۰ نفر
۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۸

کیوان کثیریان

در این یک سال و نیمی که کارلوس کروش سکان مربیگری تیم ملی را به دست گرفته، دائما می گوییم و می شنویم که کروش مربی بزرگی است و تنها اوست که می تواند ما را به جام جهانی ببرد. آنقدر دربرابر او خودباخته و ذوق زده رفتار کردیم که خودمان هم باورمان شده حتما تمام اشکال و ایرادها از بازیکنان و تماشاگران و رسانه ها و فدراسیون ماست وگرنه به کروش بزرگ که اشکالی وارد نیست. مگر می شود او ایرادی هم داشته باشد؟ دائم او را ستودیم و تمام ایرادها را متوجه خودمان کردیم. اما یکبار نگفتیم که او در این گروه نسبتا آسان، چگونه و با چه نتایجی می خواهد مسیر جام جهانی را طی کند. آیا حالا اگر نتیجه نمی گیرد، لااقل خوب بازی می کند؟ آیا داریم از بازی تیم این مربی بزرگ لذت می بریم؟ آیا نشانه های بزرگی و پیشرفت را در تیم ملی می بینیم؟ آیا تاکتیک تیم ملی را درک می کنیم؟ اگر تاکتیکی هست و ما فوتبالدوستان نمی فهمیم و حتی کارشناسان متوجهش نمی شوند، آیا آمار و ارقام و نتایج تیم کروش، خبر از برتری این تیم نسبت به رقبا می دهند؟
واقعا تعریف یک مربی بزرگ چیست؟ ملاک های بزرگی دقیقا کدامست؟ آیا یک مربی بزرگ بدون توجه به نتایجی که به دست می آورد، می تواند قضاوت شود؟ آیا نتایج و کارنامه گذشته یک مربی برای "بزرگ بودن و بزرگ ماندن" اش کفایت می کند؟ آیا بزرگ بودن یک صفت مادام العمر است؟ آیا نتایج غیر قابل قبول کارلوس کروش خدشه ای بر بزرگ بودن و خوب بودن او وارد نخواهد کرد؟ آیا نتایج کسب شده از سوی یک مربی، معیار مناسبی برای قضاوت او نیست؟ حداقل این فاکتور نباید کنارعوامل دیگر مبنای قضاوت او قرار گیرد؟ آیا کسب نتایج ضعیف پی درپی، او را همچنان بزرگ نگه داشته است؟ آیا باخت بی سابقه به لبنان، دو برد خوشحال کننده مقابل کره و ازبکستان، که مسلماً و ابداً به لحاظ فنی حقمان نبود، یک باخت خانگی برابر ازبکستان و یک مساوی خانگی با قطر کارنامه مناسبی برای یک مربی بزرگ است؟ آیا تیم پرستاره ما - که از کلی لژیونر و دورگه و. . . سود می برد - دارد خوب بازی می کند؟ آیا "زور" کم تیم ملی ما که حتی به لبنان هم نمی رسد، برای رسیدن به جام جهانی کافی است؟
وقتی به انواع و اقسام خواست های منطقی و غیر منطقی کروش نظیر تعطیلی های پیاپی لیگ، برگزار نشدن جام حذفی، احساس بی نیازی اش به دستیار ایرانی قوی روی نیمکت، بی اعتنایی به تعامل با مربیان لیگ و . . . تن می دهیم و او وقتش را به درگیری و نامه نگاری با هموطنش تلف می کند، آیا فکر بازخواست او هم هستیم؟ آیا از او پرسیده ایم که با وجود این همه لی لی که به لالایش گذاشته ایم، دنبه اش کو؟ آیا اصلا بلدیم بر کار یک مربی خارجی از نوع مثلا بزرگش نظارت کنیم؟ آیا بابت پولی که به او داده ایم و می دهیم، حق نظارت و بازخواست هم برای خود قایل هستیم؟ یا همچنان از موضع ضعف و خودباختگی با این مربی مثلا بزرگ برخورد می کنیم و در مقابل او کاملا تسلیمیم؟ آیا این نتایج ضعیف را که دارد جام جهانی را دور از دسترس می کند، تصادفی به حساب می آوریم؟ آیا از کروش برای سه بازی باقیمانده توقع معجزه داریم؟ آیا توقع داریم او که نمی تواند قطر را در خانه ببرد، کره را در سئول گلباران کند؟ آیا او که زورش به لبنان نمی رسد، قرار است قطر را در خانه حریف ببرد؟ آیا کمی نباید احساس خوشباوری و ساده لوحی کنیم؟ آیا تیمی که با وجود این همه مهاجم، در پنج بازی تنها دوگل به ثمر رسانده و زیبا هم بازی نمی کند، مشکل تاکتیکی ندارد؟ آیا با تمام اینها واقعا همچنان کروش را مربی بزرگی می دانیم؟
اگر زمانی می گفتیم مشکل فدراسیون و فوتبال ملی ما آوردن یک مربی بزرگ خارجی برای تیم ملی است حالا به گمانم مشکل اصلی فوتبال ما، چگونگی رفتار با یک مربی بزرگ خارجی و نظارت بر کار اوست.
