیل آورده که زندان‌ قوه قضائیه محلی است که زیر نظر رئیس قوه قضائیه اداره شود و افراد با حکم و دستور قاضی در آن زندانی می‌شوند. احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد."

او درباره بررسی مرگ وبلاگ نویس زندانی و بازدید کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از زندان رباط کریم برای رسیدگی به پرونده مرگ وبلاگ‌نویس، گفت: کمیسیون همواره از زندان‌های تهران و شهرستان‌ها به صورت سر‌زده بازدید کرده اما فعلا بازدید آن از این مرکز قطعی نشده است. با دستور رئیس مجلس شورای اسلامی بررسی درباره ابعاد پرونده مرگ ستار بهشتی وبلاگ نویس به کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی محول شده، این کمیسیون نیز رسیدگی درباره این پرونده را به کمیته امنیت واگذار کرده است و بر این اساس قرار است کمیته امنیت مجلس امروز بعد‌‌ از ظهر به صورت اختصاصی در این باره تشکیل جلسه دهد.

همچنین علاءالدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دراین باره به خانه ملت گفته است: "کمیسیون در طول چند روز گذشته پیگیر این موضوع از پلیس فتا بود."

این درحالی است که رییس پلیس تهران در گفتگویی با عصرایران تایید کرده است که ستار بهشتی برای تکمیل تحقیقات، در اختیار پلیس فتای تهران بزرگ بود.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257394

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • mohammad IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    84 0
    چرا نوشته شده مرگ یعنی هیچ احتمالی از قتل ندادن؟ یا مثلا قتل احتمالی. توی این جمله زیر هم گفتن "احتمالا" خوب بررسی کنن ببینن زندان نیروی انتظامیه یا قوه قضائیه احتمالا زندان رباط کریم زندان نیروی انتظامی است و حکم بازداشتگاه موقتی را دارد. گر چه خیلی هم فرق نمیکنه به هر حال اگه کسی مقصر باشه باید مجازات بشه حالا از هر نهادی که باشه.
  • ایرانی US ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    103 2
    اگر با کهریزک برخورد جدی می شد ستار شاید الان زنده بود...
  • بدون نام IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۲
    102 1
    بعد از حادثه کهریزک اعلام شد همه بازداشتگاههای کشور زیر نظر قوه قضائیه هستند. حالا معلوم شد بازداشتگاه غیر رسمی هنوز هم داریم.