«به فضای انتخاباتی نزدیک می‌شویم». خطیب نماز جمعه پایتخت با بیان این جمله به بررسی فضای انتخاباتی کشور پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، سیداحمد خاتمی با بیان اینکه نمی‌توان از این مساله مهم سطحی عبور کند، «حضور باشکوه انتخاباتی مردم» را مهمترین نکته در تمامی انتخابات​های کشور خواند که نظام را تاکنون بیمه کرده، می‌کند و خواهد کرد.
عضو جامعه روحانیت مبارز در ادامه با بیان این‌که «باید فضا برای تمام کسانی که داخل نظام فعالیت می‌کنند باز باشد» از لزوم فراهم آوری زمینه حضور کسانی سخن گفت که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، ولایت فقیه و خط امام را قبول دارند . وی در ادامه باز شدن فضای انتخاباتی را منوط به یک شرط کرد و گفت: ساختارشکنان و فتنه‌گران که در سال 88 طلایی‌ترین فرصت نظام را سوزاندند و چراغ سبز به بیگانه نشان دادند نباید با این تصور که مردم ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور را فراموش کرده‌اند به صورت طلبکارانه وارد میدان شوند، بدون این‌که کمترین عذرخواهی از ملت داشته باشند و با کمال پرروی بگویند که ارزشی‌ها باید عذرخواهی کنند در حالی که آن‌ها چراغ سبز به آمریکا و انگلیس نشان دادند.
وی افزود: فقط یک کلمه می‌گویم و به فضل خدا پای همه چیز ایستاده‌ام چون آدمی که اینجا این‌طور حرف می‌زند منتظر است فردا روزنامه‌های آن‌چنانی فحش‌ها بارش کنند و شبکه‌های ماهواره‌ای مورد هجمه قرارش دهند. اما کسی که از جان گذشته و آماده شهادت است این‌ها برایش مهم نیست. پس می‌گویم حضور سلایق گوناگون آری ولی حضور فتنه‌گران و کودتاچیان مخملی هرگز. ‌تنها یک راه باقی مانده است و و آن راهی است که خدا باقی گذاشته که عذرخواهی صریح از پیشگاه ملت و امام امت مقام معظم رهبری آیت‌الله العظمی خامنه‌ای است.
گزیده سخنان وی در نماز جمعه امروز پایتخت به نقل از ایسنا و مهر از این قرار است:
·          به مقاومت می‌گوییم که این روش درستی است، جواب می‌دهد و تا الان شما روز رژیم صهیونیستی را تبدیل به شام تار کرده‌اید؛ چراکه تل‌آویو تبدیل به شهر اشباح شده و همه به پناهگاه رفته‌اند. پس خدا قوت به فلسطینی‌ها می‌گوییم که رژیم صهیونیستی را به روز سیاه نشاندند و این را در مقاومت 22 روزه 33 روزه حزب‌الله لبنان نیز مشاهده کرده بودیم.
·         رژیم استکباری آمریکا از این جنایات حمایت کرده است، اما مجاهد حزب‌الله به درستی می‌گوید که حق آمریکاست که پیوسته مردم ما شعار مرگ بر آمریکا را یک عبادت بدانند.
·         سرنوشت انتخابات آمریکا به پایان رسید. کشورهایی مثل آمریکا و اروپا فریاد جامعه چندصدایی می‌دهند، اما شاهدیم که در آمریکا فقط دو کاندیدا از دو جناح مطرح شد که اسم آن را چند صدایی می‌گذارند، در حالی که باید در کنارش بنویسند جامعه دیکتاتوری حزبی. چون دیکتاتوری بالاتر از این نیست که به جای تنوع در عرصه انتخابات بگویند فقط امکانات مال دو حزب است. 90 میلیون از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا شرکت نکردند. این یعنی اکثر آن‌ها که شرکت نکردند از حاکمان خود ناراضی هستند و البته خرج‌های میلیاردها دلاری در این انتخابات در حالی که مردم آمریکا در فقر دست و پا می‌زنند نشان می‌دهد که پیروزی در این رهگذر یعنی پول‌سالاری و نه مردم‌سالاری.
·         ارتش آزادی که توسط دشمنان اسلام در سوریه راه اندازی شده،  به عنوان نوکر بی‌اراده استکبار عمل کرده و می‌کند، حرکت‌های جنایت‌باری کرده است و نزدیک زینبیه وارد خانه‌ای شده و اعضای خانواده را کشته و دختر کوچک خانواده را به دار کشیده و اخیرا هم گردن دختر کوچکی را بریده است که سیمای این ارتش ساخته و پرداخته استکبار همان شمر است که ما او را لعنت می‌کنیم. پیشاپیش به آمریکا و دنیای استکبار می‌گوییم که این طرح شما هم شکست خواهد خورد و تنها طرح موفق میدان دادن به مردم سوریه است تا هر رژیمی که خودشان می‌خواهند سر کار آورد و با توجه به شواهد و تحلیل‌ها مردم سوریه به شدت از گروهک‌های تروریستی نفرت دارند و با تمام وجودشان از جنایات آن‌ها ابراز تبری می‌کنند.
·         اگر می‌خواهید به خدا نزدیک شوید در عزاداری‌های امام حسین(ع) شریک شوید. رقابت غیرالهی آفت عزاداری‌هاست و باید در این عزاداری‌ها شور حسینی در اوج باشد و سینه‌زنی‌ها و نوحه‌خوانی‌ها به سبک گذشته انجام شود. در گذشته گاهی نگرانی وجود داشت برخی مداحی‌ها مناسب نباشد، اما با همت خود مداحان و مردم این موارد کم شده است، پس باید مراقبت شود این جریان پاک و مقدس رشد لازم را داشته باشند.
