وزیر بهداشت گفت: 10 سال پیش رتبه علمی ما در دنیا 56 بود اما امروز به واسطه تلاش‌های اراده جوانان ایرانی و همت زحمتکشان حوزه سلامت کشورمان در میان 200 کشور جهان در زمینه پزشکی جایگاه بیستم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرآنلاین؛ مرضیه وحید دستجردی این خبر را ظهر امروز در همایش گرامیداشت ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان اعلام کرد.

او رتبه داروسازی ایران 16 جهان اعلام کرد و از رونمایی 120 داروی جدید خبر داد: "پس از عرضه 14 دارو در اواخر سال گذشته، که 12 مورد آن داروی بیوتکنولوژیک بود تا پایان سال جاری نیز شاهد رونمایی 10 داروی جدید خواهیم بود. علاوه بر این تعداد دارو، 56 دارو با فناوری بالا و 300 قلم مواد اولیه را در دست حمایت داریم. با وجود تشدید و گسترش تحریم ها علیه ملت ایران، محققان و دانشمندان کشورمان به تلاش و جهاد علمی برای خودکفایی در زمینه تامین دارو ادامه می دهند."

این رتبه داروسازی و خودکفایی در آن را وزیر بهداشت درحالی اعلام کرده است که اکنون وزارت بهداشت با بحران دارویی و واردات مواد اولیه دارو مواجه است و خانم وزیر بارها نسبت به آن هشدار داده (اینجا را بخوانید).

خانم وزیر در کاشان همچنین گفت: به پیشرفت‌های کنونی در حوزه سلامت و بهداشت قانع نیستیم. بر این باور هستیم که با وجود تمام فشارها و تحریم‌های صورت گرفته اما با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود کسب رتبه اول علمی منطقه و جهان دور از دسترس نیست.

او همچنین گفت: رشد کشورمان در بخش تحقیقات را چشمگیر است؛ تعداد مقالات با نمایه ISI در ابتدای سال 2012 نسبت به مدت مشابه آن در سال 2011 افزایش 42 درصدی را نشان می‌دهد.

 

66 هزار تخت بیمارستانی ساخته می شود

وحید دستجردی با اشاره به در دست مطالعه و بررسی بودن ساخت 66 هزار تخت بیمارستانی در سراسر کشور گفت: باید فضای فیزیک درمانی در کشور برای ارائه خدمات مناسب و مدرن باشد و از تجهیزات پزشکی که در شأن مردم است استفاده شود که این بخش نقشه تحول نظام سلامت مورد بحث است.

در این مراسم وزیر بهداشت از تمبر اختصاصی یادبود ربع قرن فعالیت دانشگاه علوم پزشکی کاشان رونمایی کرد.

دستجردی همچنین در سفر خود به کاشان، بیمارستان اعصاب و روان کارگرنژاد و ساختمان مرکزی مدیریت حوادث و فوریت های اورژانس را افتتاح کرد.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 257986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 52
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سامان IN ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    خانم دکتر!میشه بی زحمت بفرمایید این اعداد و ارقام را از کجا میاورید و رو میکنید؟درسته که ما ایرانیها یه جورایی خود شیفته هستیم ولی دیگه نه اینقدر
    • بدون نام IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      واقعا شاخص رتبه بندی چیه؟ تعداد پزشک ها؟ مقالات؟ .... هرچی هست امثال من ایرانی زیاد هستن از سیستم درمانی و حتی پزشکان راضی نیستیم نه فقط هزینه حتی نتیجه
    • بدون نام IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      این منفی ها واسه چیه؟
    • بدون نام IR ۲۰:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      94 23
      این منفی ها یکم مشکوکه
  • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    اون نوجوون 15 ساله که بر اثر نبود دارو فوت کرد هم تو مریخ زندگی میکرده نه ایران!!!