43 43
کد خبر 258190

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 82
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی IR ۱۸:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    درسته ولی فدراسیون هم به درد نخوره بازیکنام همینطور
    • بدون نام IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      موافقم .100%
    • بدون نام IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      نود درصد مشکل فوتبال ما باشگاه ها هستد که نسبت به بازیکن سازی کوتاهی کردند ... متاسفانه این روند همچنان ادامه دارد ...
    • بدون نام IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      68 4
      کدوم بازیکن!!! این هایی که من می بینم هنوز انقدر نمی دونن که وقتی یک بازیکن خارجی شکل و قیافش رو درست می کنه در کنارش فوتبالش رو هم هر روز بهتر می کنه. اینه هایی که من می بینم حتی به درد نشستن تو تماشاچی های سالن های مد هم نمی خورن چه برسه به فوتبال. به اون مربی بیچاره چه ربطی داره !!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
      14 14
      پ ن پ قلعه نوعی و مظلومی بزرگن
  • بدون نام IR ۱۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    لیاقت برخی ها همون قلعه نوعیه بعضی ها نمیخوان به این فکر کنند که با این بازیکن ها و این مربیان لیگی بهترین نتایجی که با تیم ملی میشه گرفت همینه. برد مقابل کره را اتفاقی و باخت مقابل ازبکستان رو فنی میدونند ....
  • بدون نام EU ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    کیروش بزرگ نیست? چرا حافظه تاریخی شما به 5 سال هم نمی رسد? باید قبول کنیم که آن نسل فوق العاده را دیگر نداریم! کدام مربی ایرانی یک دهم تجربه بین المللی کیروش را دارد? این بازیکنان دست پخت همین مربیان و کارشناسان داخلی عزیز و مدعی هستند و در تیم های باشگاهشان حتی ضعیف تر از تیم ملی بازی میکنند با وجود آنکه زمان خیلی بیشتری بازیکنان را در اختیار دارند. . .
    • بدون نام IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      ببخشید مگر آن نسل به قول شما طلائی ما دست پخت کی بودند؟؟ ایا آنها دست پخت فرگوسن و گواردیولا و مورینیو بوده اند؟؟ یاآنها هم تحت آموزش پروین و ناصر حجازی و بقیه بوده اند؟؟؟ و به راستی در دهه گذشتهبیشتر مربی خارجی داشته ایم یا مثلا زمانی که دایی و مهدوی کیا و غیره فوتبال خود را آغاز کرده بودند؟؟ اینکه دائما توی سر خودمان بزنیم و مشکل را از خودمان بدانیم درست نیست همان گونه که به خود اعتمادی داشتن کاذب درست نیست ولی واقعا دلیل شما غیرمنطقی است
    • بدون نام EU ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      85 37
      آن نسل دست پخت هیچکس نبود عزیز من! خودشان استعداد فوق العاده ای داشتند و درفوتبال ما رشد کردند... چه کسی یه علی کریمی فوتبال یاد داد? چه کسی این همه پشت کار و سرسختی را در وجود دایی و مهدوی کیا پرورش داد? اینها خودشان را به فوتبال ایران تحمیل کردند و فوتبالشان در اروپا بالغ شد، در حقیقت فوتبال ما دیم است و هر چند سال یکبار یک سری نابغه ظاهر می شوند و بعد می روند، من منکر زحمات مربیانش داخلی نیستم اما باید قبول کنیم چون کار سیستماتیک در این کشور انجام نمی شود کاری از دست مربیان هم آنچنان بر نمی آید، در ضمن از تجربه لازم بین المللی هم برخوردار نبستند، کدام مربی ما تا بحال در یک تیم مطرح خارجی مربی گری کرده? پر افتخار ترین مربی لیگ ایران هنوز نتوانسته یک تیم باشگاهی را به مرحله بالاتر از گروهی
    • محسن IR ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      29 2
      مشکل فوتبال ما الان اینه که دلالها اجازه رشد استعدادهایمان رو نمیدهند بقول شما مهدوی کیا و کریمی و مجیدی از همین فوتبال بلند شده اند بله آن زمانی بود که که نقش دلالها در فوتبال به پر رنگی امروز نبود چه بسیار ستاره هایی که به خاطر پول از درخشیدن باز مانده اند . تا زمانی که فوتبال ما دولتی است و پول دولتی نقش پر رنگی در آن بازی می کند تیم ها به فکر کشف استعداد نمی افتند و همیشه با پول مفت دولتی اهداف خود را پیش می برند و این وسط بهشتی ایجاد می شود برای دلالان! این گونه است که سالهای سال است ستاره ای از این فوتبال نه درخشیده!!
    • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      23 5
      اگه خودت هم حافظه تاریخی داری باید بدونی که این کیروش با جمعی از بهترین بازیکنان جهان بدترین نتایج رو گرفت. مادریدی که همزمان زیدان رونالدو فیگو بکهام کارلوس ... روداشت نابود کرد.
  • اینجانب IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    تیم پرستاره ما - که از کلی لژیونر و دورگه و. . . سود می برد!!!!ببخشید کدوم لژیونر؟حتی لبنان هم از ما بیشتر لژیونر داره.به جز دژاگه و قوچان نژاد و شجاعی دیگه تو اروپا بازیکن داریم؟اگه با کلی لژیونر داریم پس کره چی داره؟برادرم از خواب بلند شو
    • بدون نام IR ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      63 52
      می خواهید برویم مثل قطر هر چی خارجی هست را از دنیا جمع کنیم و بیاوریم شاید آقای کیروش نتیجه بگیرد. به راستی تیم مایلی کهن چند تا لژیونر داشت؟؟ مشکل لژیونر داشتن یا نداشتن نیست مشکل این است که شماها نمی خواهید بپذیرید کیروش نتوانسته است از بضاعت موجودش بازی و نتیجه خوبی بگیرد
  • بدون نام IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    54 26
    بضاعت ماهمین است چه کروش باشدچه مربی داخلی البته داخلی اگرباشدمجبوراست جواب بدهدوپول بیت المال هم هدرنمیروداماکروش مثل بلازویچ مثل قطبی پولش رامیگیردومیرود.راهکارکروش درست نیست بازی دوستانه میگذاردوباذخیره هابازی میکند.البته کروش ازهمه مدعیان پیراهن تیم ملی بهره بردازفرهادگرفته تاکریمی و....لااقل ازاین بابت قصوری نداردولی ایکاش کنارش یک مربی ایرانی خوب که قبولش میداشت رامیگذاشت
    • تیم ملی IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      54 35
      قطبی از ایرانی هم ایرانی تر بود. با اون شاهکاری که علی دایی از تیم ملی درست کرده بود, تو سئول داشت کره جنوبی رو شکست میداد و با اون وضع بد ایران تو جدول داشت ایران رو به جام جهانی میبرد. قطعا هر مربی دیگه ای به جای قطبی بود تیم ایران یک 10 تا گلی از کره میخورد. اگر قطبی سر مربی باقی میموند وضع تیم ملی خیلی بهتر از الان بود
    • محمد IR ۰۱:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      29 14
      شاهكار علي دايي ؟ يعني ملي پوش شدن خلعتبري و غلامرضا رضايي ؟ بايد قبول كنيم علي دايي يك مربي بسيار ضعيف براي تيم ملي بود كه با اين حال عملكرد قابل قبول تري نسبت به مربي هاي بعد خودش داشت.