·         امر به معروف و نهی از منکر قلبی را همه باید داشته باشند و در عرصه اجرایی کار مسوولین است، پس نباید کسانی که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند، وارد برخورد عملی شوند و اجازه دهند مسوولان این کار را انجام دهند؛ البته مسوولان هم باید باید حامی ناهی از منکر باشند. اما جوری نباشد که مسوول و قاضی حق را به مرتکب منکر دهد. نهی از منکر باید در لحن نرم و دوستانه در عرصه‌های مختلف اتفاق افتد که یکی از موارد آن مساله حجاب است و مورد دیگر پول‌های زیرمیزی است که حتی یک مورد آن نیز در شان نظام نیست.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 18
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    624 4
    به خاطر وضع فعلی اقتصادی ملت کی باید از کی عذر خواهی کند وقایعی که پیش بینی می شد ولی توجهی به هشدار ها نشد آیا مسئولیتی بر عهده اصولگرایان نیست؟
  • بدون نام IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    222 0
    90 میلیون از واجدین شرایط رای دادن در انتخابات آمریکا شرکت نکردند......اين اعداد را از كجا ميارند آن هفته آقاي جنتي گفتند در امريكا 90 درصد در انتخابات شركت نكرده اند اين هفته هم ميگند اكثريت مردم در انتخابات شركت نكرده اند
  • بدون نام IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    397 0
    مردم هشت سال خدمت صادقانه بعضی ها را هم فراموش نمی کنند آنکه فرصت سوزانده و ما را به مرز بدبختی و بیچارگی رهنمون ساخته البته از نیرو های ارزشی است!!! حالا پیدا کنید مسئول عذر خواه را!
  • بدون نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    215 1
    اين مخمل رنگش مشخص نشده؟ راستي ساخت كدوم كشوره؟
  • امید IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    184 1
    موقعی که مسئولین به خاطر وضع بد اقتصادی مردم حاضر به یک عذرخواهی کوچک نیستند..!چرا دیگران باید عذرخواهی کنند.. انتخابات آزاد حق یک ملت است
  • بدون نام IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    314 1
    شما چرا کاندید نمیشی؟ رای میاری ها !
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      7 0
      گل گفتی
  • حمید IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    282 1
    مسببان فشار اقتصادی و روحی و فکری بر مردم باید عذر خواهی کنند.
  • بدون نام IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    161 1
    مساله مهم فعلا نان شب مردم است که اگر فکری به حال گرانی های اخیر نشود خدای نکرده ایمان مردم از در دیگر خواهد رفت و مسلما بر میزان رضایت مردم از دولت تاثیر بسزایی خواهد گذاشت و دیگر نباید کسی توقع حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات را داشته باشد.
  • سینا از شیراز IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    189 1
    مردم خوب میدونن چه کسانی باید عذرخواهی بکنه. انشاا... خودشون هم بفهمن.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    131 8
    اقای خاتمی لطف کنید به فرامین رهبری گوش فرا دهید وایجاد تفرقه واختلاف واشوب نکنیدوبی کفایتی دولت راکه باعث فقر وگرانی شده رامورد سوال قرار دهید
    • احسان IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      67 2
      سوالت دو پهلوست. نمیدونم مثبت بدم یا منفی.
  • بدون نام IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    133 1
    انتخابات ازاد یعنی هر کسی با هر دیدگاهی در ان شرکت کندوفقط ایرانی باشد وعشق به وطن داشته باشدوانگاه مردم ایران خود سرنوشت خود را رغم ميزنند
  • بدون نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    25 1
    وقتی ما بچه بودیم از این بازی ها زیاد می کردیم. باهم قهر می کردیم و بعد مسابقه می گذاشتیم کی زودتر منت کشی (عذر خواهی) میکنه. بازی خوبیه!
  • خلیل IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    38 0
    حاج آقا فرمودید آه نگویید دشمن خوشحال می شود. آه نگفتیم و نفس در سینه حبس کردیم.فرمودید گرانی ها توطئه دشمن است تحمل کنید تحمل کردیم. فرمودید مردم بجای گوشت سفید و قرمز اشکنه میل کنند اشکنه خوردیم و .... دهها درخواست دیگر کردید ما هم با جان و دل به درخواست های شما عمل کردیم رسیدیم به اینجا . بفرمایید حالا چه خاکی به سر کنیم تا همان کنیم بلکه راه نجاتی باشد برای فرار از این بن بستی که در آن گیر کرده ایم. (البته اشکنه را شما نفرمودید حاج آقای علم الهدی فرمودند ولی چون همفکر شما هستند به حساب شما می گذاریم)
  • بدون نام IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    31 0
    دو تا خبر از دو تا خاتمی پشت سر هم تو سایت خبر آنلاین - چی بگم !!!!!
  • علی IR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    36 0
    من فکر میکنم ایشان با حرفهایش معتقد است صاحبان قدرت هرچه بگویند و انجام دهد درست است و هیچ کس هم حق اظهار نظر یا انتقاد ندارد، ولی به عاقبت این طرز تفکر افراطی که جز بدبختی هیچ چیز دیگر همراه ندارد فکر نمیکنند
  • بدون نام IR ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    15 0
    شهيد واقعی کسانی بودند که بی نام و نشان به دفاع از مملکت برخاسته اند و امروزه فقط استخوانی از آنها باقی مانده و نام شهید گمنام گرفتند! بسیاری از مدعیان امروزی در هنگامه خطر به میز بحث و درس چسبیدند ...