    • ماهان IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      پسر عموی اینجانب سرماخوردگی گرفت بردنش درمانگاه اونجا داروی خردسالان نداشتن برای بزرگسالانو بهش دادن، شب از پا فلج شد تا گردن و بعدش رفت تو کُما، از درمانگاه شکایت کردیم اونا هم از ترس فرستادنش استان دیگه که امکانات بیشتری داشت...یه دکتری اونجا بود که به دادش رسید.
    • سمانه IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      25 15
      با سلام ضمن احترام به شما بیماری پسر عموی شما ربطی به دارو نداشته اشون یک بیماری خود محدود شونده احتمالا داشته اند در مراکز با امکانات بالاتر درمان دارویی ان موجود است. ام تا علائم ان یعنی فلج از پایین به بالا نباشه مشخص نمی شه.
    • ماهان IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      19 6
      سمانه خانم چه نیازی هست من اینجا نظر دروغ بذارم مگه من از کسی تقاضای کمک کردم یا با کسی دشمنی دارم!!!!؟؟؟؟ چیزی گفتم که با چشمای خودم دیدم و از کسی نقل قول نکردم. اگه مقدور بود و مشکلی برای خونوادم پیش نمیومد همینجا آدرس اون درمانگاهو میذاشتم با بیمارستان استانی که بردنش.
  • هادی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    احتمالا منظورش خاورمیانه بوده؛ گفته دنیا.
    • بدون نام IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      4 4
      نه ، تو خاورمیانه هم بیستم نیستیم!
  • بدون نام IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    اصولا اینجور آمارها باید از طرف یک سازمان معتبر بین المللی اعلام بشه. مثلا سازمان بهداشت جهانی یا کمیته های مشابه زیر نظر سازمان ملل. اعلام ماخذ این آمار اگر درست باشه برای خانم وزیر کار مشکلی نیست.
  • خبرخوان IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    نفرمودین اول دنیا کی میشیم؟ واقعا کدوم طرح عملی داشتین که با موفقیت اجرا شه. پزشکهای محترم در آمدهای میلیاردیشون سر به فلک گذاشته و دفتر چه های ما هم مشتری ندارن. واسه تهیه قرص مادرم از مالزی مجبور شدم 100 دلار فقطی هزینه پست بدم. حالا برو بگو استامینیفون میزنیم.
  • بدون نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    به دلیل همین رتبه عالی هم هست که بعد از تحریم ها ، بیماران خاص دچار مشکل شدن!
  • بدون نام IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    از وزير محترم وديگر مسولان خواهش مي شود منابع وشاخص هاي را كه تعيين كننده رتبه ايران در زمينه هاي علمي است را اعلام نمايند.در حال حاضر حداقل در بيش از 20 كشور اورپائي غير از ژاپن،كره،امريكا،استراليا و.... از بيش از 30 سال پيش تا كنون دارو توليد مي شود چگونه ايران با اين همه مشكلات از رتبه 56 به رتبه 14 رسيد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • علیرضا IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    خانم دکتر راست میگن.احتمالا این آمار نتیجه مقالات متعدد کپی شده و تقلبی هست.
  • کمال IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    93 62
    خانوم دکتر مثل اینکه مطالعه ندارن چون اگه مطالعه داشتن حتما میدونستن یه ÷سر دزفولی چند روز پیش به خاطر نبود دارو رخت از این دنیا بستن به هر حال این هم میگذرد
  • داروخانه دار بی دارو!! IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    خانم وزیر بهداشت یادشون رفت که این هم اضافه کنند که ایران از نظر کمبود دارویی نیز به تازگی موفق شده جزو 5 کشور اول دنیا قرار بگیره !!! کپسول آموکسی سیلین ، کلیدینیوم سی ، کدئین ، متفورمین ، رانیتیدین ، مزالازین ، انسولین ها ، واکسن آنفولانزا ، دیپیرادامول ، تمامی قطره های چشمی و گوشی و بینی ، تمام شیاف ها و ... انواع شیر خشک و تمامی داروهای خارجی هم اکنون در بازار دارویی کمیاب و عمدتانایاب می باشد . الان داروخانه ها در حال فروش با قی مانده ذخیره ی دارویی خود هستند که قبل از این انبار کرده اند خدا به دادمون برسه تو زمستون چی می خواد به سرمون بیاد ... (( یا مَنِ إسمهُ دَواء و ذِکرِهُ شِفاء خودت عاقبتمونو به خیر کن ))
    • بدون نام IR ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      شیاف چیه دیگه! بی ادب
    • فرزاد IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      76 4
      چرا بی ادب!؟ خوب شما یه اسم دیگه واسش اختراع میکردین و اینجا میگفتین تا ما هم اونو به این اسم صدا کنیم!!!
    • رضا GB ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      81 2
      همینجوره واقعا الان داروهای ایرانی کمیاب شده قرص کلیدینیوم سی رو از هر داروخانه ای می پرسم نداره حتی هلال احمر و 13 آبان . الان تو اینترنت قرص کلیدینیوم سی رو سرچ می کردم که منو به این سایت انتقال داد . چه خوبه که تو این وضعیت دارویی که اکثر دارو ها کمیاب شده اند یه قسمتی تو سایت تشکیل شه که اسامی داروهای کمیاب رو همه مردم از همه جای کشور ثبت کنند و تو جایه دیگش داروخانه ها اگه تو این لیست دارویی رو می بینند که تو داروخانشون موجوده اعلام کنند که مردم بتونن از اونجا تهیه کنند.سایت خبر آنلاین که نشون داده تو این مدت دغدغه مشکلات مردم رو داره می تونه تو این زمینه پیش قدم باشه
    • علی IR ۲۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      46 51
      آقا چرا شایعه راه میندازین؟ من همین سه شنبه برای مادرم متفورمین خریدم 500 تا کپسول (5 بسته) باقی رو خبر ندارم که بخوام تائید یا تکذیب کنم ولی این یه دونه رو چون خریدم میگم کذبه این حرف
    • فرهاد IR ۰۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      28 3
      گفته هاي دوستمون رو تاييد مي كنم من نماينده فروش شركت پخش دارويي هستم در حال حاظر تمامي داروهاي نامبرده به صورت سهميه اي و محدود در اختيار داروخانه ها قرار مي گيره پيشنهاد اقا رضا هم به نظرم خيلي عاليه تو اين شرايط همه بايد به هم كمك كنيم كه از اين بحران كمبود دارو به سلامت عبور كنيم
  • بدون نام US ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    دوستان عزیز از انجائی که داروهای ما فقط اسم داروی مورد نظر رو دارن ولی خاصیت ندارن و به قولی از گچ ساخته شدن این امار درسته!!!
    • بدون نام EU ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      11 29
      خوب شما که انقدر مطمئن هستید ! به جای دارو ، گچ مصرف بفرمایید هزینه تون هم کاهش پیدا می کنه.
  • بدون نام IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    46 65
    ایران خودرو بزرگترین خودرو ساز خاورمیانه خودرو تماما ملی
  • مریم IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    119 6
    دلار 1226 تومانی رو بدید دارو وارد کنند نه خودرو های لوکس!
  • کامران-ح CH ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    93 24
    با تشکر از خبرگزاری شما که نظرات انتقادی را بیان کرده است. من یکی از اساتید بخش مهندسی پزشکی هستم. اصلا" و ابدا" این طور نیست که اگر کشوری بتواند هزاران مقاله در مجلات معتبر در زیر شاخهISI چاپ کند آنگاه نتیجه گرفته شود که این کشور تولید کننده علم است. سوال من این است اگر من نوعی سالی 10 تا مقاله در زمینه سیستم گردش خون چاپ کنم آنوقت در زمینه تولید استنت قلبی یا پمپ قلبی هم صاحب نظرم و در کارگاهی می توانم نوع مشابه آن را تولید کنم؟ بهتر است واقعیات را بیان کنند و به ملت حالی کنیم که در کجای قافله علمی قرار داریم و بجای تعاریف بیجا سعی کنیم مرتبه خود را واقعا" ارتقا دهیم. با تشکر
    • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      52 3
      کامران جان برادر من اصلا این سایا ای اس ای که ما ایرانی ها اینقدر میشناسیمش تو دنیا کمتر میشناسنش و تو دنیا هرکی مقاله خودشو تو دانشگاه خودش ثبت میکنه و یک سری کشورها که دانشگاه معتبر ندارن واسه ثبت مقاله مجبورن از این سایت های بین المللی استفاده کنن که ای اس ای هم یکی از اوناس و در ضمن بیشتر این مقالات که ایرانی ها در ای اس ای چاپ میکنن و آمار رو بردن بالا واسه تولید علم که نیست ، یکی میخواد پذیرش بگیره یکی واسه دکترا این کار رو میکنه و . . . . خود من هم واسه دکترا دارم تلاش میکنم مقاله چاپ کنم و این از سر اجباره. مردم دنیا که رفاه دارن اگه مقاله ای پاپ میکنن به دلیل علاقشونه ولی ما ایرانی ها معمولا مجبوریم
    • بدون نام IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      33 1
      خدا از دهنت بشنوه!!! یکی به عوام و خواص حالی کنه تولید مقاله به معنای تولید علم نیست..
  • بدون نام IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    77 9
    همین هفته پیش بود برادر خانم یکی از همکاران به علت استفاده از پنی سیلین آلوده و چینی فوت کرد(19سالش بود)
    • بدون نام IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      23 7
      تو یاسوج پارسال 4نفر به خاطر تزریق همین پنی سیلین ها فوت کردند
    • بدون نام IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      34 8
      خواهر دوست من هم در تهران پس از تزريق پني سيلين بيشتر از 10 روزه كه دچار عفونت شده.
  • بدون نام IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    91 8
    میشه لطفاازاین خانم دکترسوال کنیداگه این افتخارنصیب ماشده چرادربرخی سایتها نوشته هرروزبیمارانی درگوشه وکنارکشوربراثرکمبودداروجان می دهند؟چرا؟
  • مقیمی IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    40 2
    جندتا رتبه را هم من اضافه کنم . رتبه در دسترس بودن دارو 150 رتبه رسیدگی به بیمار 150 و رتبه زیرمیزی گرفتن بعضی از پزشکان !!!! . چرا همیشه قسمت خوب را سوا می کنندولی از نقائص چیزی نمی گن
  • مانی US ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    77 9
    بچه های مردم از بی دارویی دارند میمیرند شمااز عدد ارقام حرف می زنید
    • بدون نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
      8 38
      نه حالا اونقدر !
  • بدون نام IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    9 74
    شماهای که فقط ایه یاس میخوانید !فقط بلدید بگویید که ما بدبختیم ما بیچاره ایم از ما هیچ کاری ساخته نیست باید وابسته باشیم فکرتون جهان سومی !! خدراشکر که خیلی از تحصیلکرده ما مثل تفکر شماراندارند ان وقت باید بیماران مارا صادر میکردیم ! یادتان نمی اید در سالهای گذشته حتی پزشکانم از کشورهای دیگر بود!! ولی حالا تمام پزشکان ایرانی بیشتر جراحی ها درایران به خصوص جراحی های پیوند که فقط مختص کشورهای پیشرفته هستند تمام این جراحی ها توسط پزشکان ایرانی صورت میگیرد نه پزشکان دیگر کشور ها خیلی ها از کشورهای دیگر برای انجام معالجات درمانی به خصوص جراحی ها به ایران میایند د رداروهای بیوتکنولوژی، دارو با فناوری نانو، پیشرفت کردیم رتبه علمی توسط نهادها بین الملی گفته میشه
    • بدون نام IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      20 3
      تا حقایق را باور نکنیم پیشرفتی هم نمی کنیم. این خاصیت جوامع موفقه
    • بدون نام IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      19 3
      چند سوال: شما بر چه اساسی در ارتباط با پیشرفت پزشکی ایران سخن می گویید؟ایا بر اساس شنیده هایتان؟ یا خود در حوزه پزشکی فعالیت دارید؟ می دانید نانو چیست؟ من خارج از کشور تحصیل کردم و پایان نامه ام روی نانو دارو بود .وقتی برای تایید مدرکم رفتم وزارت مربوطه پایان نامه دوره عمومی ام مورد استقبال قرار گرفت!! ولی میدانستید تجهیزاتش در ایران نبود و عملا منتفی شد! تا وقتی فکر کنیم چون ما مدام نانو نانو می کنیم پس ما تو نانو خیلی قوی هستیم پیشرفت نخواهیم کرد و البته که نکردیم.پیشرفت ما در مقیاس کلی خیلی کم است ولی بله از خیلی از کشورهای بالاتر(مثلا از کل قاره افریقا!)‌
  • بدون نام MY ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    33 8
    ایشان راست می گویند، به همین دلیل است که بیمارستان ها در مصرف دارویی بی حسی صرفه جویی می کنند و مردم از درد می میرند.
