۰ نفر
۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱

مهر نوشت:

بورس اوراق بهادار تهران در آخرین روز کاری هفته شاهد رکورد شکنی جدید شاخص کل بود.

 

در نتیجه معاملات روز جاری بازار سهام، شاخص کل با رشدی 121 واحدی، رکورد دیگری را ثبت کرد و برای نخستین بار در رقم 31 هزار و 336 قرار گرفت.
شاخص صنعت نیز در این روز 131 واحد بالا رفت و به عدد 26 هزار و 321 واحد رسید. همچنین شاخص 50 شرکت فعالتر پنج پله صعود کرد. شاخص بازار اول در این روز 28 واحد صعود کرد و در عدد 25هزار و 302 واحد ایستاد.شاخص بازار دوم نیزبا رشد 670 واحدی، رقم 47 هزار و 797 واحد را تجربه کرد.
در بازار روز چهار شنبه سهام شرکت های فولاد مبارکه، پالایش نفت بندر عباس، پتروشیمی پردیس، هلدینگ پارسیان، گروه صنعتی بارز و پتروشیمی خارک بیشترین تاثیر را بر رشد و رکورد زنی شاخص داشتند.این در حالی بود که مخابرات ایران با بیشترین تاثیر منفی بر شاخص،مانع رشد این متغیر شدند.
صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت متعلق به نمادهای گروه صنعتی بارز، ایران گچ، داروسازی روز دارو، صنایع شیمیایی فارس، جام دارو، قند شیرین خراسان و مس شهی باهنر بود، این در حالی بود که نمادهای لیزینگ رایان سایپا، کنتور سازی ایران، قطعات اتومبیل ایران، پارس سرام، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو، صنایع جوشکاب یزد و ماشین سازی نیرو محرکه با بیشترین کاهش قیمت انتهای جدول را به خود اختصاص دادند.
پربیننده ترین نمادهای بازار نیز به ترتیب بانک ملت، ملی مس، فولاد مبارکه، پالایش نفت بندر عباس، سرمایه گذاری معادن و فلزات، سایپا و مارگارین بودن. سرمایه گذاران تالار شیشه ای در این روز سنگین ترین صف های خرید را برای نمادهای پالایش نفت بندر عباس، حفاری شمال، فولاد خراسان، پالایش نفت تبریز، قند شیرین خراسان، فولاد امیر کبیر کاشان و ایران ترانسفو تشکیل دادند.
این در حالی بود که سهامداران نمادهای توسعه معادن روی ایران، آلومینیوم ایران، شیر پاستوریزه پگاه خراسان، بانک اقتصادنوین، آلومتک، پارس دارو و بانک تجارت با تشکیل سنگین ترین صف های فروش، تصمیم گرفتند سرمایه های خود را از این نمادها خارج کنند.
معامله گران بورس تهران در روز چهارشنبه 481 میلیون و 485 هزار سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 803 میلیارد ریال در 28 هزار و 547 نوبت معاملاتی داد و ستد کردند که رشد حجم و ارزش معاملات را نسبت به روز سه شنبه در پی داشت.ارزش روز بورس تهران در پایان معاملات امروز به 142.5 هزار میلیارد تومان رسید.
3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =