هرچند یک عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران معتقد به آن است که اصلاح طلبان روسای متعددی از عبدی تا خوئینی ها دارند اما قدرت الله علیخانی می گوید لیدر جریان اصلاحات خاتمی است.

مهر نوشت:
احمد نجابت عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی درباره دسته بندی ها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: اگر اصول گرایی را با تعبیر و شاخصه های رهبر معظم انقلاب اسلامی درنظر بگیریم ، اصول گرایان باید با وحدت وارد شوند چرا که فرد گرایی ضربه مهلکی به اصول گرایان خواهد زد.
وی گفت: جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نزدیک به شش ماه است که فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است؛ در این شش ماه با آسیب شناسی مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آرایش سیاسی کشور را بررسی کرده ایم.
نجابت با تاکید بر اینکه اصول گرایان باید با درنظر گرفتن مطالبات مردم برنامه جامعی داشته باشند، گفت:ان شاالله تا پایان بهمن و یا در اسفند ماه اصول گرایان به وحدت می رسند و کاندیدای خود را معرفی می کنند.
کابینه بعدی نباید "بله قربان گو" باشد
وی ادامه داد: دولتی که سر کار می آید باید تیم مشاوره ای قوی در کنار خود داشته باشد و از نظرات آن ها بهره برد نه اینکه کابینه "بله قربان گو" داشته باشد.
این فعال سیاسی اصولگرا افزود: در این میان مساله خطرساز بحث هایی است که تحت عنوان جریان دو قطبی اصلاحات و اصول گرایی مطرح است که البته اصلاح طلبان می خواهند به نوعی این دوران هشت ساله احمدی نژاد را در سر اصول گرایان خراب کنند.
بحث کابینه وحدت ملی بسیار خطرناک است
وی گفت: آهنگ دیگری که از سوی برخی نواخته می شود بحث " کابینه وحدت ملی" است که بسیار هم خطرناک است زیرا بحث آشتی ملی و یا وحدت ملی برای کشور هایی است که به بحران رسیده باشند.
نجابت با تعریف خاطره ای از دوران امام یادآور شد: زمانی روزنامه میزان برای نهضت آزادی تیتر "مملکت به بحران رسیده است" را زد، امام ره فرمودند "گویندگان این جملات خود به بن بست رسیده اند".
وی تصریح کرد: اکنون نیز کسانی از این عبارات استفاده می کنند خود دچار اشتباه شده اند.

تشتت آرا در اصلاح طلبان محسوس است
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به آخرین گردهمایی اصلاح طلبان در هتل المپیک برای تبیین طرح انتخاباتی مناسک گفت: استقبال از این همایش کم بود وبسیاری از چهره های شاخص اصلاح طلب با وجود دعوت در آن حضور نداشتند که این موضوع سبب شده حرف های در این مراسم زده شود که در عرف سیاسی رایج، هم حزبی ها به هم نمی زنند.
نجابت با اشاره به حرف و حدیث هایی که در حاشیه مراسم طرح مناسک زده شد گفت: علت عدم حضور برخی از چهره های اصلاح طلب همچون کرباسچی، کمالی، پزشکیان و... در این مرسم این بود که نمی خواستند عکس و خبر حضورشان در رسانه ها منتشر شود.
اصلاح طلبان بر سر عارف به اجماع نمی رسند
وی با با بیان اینکه تشتت آرا در میان اصلاح طلبان کاملا محسوس گفت: کاندیداهای شاخص اصلاح طلبان محمد علی نجفی، محمد رضا عارف و محسن مهرعلیزاده هستند، البته تحلیل شان حاکی از آن است که بر روی گزینه عارف به اجماع نمی رسند؛ در حقیقت تمرکز آن ها بر روی مهره ای معتدل که به نظام دلبستگی داشته باشد، خواهد بود.
وی بااشاره به آنچه تناقضات در سخنان سید محمد خاتمی خواند، ادامه داد: اصلاح طلبان در میان خود روسای متعددی دارند؛ از عبدی گرفته تا موسوی خویینی ها.
نجابت همچنین به اختلافاتی که میان حزب کارگزاران و سایر اصلاح طلبان دیده می شود اشاره کرد و گفت: جناح اصلاحات برای فرافکنی و گرفتن انتقام فتنه 88 ، سعی درایجاد تفرقه و جدایی در میان اصول گرایان دارند.
بحث سازش با آمریکا و دوقطبی دیدن انتخابات از آفات است
وی با بیان اینکه هر چه به سمت انتخابات پیش می رویم دو خط فکری شرایط را تهدید می کنند، گفت: گروه اول کسانی هستند که خط سازش را به مردم القا می کنند و طوری وانمود می کنند که همه مشکلات به علت در گیری با آمریکا است، این ها کسانی هستند که از ابتدا هم در پی خط سازش با آمریکا بودند.
عضو شورای مرکزی جمعیت ایثارگران با اشاره گروه دوم و جریاناتی که سعی در دو قطبی کردن و سیاه و سفید نشان دادن انتخابات دارند گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری هر شخص و حزبی که به اسلام و انقلاب اسلامی و ولایت فقیه متعهد باشد ، می تواند وارد میدان انتخابات شود.

 

فارس نوشت:

قدرت‌الله علیخانی مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره برنامه اصلاح طلبان برای انتخابات آتی، گفت: اصلاح طلبان در حال بررسی شرایط کشور برای حضور در انتخابات هستند.
مشاور پارلمانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر لیدر جریان اصلاح‌طلبان کیست، تصریح کرد: لیدر جریان اصلاح‌طلب خاتمی است و 80 درصد اردوگاه اصلاح‌طلبان وی را به عنوان رئیس اصلاحات قبول دارند.
وی درباره طرح دولت وحدت ملی نیز یادآور شد: منظور آقای هاشمی از این طرح، وحدت دلسوزان نظام، انقلاب، امام و رهبری است تا کشور بهتر اداره شود.
علیخانی همچنین در پاسخ به این سؤال که آیا آقای خاتمی اصالت قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارد، خاطرنشان کرد: بله؛ هم ولایت فقیه و هم قانون اساسی را قبول دارد.
ایسنا نوشت:
بهادر ولی‌زاده با اشاره به پیش رو بودن زمان برگزاری انتخابات یازدهم ریاست‌جمهوری و تلاش دشمن برای تحت الشعاع قرار دادن آن، اظهار کرد: سیاسیون و احزاب سیاسی باید در عملکردشان با احتیاط رفتار کنند تا موارد سوءاستفاده و بهره‌برداری دشمنان را فراهم نیاورند.
وی با توجه به فشارهای اقتصادی، وضع موجود در ایران را پیچیده دانست و افزود: مردم ایران معمولا برای انتخابات آمادگی لازم را دارند و در انتخابات مجلس نهم علی‌رغم همه تبلیغات دشمنان شاهد حضور پرشور آنها پای صندوق‌های رای بودیم، پس قطعا در انتخابات پیش رو نیز حضور خوبی خواهند داشت.
این عضو شورای مرکزی جامعه اسلامی مهندسین خاطرنشان کرد: سیاسیون باید با احتیاط رفتار کنند و به خصوص دولتی‌ها بقیه کارها را رها نکنند تا موجبات سوءاستفاده دشمنان فراهم نشود.
ولی‌زاده با اشاره به اهداف امام(ره) و مقام معظم رهبری در برقراری جمهوری اسلامی تصریح کرد: کاندیداهای ریاست‌جمهوری باید اهداف نظام جمهوری اسلامی مبتنی را مدنظر داشته باشند، چون در این صورت موارد دیگر از جمله اقتصاد، سیاست، فرهنگ و... نیز تامین خواهد شد.
وی با بیان این‌که دیگر شعار دادن و برنامه‌ها و حرفی که قابل اجرا نباشد، مورد پسند مردم نیست اظهار کرد: باید شعارها واقعی و براساس توانمندی اجرایی مملکت و اصول باشد.
ولی‌زاده گفت: با توجه به این‌که مشکلات فعلی جامعه ما پیرامون مسایل اقتصادی است، شعارهایی که در این رابطه مطرح می‌شود، باید همراه با طرح و اندیشه و براساس قوانین و عدالت اسلامی باشد تا مورد استقبال مردم قرار گیرد.
/27220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    122 5
    آقای نجابت عزیز 1- آقای هاشمی چند سال در خدمت امام بوده اند؟ 2- آقای هاشمی بهتر تفکرات امام را می دانند یا شما؟ منظور از وحدت ملی ، استفاده از تمام ظرفیت کشور است نه یک طیف خواص. آقای احمدی نژاد در این چند سال با حمایت اصولگرا ها به ریاست جمهوری رسیده است . پس مسئولیت تان را بپذیرید و از مردم عذرخواهی کنید.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      2 53
      اقای بدون نام عزیز اول این که در خدمت کسی بودند با شناخت از ایشون هیچ ربطی نداره اما بستگی داره طرف از چه هوشی برخوردار باشه تا خوب درک کنه و یا ذات درستی داشته باشه تا به نفع خودش برداشت نکنه به قول معصومین تفسیر به رای حرام است دوم هاشمی اگه شناخت بهتری داشت روزگارش این نمی شد مضاف بر این که رهبری فرمودند دیدگاهشون به ایشون چقدر نزدیکه و این خود نشان از شناخت داره !!؟ سوم این که مگه الان از تمام ظرفیت استفاده نشده ؟ مگه نمی بینید همه بخاطر تعداد زیاد مدیران از طیف های مختلف گلایه دارن!! چهارم مگر شما اصولگرا نیستید یعنی اصولی ندارید که به ان پایبند باشید؟
  • بدون نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    121 4
    آقای خاتمی تردید نکن و به صحنه بیا . اگر واقعا دل شما برای این مردم می سوزد آنها را تنها نگذار .
    • بدون نام IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      10 67
      تو را به خدا بی خیال خاتمی بشید. ای کاش کمی از نترسی احمدی نژاد در وجود خاتمی بود.
    • بدون نام IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      7 58
      اقای خاتمی هیچ وقت مردم رو تنها نمی ذاره خیالت راحت باشه کدوم قدرت طلبی مردم رو تنها می ذاره!!؟ این مردم هستن که با بصیرتشان ایشون رو تنها می ذارن این هم خیالت راحت باشه
  • بدون نام IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    68 3
    نگران اصول گرایان نباشید احتمالا مردم مقصرند!!!
  • بدون نام IR ۱۴:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    59 4
    این اصولگراها هستند که باید بابت شرایط به وجود آمده از مردم عذرخواهی کنند
  • جریان انحرافی IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    8 71
    خدانکند ! یک موی گندیده احمدینژاد در همه اصولگرایان و اصلاحطلبان نیست
    • بدون نام IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      35 4
      حتما همینه تمام موهای گندیده توی اصلاح طلبان هست و تمام موهای سالمش توی اصولگرایان هست شک داری برو ببین و بشمار
  • بدون نام US ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    49 3
    اگر راضی هستید اجازه دهید بار این خرابی 7 ساله دوران شما هم سر خاتمی خراب کنیم.چطور است تیتر بزنیم مشورت 7 ساله پنهانی احمدی نژاد با خاتمی! یا بزنیم نفوذ اصلاح طلبان در سیستم بانکی ارزی اقتصادی و ....دولت ...یا بزنیم نقش دلارهای چمدانی اصلاح طلبان در تخریب اقتصاد کشور....
    • بدون نام EU ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      27 5
      قطعا خاتمی ازاین نترسیها نداره چون این نترسی نیست بلکه یه اسم دیگه داره
  • یک ایرانی IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    41 1
    چشم جناب نجابت ! از اصلاح طلبان عاجزانه خواستاریم نجابت به خرج داده و از مردم به خاطر مديريت اصولگرايان عذرخواهي کنند
  • حسین IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    5 26
    روشنفکری خاتمی ملی گرایی هاشمی شجاعت احمدی نژاد
    • ایرانی IR ۰۲:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
      11 0
      به این نمی گن شجاعت اسمش یه چیز دیگه است
  • مصطفی IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    20 1
    "آیا آقای خاتمی اصالت قانون اساسی و ولایت فقیه را قبول دارد؟!!!!" واقعا شما بعد از هشت سال رییس جمهوری باید این سوال رو از احمدی نژاد می پرسیدید نه خاتمی که یک بار هم مقابل رهبر نایستاد .
  • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    19 0
    این اقای نجابت کم مانده بگه احمدی نژاد کاندیدای مورد حمایت اصلاح طلبان بوده و اصول گرایان از اول با وی مخالف بوده اند
  • احسان IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    4 0
    اگر نخست وزیر اسرائیل یک حرفی بزند امثال شما و شریعتمداری آن را بر سر اصلاح طلبان خراب میکنید