  • fly US ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    29 1
    چہ خوب دیگہ جوون مرگ نمیشیم!
  • esmaeil IR ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    298 7
    اینکه در بعضی زمینه ها پیشرفت داشتیم صحیح اما خیلی جالبه که ما رتبه ۱۴ دنیا داریم اما هنوز یک صابون معمولی در سطح جهانی نمیتونیم تولید کنیم حالا جدا از اینا خانم وزیر که همش دارن گلایه میکنن از نبود ارز برای واردات دارو کشور ۱۴ دنیا...
  • بدون نام IR ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    19 7
    رتبه بیمارستان ها خصوصا در شهرهایی به غیر از تهران چگونه است؟
  • بدون نام EU ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    61 7
    خانم وزیر شما واقعا فکر می کنید با این این یه ذره حمایت وزارت بهداشت این همه داروی جدید و پیشرفته تولید خواهد شد ؟!
  • بدون نام EU ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۵
    7 12
    وزیر محترم شما دلسوز هستید ولی با این قیمت فعلی ارز ، سرمایه گذاری برای تولید محصولات جدید اصلا به صرفه نیست دولت اگر می خواهد این داروهای وارداتی که اکثرا هم داروهای پیشرفته و بیوتکنولوژی و ضد سرطان و ... هست را در داخل تولید کند باید علاوه براین ارزی که به واردات اختصاص می دادید حدود یک میلیارد دلار ( به ریال ) در شرکتهای دارویی ( آنهم شرکتها داروسازی شفاف که در بورس هستند) برای خطوط جدید تولید اعتبار با بهره پایین بپردازید.
  • علی IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    17 1
    جای بسی تاسف است جهت انجام آزمایشات روتین به آزمایشگاههای تبریزمراجعه بعلت نبودمواداولیه انجام برخی ازآنهامقدورنگردید.نوارتست قندخون برای one touch ultra هم اصلامقدورنیست.و.... خانوم وزیرواقعادرجریانات امورنیستند؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    15 5
    این رتبه تایید میشه البته بین بیست کشور دور و بر خودمون!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 1
    یادمه دو یا سه روز پیش بود ساختمان جدید بیمارستان سینا رو با حضور رئیس جمهور محترم افتتاح کردید گفتید تمام تجهیزات ایرانی هستند حالا ما نمیگیم که یخچال ها سامسونگ بودند و بقیه احتمالی بماند. در کــــــــل ما با این آمار و ارقام ها بخوبی آشنایی داریم چه از طرف شما چه از طرف معاون اول رئیس جمهوری محترم و وزرای خیلی محترم دیگر.... ! البته این موضوع توی تمامی دولت ها بوده و ظاهرا این نهضت توی دولت های دیگه هم ادامه داره
  • دکتر علی خرمدین اذری IR ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 0