  • mehdi IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    77 6
    چرا همه ما انتظار داریم یک نفر باید بیاد و تمام مشکلات را حل کند .این مشکل ما ایرانی هاست که همیشه منتظریم یک سوپرمن هستیم.با این وضعیت باشگاه ها و مدیران غیر فوتبالی , این امکانات چه انتظاری داریم .اگه فرگوسن را هم بیارین وضعیت همینه .تا زمانی که نگاه سیستمی نداشته باشیم و به صورت ساختاری به فوتبال نگاه نکنیم , l و به مشکلات را به صورت ریشه ای حل نکنیم . تا چند سال دیگه باید انتظار اینو داشته باشیم که از مالدیو توی آزادی 4 گل بخوریم
    • بدون نام IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      10 3
      با نظر شما کاملا موافقم دوست عزیز...مشکل همین اقایونی هستند که فکر میکنند عقل کل میباشند و توقع دارند کیروش به عنوان سوپرمن از اسمان نازل شده و تیم ملی رو یک ساله درست کنه و تمام گندکاریها و خرابکاریهایی رو که سالهای سال تو این فوتبال بی ریشه و بی پایه و بی برنامه بوده ماست مالی کنه...کارنامه کیروش رو زیر سوال میبره چون نتونسته با بازیکنهای بی غیرت و پولکی و تن پرور و قلیونی ما اردن رو شکست بده!!چرا؟چون اقای عقل کل فکر میکرده به صرف اینکه طرف اسمش کارلوس کیروشه؛باید بتونه با یک مشت بی غیرت دودی که توپ رو از دو متری هم نمیتونند تو دروازه بزنند؛بره جام جهانی!!گواه این فوتبال مریض هم خود قطبی بود که بعد از ناکامی با این اعجوبه های بی غیرت رفت به بالاترین لیگ اسیایی و اونجا خودش رو ثابت کرد...
  • بسیجی1 IR ۲۰:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    24 46
    سلام علیکم مگر بزرگی به قد است
    • بدون نام US ۰۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      26 7
      ـو حرف نزنی کسی نمیگه لالی. نگران نباش.
  • اینجانب IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    57 14
    لبنان 6 تا لژیونر داره ازبکستان 8 تا و کره 14 تا.ما هم در باد تیموریان و دژاگه و قوچی و شجاعی و عقیلی خوابیدیم از کی روش هم انتظارات بیجا داریم
  • مگنوم US ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    47 4
    همین پرچم بعد از بازی کره تعریف و تمجید میکرد
  • بدون نام IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    24 60
    ما تا الان اشتباه کردیم و ادامه بر کار اشتباه خسران است کیروش باید برکنار بشه ما با امثال فرهاد کاظمی و قلعه نویی و تقوی و کرانچار راحت می تونیم قطر و لبنان را ببریم در ضمن باید مهدوی کیا به خاطر منافع ملی به تیم ملی برگرده تا مارا در راه رسیدن به جام جهانی همراهی کنه همان طور که در زمان برانکو خداداد عزیزی به تیم ملی کمک کرد..بازهم تاکید میکنم کیروش باید همین فردا برکنار بشه چون هر چقدر هم از فوتبال ما شناخت داشته باشه به امثال مربیان وطنی در ضمینه شناخت بازیکنان نمی رسه وهیچ عرق و تعصبی به ملت ایران نداره
    • بدون نام EU ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      25 29
      این مربیانی که اسم بردید چه افتخار بین المللی دارند? همین کرانچار مگر مفتضحانه با سپاهان حذف نشد? قلعه نویی با استقلال بدون گل زده با استقلال حذف شد فرهاد کاظمی هم که به دلایل منشور اخلاقی بودن تا یک ماه پیش حق مربی گری لیگ برتر هم نداشت! همین افکار امثال شما باعث شد که بعد از برانکو مربیان کم تجربه ایرتنی بیایند و تیم ملی از مسابقات جام جهانی گذشته حذف شد
    • بدون نام IR ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      30 15
      چشم بیرونش میکنم اونایی رو هم که خواستی میگم فردا بیان
  • بدون نام IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    51 19
    از نظر دلاری که خیلی بزرگه ! اافتابه لگن هفت دست شام ونهار هیچ!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    58 8
    از موقعیکه بازیکنان پولکی شدند انهم هنگفت غیرت ملی هم رفت!
