رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نباید اجازه داد اوضاع جامعه اسلامی به جایی برسد که دوستان انقلاب دل‌خون و دشمنان کشور شاد و امیدوار شوند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از اعضای کانون نمایندگان ادوار غرب کشور در مجلس شورای اسلامی، با بیان این مطلب، تصریح کرد: بعد از پایان جنگ تحمیلی و شروع بازسازی کشور، علی‌رغم وجود خرابی‌های بسیار، کسری بودجه 51 درصدی و دشمنی‌های خارجی، اتحاد و همدلی مردم، اخلاق، صبر و وفاداری آحاد جامعه و وحدت دلسوزان و نیروهای انقلاب از همه سلایق، سرمایه عظیم کشور برای سازندگی ایران اسلامی بود. 

عضو مجلس خبرگان تفرقه، پراکندگی و بدبینی را آفت یک جامعه پویا و در حال رشد خواند و با اشاره به وجود ساختارها و بنیان‌های محکم و خوب به‌جا مانده از دولت‌های پس از جنگ افزود: اگرچه امروز کارها سخت شده، اما می‌توان با بازسازی سرمایه‌های اجتماعی کشور، مدیریت صحیح در سطح داخلی و بین‌المللی و ایجاد وفاق و ائتلاف بین نیروهای وفادار به نظام از سلایق و جناح‌های گوناگون به سرعت کاستی‌ها و ضعف را تبدیل به کارآمدی و رشد و توسعه کرد. 

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام دولت وحدت ملی را بر پایه حضور نیروهای وفادار و کارآمد جناح‌ها و سلایق گوناگون و تحت حمایت رهبری معظم انقلاب ممکن دانست و تصریح کرد: موضوع وحدت ملی با شانتاژهای جاهلانه یا مغرضانه مورد هجمه تندروها قرار می‌گیرد، در صورتی که منظور، تشکیل دولت وحدت ملی است که می‌تواند گره‌گشای مشکلات و معضلات کنونی جامعه باشد. 

وی افزود: انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر، مهمترین نمود و تجلّی مشارکت مردم در اداره کشور است و همین امر زمینه حضور سلایق گوناگون در مجلس، دولت و سایر ارکان نظام را فراهم می‌کند.

 هاشمی رفسنجانی با بیان این‌که در حال حاضر مردم و مسئولان لزوم وحدت و یکپارچگی را بیش از همیشه احساس می‌کنند، در پیش گرفتن سیاست خارجی معقول و منطقی با اصرار بر احقاق حقوق حقه جمهوری اسلامی را یکی دیگر از نیازهای کنونی ایران اسلامی خواند و گفت: آنچه که موجب اقتدار و عظمت ملت ایران در قبال دشمنان ریز و درشت خارجی است، وحدت و اتفاق مردم و مسئولان است و تفرقه و تشتت، مانند خوره به کشور از داخل لطمه می‌زند. 

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به درخواست‌های حاضران برای حضور بیشتر در صحنه سیاسی و نیز انتخابات آینده، به وجود نیروهای دلسوز، کارآمد و توانمند که می‌توانند بار مدیریت صحیح کشور را به عهده گیرند، اشاره و تأکید کرد: خوشبختانه در کشور قحط‌الرجال نیست و امیدواریم شرایط به‌گونه‌ای پیش برود که عرصه ورود و فعالیت نیروهای دلسوز، فعال و لایق در کشور فراهم شود. زیرا در شرایط کنونی هر کس دلش برای انقلاب و نظام اسلامی می‌سوزد، باید اشتباهات را شناسائی و برای جبرانش تلاش کند.

 رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور 60 ساله خود در عرصه مبارزه و انقلاب و نظام اسلامی تصریح کرد: در تمام این مدت هیچ چیزی را برای خود نخواسته‌ام و هر آنچه خواسته و تلاش کرده‌ام برای خدمت به انقلاب، نظام و مردم وفادار ایران بوده و تا پایان عمر هم از تلاش برای خدمت و اصلاح امور دست بر نخواهم داشت.  

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 16
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهر IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    هاشمی رفسنجانی از باهوش ترین رجال سیاسی تاریخ معاصر است ایشان فردی باهویت است
    • بدون نام IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      90 20
      موافقم
  • همسن وی IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    شیخ یزرگ! دوصدگفته چون نیم کردارنیست! آقا ! اتواین سن وسال هم، هنوز....!!!؟؟
  • ناشناس IR ۰۲:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    37 90
    ما درستی و نادرستی را در خیابانهای تهران زمان انتخابات ریاست جمهوری دیدیم و دیگر هیچ فیلمی را نمیپذیریم.
  • امیر IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    34 25
    روزي چند بار به خود يادآوري كنيد كه نگرش مهم‌تر از هوش است.
  • رحيم IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    هاشمي ازپاك ترين مسئولان كشوراست اوسياست مداري كم نظيردرطول تاريخ كشوراست خداونداوراكمك كندتابتواندبه پيشرفت اسلام كمك كند
    • مینا IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      17 46
      میتونی ثابت کنی؟
  • ناشناس IR ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    8 85
    وی افزود: انتخابات آزاد، قانونی و فراگیر، مهمترین نمود و تجلّی مشارکت مردم در اداره کشور است و همین امر زمینه حضور سلایق گوناگون در مجلس، دولت و سایر ارکان نظام را فراهم می‌کند. آقای هاشمی آیا از نظر شما آزادی انتخابات یعنی اسم جنابعالی از صندوقها در می آمد ؟
  • بدون نام IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    18 29
    بهتون قول میدم اینبار باید یکی از تیم هاشمی مثل خاتمی عارف و ...
  • علی IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    36 16
    هاشمی برای انقلاب زحمات زیادی را متحمل شدند ولی آثار این زحمات در کجای کشور دیده می شود ، باید به معیشت مردم برسید تا دین آنها سالم بماند.
  • 007 IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    87 11
    اقای هاشمی نشان داده که در سیاست فرد بسیار قابلی هست
  • بدون نام IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    99 10
    الان قدر هاشمی را خیلی بیشتر از گذشته می دونیم که با نفت 8 دلاری جه قدر خوب مملکت را اداره می کرد
  • بدون نام IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    53 19
    خداوندا به عزت شهدای این ماه هاشمی را در کنف حمایت خود از همه بلیات عرضی و سماوی و رشک و حسد بدخواهان محفوظ بدار و او را با خمینی و همه نیکانت محشور بفرما.امین
  • نا شناس IR ۲۰:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    9 46
    بخدا اگر دست از سر مردم برداری هم ثواب کردی و هم راه صواب انتخاب کردی , با این سن و سال فکر آخرت باشی بهتر است تا بفکر مردم , بگذار و بگذر , بس است , کمی هم اولادت را نصیحت کن .
  • زغال IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    16 52
    آقای هاشمی فقط لطف کند بگوید در زمان مدیریت خودچه مبلغ وام از بانک جهانی گرفته وچقدر ایران را بدهکار بانکهای خارجی کرد و پسر ایشان آقای مهدی هاشمی در زمان مدیریت خود شرکت زیر ساخت دریایی چه مدرک تحصیلی داشت که بعنوان مدیر انتخاب شده بود بقیه چیزها بماند وامثال آن مدرک زیاد است
  • بدون نام IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    19 2
    آقاي هاشمي مردبزرگي است اين مامردم هستيم كه قدرندانستيم وزماني به ايشان پشت كرديم