    با سلام خدمت ملت شریف و مهربان ایران؛برادران و خواهران عزیزم ؛هموطنان ؛بعنوان یک پزشک داروساز ؛مجبور هستم که اطلاعاتی را بعرض برسانم: 1.گفته های خانم وزیر ؛از بسیاری جهات صحیح و درست نیست ؛همچانکه بسیاری از هم میهنان فرموده اند؛خانم وزیراین اطلاعات را برچه منبع و رفرانسی بیان میفرمایند ؛کدام مجله علمی و پزشکی و یا شرکت دارویی این ادعا را نموده است.در تعجب هستم ؛در رشته های پیچیده ایی همچون داروسازی و پزشکی هیچ ادعایی پذیرفته نیست مگر اینکه به رفرنسی معتبر استناد گردد؛نه اینکه هر کسی هر چه دلش میخواهد ؛بگوید و عبور نماید ؛اگر اینگونه باشد ؛پس وزیرصنایع هم میتواند این ادعا را داشته باشد که خودرو تولیدی پراید ایران جزو ده اتومبیل برتر و ایمن جهان میباشد!!! 2.هم اکنون وضعیت دارویی و ذخایر دارویی
  • بدون نام IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 1
    5.در کشورهایی همانند ژاپن وقتی که یک نفر در اثر بی مبالاتی فوت مینماید ؛نخست وزیرو یا وزیر مربوطه تن به استعفا میدهد ؛و همه دیدیدیم که به چه علت ان هموطن دزفولی دارفانی را وداع گفت؛راستی مقصر کیست؟ 6.ما داروسازان شهادت میدهیم که تمامی مواد قرصها ؛کپسولها ؛شربتها و امپولها و....همه وارداتی است ؛و در واقع دارو همانند یک دستگاه تلویزیون "مونتاژ"میگردد و بس؛حال شاید مقوا و شیشه شربتها ساخت خود ایران بوده باشد. 7.امیدوارم که مسیولین دارویی کشور که در حالت کما و بیخیالی بسر میبرند سریعا از خواب غفلت بیدار شوند ؛و نیازهای دارویی مردم را تهیه نمایند ؛هر چند اگر اکنون هم بیدار شوند ؛تا تابستان اینده به شرایط قبل خواهیم رسید.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    1 2
    من داروساز، استاد دانشگاه و هم دانشگاهی خانم دکتر هستم. متاسفم که به عنوان یک دانشگاهی مبهم حرف می زنند. کدام بخش از داروسازی کشور رتبه 14 دارد؟ صنعت داروسازی؟ تحقیقات دارویی؟ خدمات دارویی؟ بسیار خوب اگر به عنوان مثال این حرف در مورد صنعت داروسازی بوده این رتبه مربوط به کدام عملکرد صنعت بوده است؟ کشف مولکول دارویی جدید؟ حجم تولید محصولات؟ سهم از بازار دارویی جهانی؟ اصلا خانم! این رتبه برپایه کدام آمار و عملکرد بوده و چه کسی این آمار را با چه روشی به دست آورده است؟
  • احسان IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    3 1
    رتبه چهردهم دارو سازی؟ اگر خودمونو خودرو ساز حساب کنیم دارو ساز هم هستیم. دارو سازیمون در حد خودروسازیمونه که خط خودرو های "ملی" به خاطر مشکل تو "واردات" قطعه می خوابه ما چطور رتبه چهاردهمیم و هنوز استامینوفن رو هم نمی تونیم تولید کنیم؟ استامینوفن وارد می کنیم و با مواد همراه قاطی می کنیم ازش قرص تولید می کنیم. ما هنوز تو تامین 305 قلم داروی پزشک خانواده روستاییمون موندیم اونوقت با تولید چند قلم داروی نانو و بیوتکنولوژی (اگه حقیقت داشته باشه) خودمونو چهاردهم می دونیم یه داروخانه روستایی 305 قلم دارو می خواد و داروخانه ی بیمارتانه فوق تخصصی چند هزار قلم اونوقت ما چطوری با رونمایی از 120 قلم دارو تازه اونم ان شاءا... در آینده نزدیک به این رتبه رسیدیم؟