  • بدون نام IR ۲۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    35 79
    کی روش حیا کن تیم ملی رو رها کن
    • ali IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      6 5
      همیشه همین بوده تا یه مربی یه بازی ببره خوبه ببازه بده تا کی می خاید مثل عربا فکر کنید فوتبال ما زیر ساخت نداره مشکل مربی نیست با یه باخت می خاید کیروش بره بجاش کی بیاد ؟ (قلعه نویی)؟؟؟؟؟؟
  • شکان IR ۲۱:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    59 8
    به نظر بنده اشکال اصلی ما ایرانی ها این است که وقتی یک مربی خارجی به ایران می آوریم طوری با طرف برخورد می کنیم، طوری با او قرار داد می بندیم، که گویی ما باید همه جور در خدمت او باشیم، نه او در خدمت مملکت ما؛ جناب آقای کیروش هم همین ماجرا را در ایران دارد؛به قدری در عقد قرار داد ضعیف عملکرده ایم که جرأت نداریم او را بعد از گرفتن نتایج ضعیف یک روز هم در مملکتمان نگه داریم تا جوابگوی اتفاقات باشد؛ چرا آقای کیروش بلافاصله باید بعد از بازی راهی پرتغال شود؟ مگر ایشان به عنوان توریست به ایران آمده اند که حالا با این سرعت از ایران می روند؟ حالا رفتند.کی بر می گردند؟ هر وقت ما بگوییم یا هروفت ایشان مصلحت بدانند؟ این ها همه بخاطر این است که نمی دانیم با هر کس چطور رفتار کنیم. ایرانی و خارجی هم ندارد.
    • امین IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      47 5
      انقدر از داشتن ایشون ذوق زده ایم که فراموش می کنیم ایران توی 4 مقدماتی قبلی هیچ وقت بیشتر از یه باخت نمی داد، حالا چی شده که تو دو تا بازی می بازیم اونم به ازبک و لبنان، 2 تا رو هم با بخت و اقبال می بریم درضمن ایشون قرار بود بیان و یه نسل فوتبالی تربیت کنن ولی تیم ما پر شده از 30 سال به بالا، نتیجه استعداد یابیشونم محمد و پژمان نوریه
  • بدون نام IR ۲۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    54 8
    مشکل فوتبال ایران مربیان نیستن همانگونه که قبلاً مشکل دایی نبود مشکل قلعه نویی نبود مشکل صانعی نبود ، مشکل امثال کفاشیان و ترابیان هستند که فقط به فکر ویترین کارشون هستند و اصلاً به فکر درست کردن ساختار و پایه و بیس کار نیستن
    • اشکان IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۲
      2 0
      و البته آقای آیت الهی رو فراموش کردین!
  • کوروش GB ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    59 6
    مشکل کیروش نیست . مشکل از فوتبالی است که از پایه ایراد دارد . الان مربیان داخلی تیم ملی ( مایلی کهن ، قلعه نوعی ، دایی ) در تیمهای خود چه وضعیتی دارند ؟! آیا توانسته اند نتایج مورد انتظار را بگیرند ؟ مشکلات فوتبال بسیارند . از نبود باشگاه های حرفه ای ، مدیران حرفه ای ، هیات مدیره حرفه ای ، بازیکن های شبه حرفه ای نما ، دلال های ضدحرفه ای ، نبود امکانات حرفه ای ، نداشتن استادیوم های حرفه ای و .... شما یک استادیوم حرفه ای را دیده اید ؟ جایی که برای تک تک تماشاگران احترامی ویژه قائل اند و همه امکانات در دسترس اند . کمپ های کره جنوبی ، از لحاظ امکانات بی نظیرند . در کنار رودخانه هان در سئول ، صدها زمین چمن فوتبال برای علاقمندان به صورت مجانی وجود دارد . چند زمین فوتبال در تهران داریم ؟؟
    • بدون نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
      22 15
      بابا مگه کیروش گذاشته لیگ شکل بگیره که مربیان بتوانند از تیمشان نتیجه بخواهند و کارشان سامان بگیره تا میان تیم را جمع وجور کنند و لیگ داغ بشه یا با تاجیکستان بازی دستانه می گذاره و لیگ را تعطیل می کنه یا با جیک جیکستان. مگه مربیان توانسته اند در کروان بازیها قرار بگیرند چطور همه مربیان ایرانی بدند اما کیروش خوبه؟؟ او اصلا با مربیان ایرانی صحبتی کرده است خوب اگر مربیان ما و بازیکنانمان بدند خوب برای چه مربی میلیاردی آورده ایم ما که می دانستیم بدیم و مربی تیمهایمان بدند و بازیکنانمان هم بد و بی غیرتند فقط می خواستیم پز مربی بزرگ بدهیم ؟؟
    • بدون نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      10 2
      جناب بدون نام!!خیلی باحالی بابا!!یعنی مربیان لیگ برتر ما قرار بوده تو همین یک سال بازیکن درست کنند که حالا کیروش اومده نذاشته؟!!از سال 2006 تا حالا نتونستند بازیکن بسازند حالا امثال این اقا میان میگن چون کیروش لیگ رو تعطیل کرده مربیان به خاطر اون یک هفته که بازیکنهاشون نبودند نتونستند بازیکن سازی کنند!!خوب تعجبی نداره که منطق مخالفان کیروش در این حد باشه!!بازیکن رسیده به 34 سالگی؛هنوز یه پاس نیم متری نمیتونه بده؛از 2 متری دروازه خالی رو نمیتونه باز کنه اونوقت اقایون میگن تقصیره کیروشه که لیگ رو تعطیل کرده!!اره خوب؛مربیان ما همشون سازنده رونالدو و مسی بودند حالا کیروش اومده زده تو کاسه کوزشون و یک هفته بازیکنهاشون رو ازشون گرفته!!از قضا تو همون یک هفته هم قرار بوده اقایون رونالدو و مسی بسازن!
