درپی اعتراض یکی ازخوانندگان به نصب غلط وگمراه کننده تابلوهای راهنمایی آزادراه تهران کرج، مهندس محمد پورقائم مقام معاونت ترافیک منطقه 22عنوان داشت:«نام آزاد راه به شهید فهمیده تغییرکرده و بزودی تابلوهای تهران کرج برداشته می شود»

یکی ازخوانندگان خبرآنلاین با نام حسام نوشته بود: دربزرگراه آزادگان و نیز در سایر معابر منطقه 22 روی همه تابلوهای آبی رنگی‌ که مسیر اتوبان کرج را مشخص می کند به اشتباه نوشته شده " تهران- کرج (با علامت آبی اتوبان)" که این کاملا اشتباه و گمراه کننده است، زیرا اتومبیل هایی که می خواهند به تهران بیایند با دیدن کلمه "تهران" روی این تابلو‌های آبی رنگ کاملا منحرف شده و به سمت کرج می‌‌روند. اینجانب علاوه بر تقاضای بررسی و رقع آن و موارد مشابه درمنطقه 22، تقاضا می‌‌کنم به هنگام نصب تابلو درهرنقطه ازمعابر شهری، شهرداری مناطق و نواحی این نکته را در نظر داشته باشند کسانی‌ که به این تابلو‌ها اعتماد کرده اند واقعا مسیر را نمی‌شناسند؛ لذا کاری نکنیم که باعث گمراهی و سردرگمی بیشتر شوند.»
مهندس محمد پور قائم مقام معاونت ترافیک منطقه 22 در پاسخ به مشکل مطرح شده این خواننده گفت:« تجهیزات ترافیکی بزرگراه ها و آزاد راه ها براساس آئین نامه های معتبرنصب شده است زیرا این آئین نامه ها بین المللی هستند. طبق این آئین نامه ها اگرتابلویی درآزاد راه ها نصب شود باید رنگش آبی ، بزرگراه ها سبزرنگ واگردر شبکه معابر شهری نصب شود باید زمینه آن سفید باشد.»
وی افزود:« بهرحال اسم این آزاد راه مورد اشاره تهران-کرج است پس طبیعی است که نام آزاد راه درحاشیه آزاد را نصب شود. البته اکنون این آزاد راه تغییرنام داده به اسم شهید فهمیده نامگذاری شده است. ازاین رو بزودی تمام این تابلوها برداشته می شود و تابلوهای شهید فهمیده بجای آن نصب خواهد شد. همچنین برروی این تابلوها، شهید فهمیده شرق یا غرب قید خواهد شد.»
قائم مقام معاونت ترافیک منطقه 22 ادامه داد:«آنطورکه این شهروند به آن اشاره کرد اشتباهی صورت نگرفته است. زیرا زمانی که بر روی تابلو عنوان می شود تهران کرج یعنی اینکه این خیابان به آزاد راه تهران کرج راه دارد. از این رو کسی که در این مسیر تردد می کند می تواند به ورودی های آزاد راه تهران کرج دسترسی داشته باشد.»
او گفت:«اگرمنظوراین خواننده تابلوهای پرچمی است. باید گفت این تابلوها درخروجی ها نصب می شوند. همچنین تابلوهایی که روی آنها شبرنگ جهت نقش بسته است نیزدورترازخروجی ها نصب می شوند. اما در کل باید بگویم که تابلوها درست هستند و مشکلی ندارند.»
45235
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257851

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    18 0
    اینطوری با تغییر نام به شهید فهمیده گمراهی مردم بیشتر میشود .مردم سالهاست اینحا را بنام اتوبان تهران کرج میشناسند حالا میشود تابلوهای ضلع شمالی را بنویسیم اتوبان-کرج وضلع جنوبی در مسیر برگشت را اتوبان- تهران بگذاریم. فکر کنید خودرویی که با سرعت در حال حرکت است به اسم شهید فهمیده برسد و نداند کجاست و چه باید بکند چه فاجعه ای پیش می اید
  • بدون نام IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    9 0
    با سلام خدمت شما عرض كنم در ظلع شرقي اتوبان شهيد زين الدين نيز اين مشكل وجود دارد و شما هنگامي كه از سمت رودهن به طف زين الدين حركت مي كنيد هيچ تابلوي راهنمايي براي راهنمايي به سمت بزرگراه زين الدين وجود ندارد و شما براي پيدا كردن آن دچار مشكل مي شويد من خودم يكبار نيم ساعت تمام گشتم تا بزرگراه زين الدين رو پيدا كردم جالب اينكه چند بار توي خود اتوبان زين الدين بودم اما به خاطر عدم وجود تابلو در معرفي بزرگراه و اعلام ابتداي بزرگره زين الدين دوباره به اشتباه مي افتادم . لطفا اين مسئله رو پيگيري بفرماييد تا ماشينهاي كه از سمت رودهن به تهران حركت مي كنند بتونند به راحتي مسير زين الدين و بعد از اون همت رو پيدا بكنند ممنون
    • حسام A1 ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
      7 0
      کاملا درست است. این مشکل را من هم در روز ۱۹ آبان در همین بخش مطرح نموده بودم.
  • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    7 0
    چه جوابی!!!!!!!!!
  • حسام A1 ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    11 0
    لطفا مسئولین محترم شهرداری منطقه ۲۲ سری به سایر مناطق همجوار مانند مناطق ۲،۳،۵ و ۲۱ بزنند تا متوجه شوند این تابلو‌ها در آن مناطق به درستي نصب شده اند. ضمنا تغییر تابلوهای راهنما از "اتوبان کرج" به "شهید فهمیده" کمکي به رانندگان نا آشنا نمی‌‌کند.
  • بی‌سواد EU ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    14 0
    خیلی مسخره است که اسمش را اینطوری عوض کنند. یک اتوبان دیگر بسازید و نام شهید گرانقدر فهمیده را بر روی آن بگذارید
  • بدون نام IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    7 0
    لطف كند اين شهرداري يك پل عابر پياده در بخش غربي ميدان آزادي نصب كنند تا از تلفات عابران پياده در اين قسمت كم شود. در اين قسمت ماشين با سرعت و بي توجه به خط عابر پياده از اتوبان وارد شهر و محدوده ميدان آزادي مي شوند.
  • رضا IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    8 0
    چه خوب تمام مشکلات ما حل شد!!!
  • بدون نام US ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    14 0
    حالا تکلیف کسی که نمی دونه این آزادراه فهمیده دیگه چه صیغه ای هست چیه؟ از خار بیابون بپرسه که آقا این همون اتوبان تهران-کرج هست یا نه؟
  • محسنی IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    7 0
    تابلوهای راهنمای معابر باید برای مسافران و رانندگان ناوارد نصب شود نه برآی مسوولان شهرداری
  • مجيد IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    0 0
    كوچه هاي منتهي به پارك جوانمردان در بلوار دهكده از ميدان المپيك تا سه راه زيبادشت همگي بن بست بودن و از زمان بن بستي ما اهالي راحت شده بوديم هم از لحاظ اسايش هم از لحاظ امنيت حالا جاي سوال هستش چرا با وجود رضايت اهل محل چرا اين معابر از بن بستي خارج شدن؟ مگه هدف آسايش اهالي نيست؟