  • بدون نام EU ۲۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    55 25
    کروش مربی بسیار بزرگیه. این فوتبال ماست که کوچیک شده. مطمدن باشین با مربی ایرانی الان بازی رفت ازبکستان و بازی با کره تو تهران رو هم باخته بودیم.
  • بدون نام SE ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    27 5
    ایشون که جیم شده رفته ، شما هم که ازتون بوی بنز ، ب م و میاد و فقط نظرات خودتون رو میزارید پس نتیجه اخلاقی اینه که این سوال بیجاست .
  • مجیدنوین IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    39 17
    خبرانلاین مطمئنی حالتون خوبه؟ مگه قرار بود کیروش مربی کوچکی باشه؟! اگه فکر میکنی مشکل فوتبال ما اقای کیروش هستند تسویه حساب کنید بره بنده خدا . همین حالا هم منچستر براش سرودست می شکنه!
  • بدون نام IR ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    37 11
    فوتبال ما همینه فوتبال ما همینه
  • بدون نام IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    29 5
    کره را هم شانسی بردیم وگرنه کار ما دست و پنجه نرم کردن با امثال مالدیوه که 17 تا از ما می خورد و لی الان برای بردنش مشکل داریم شاید بربریم شاید هم نبریم
  • رامین IR ۲۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    22 0
    مشکل نه فوتبال است و نه هندبال ونه هرچیز دیگر مشکل ذات ما است که خراب است و نیاز به یک اصلاح اساسی دارد.فکر می کنید فوتبالیست های ما از کجا اومدن ؟/غیر از این است که از متن جایی بلند شده اندکه نه ساختار فرهنگی درست، نه ساختار سیاسی و نه ساختار اقتصادی و ساختار مدیریتی درستی دارد مشکل کفاشیان و بازیکن و مربی نیست .مشکل ساختاری است که کفاشیان ها رییس فدراسیون فوتبال ان است .مشکل ساختاری است که کفاشیان ها و امثال کفاشیان ها از فیلتر آن می گذرند و رییس می شوند.
  • بدون نام IR ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    23 25
    خیلی ممنون. بالاخره یه نفر پیدا شد و از کیروش انتقاد کرد. واقعا به یاد ندارم که تیم ملی انقدر بد بازی کرده باشه! کیروش اگه مربی بود تو اروپا یه تیم خوب بهش میدادن
    • بدون نام IR ۰۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      15 5
      اخه چرا هر حرفی از دهنمون در میاد باید بزنیم? دوتا از بهترین تیمای دنیا منچستر و رئال مادرید بوده که این اقا تو این تیما مربی و سرمربی بوده مسکل ما مربی نیست همین بازی هم اگه کیروش روی نیمکت بود ما نتیجه میگرفتیم من تنها چیزی که تو نیمه دوم دیدم سردرگمی بازیکنا بود و اینکه از وسط نیمه میکشیدن زیر توپ تا پشت محوطه جریمه توپ بیاد پایین و مطمئنم این یه تاکتیک ار کیروش نبوده
  • پرویز ملکی IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    35 5
    ما ایرانیها نظم پذیر نیستیم و نمی توانیم تیمی بازی کنیم مربی کوچک یا بزرگ برای ما فرقی ندارد.
  • بدون نام LU ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    51 0
    خانه از پای بست ویران است......
  • احسان US ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    50 19
    من فکر می کنم که با مربیان ایرانی خودمون هم چه به لحاظ کیفی و چه به لحاظ نتیجه گیری می تونستیم حداقل در همین سطح ظاهر بشیم پس باید گفت حیف این هزینه سنگینی که برای آوردن این مربی کردیم.
    • بدون نام IR ۰۷:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      7 6
      من هم موافقم درسته که فوتبال ما مشکلات زیادی داره و همه تقصیرات بر گردن مربی نیست اما تا اینجای کار چیز خاصی از کیروش دیده نشده که بتوان با تکیه بر اون یک فرقی بین او و مربیان وطنی قائل شد
  • عاشق ایران IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۶
    74 64
    کفاشیان باید قلعه نویی رو سرمربی کنه...تنها اه نجات تیم ملی امیر قلعه نویی هست.والسلام
    • بدون نام IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      23 24
      زرشک
    • بدون نام IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      23 23
      شوخی خوبی بود
    • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      12 23
      اگه نتایج درخشان تیم ملی با قلعه نوعی رو فراموش کردی یه بار دیگه متن بالا رو با دقت بخون تا خروجی حضور ایشون در راس کادر فنی تیم ملی خوب یادت بیاد!!قلعه نوعی ممکنه تو رده باشگاهی بتونه نتیجه بگیره(که البته همه خوب میدونند که اون نتیجه ها چطوری حاصل میشه)ولی فوتبال ملی جایی نیست که بشه با زد و بند و چاقو کشی و باز کردن قلاده امثال علی و ول کردنشون میون تیمهای دیگه یا زدن داورهای بین المللی نتیجه گرفت!!
    • ندارد IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      4 8
      خشت اول گر معمار نهد كج
  • سروش میرزا US ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    12 1
    اون زمان که استعدادهای مابصورت خودرو بوجودمیامد مال زمینهای خاکی بود که متاسفانه امروزه به دلیل تراکم ساخت وسازهای شهری دیگه وجودنداره صمنا ماازپرورش استعدادها بصورت مدرن ناتوانیم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2-مدیریت خردوکلان ورزش وفوتبال مشکل داره نتیجه اینکه تمام مربیان بزرگ جمع بشونددرایران کاری ازپیش نمیبرند 3-مردم بدونندکه به جام جهانی نخاهیم رفت چون امکان نداره afcبزاره ایران توقطر بازی ببره چون قطرباتوجه به میزبانی جام جهانی در جام جهانی بعدازبرزیل مبخادازنفوذش استفاده کنه ودرجام جهانی برزیل حاصرباشه
  • خسرو IR ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    10 1
    بیشترین مشکل فوتبال ما از نوع مدیریت فدراسیونه. وقتی کروش میگه انتظار دارید روی کاناپه بنشینید و به جام جهانی بروید را یادتان است؟ این یک زنگ هشدار بود که فدراسیون آن را جدی نمیگیره. تیم ملی امید،جوانان،فوتسال با نوع انتخاب مربیان فقط از عملکرد این فدراسیون برمیاد.
  • بدون نام IR ۰۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    11 4
    مشکل فوتبال ما کفاشیان است و بس.
  • بدون نام IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    13 3
    جل الخالق!! یک طوری حرف می‌زنید که انگار فوتبال ما و لیگ ما و بازیکنای ما درجه یک و ممتازند و کی روش کارشو بلد نبوده که این نتایجو آورده. انگار همین الان از مریخ اومدید و اصلا نمی‌دونید توی این فوتبال چه خبره. از فوتبالی که جو غالبش فساد و دزدی و رذیلت هاست، توقع دارید که از توش رئال و بارسا دربیاد؟
  • حبیب IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    8 3
    من با نویسنده موافقم. ما فرض رو بر این میگذاریم که کیروش یک مربی بزرگه و منکر این نیستیم. ولی واقعاً تیم ملی ایران چه از نظر بازیکنانی که به تیم دعوت میشوند، چه از نظر نوع و سبک بازی، چه از نظر نتایجی که میگیره واقعاً نشانی از یک تیم بزرگ با یک مربی بزرگ داره؟ تاکتیک تیم همون سیستم علی اصغری معروفه! حتی در چند بازی تاکتیک اصلی اوت دستی بود! بازیکنان همه اسم‌های تکراری و امتحان پس داده که خیلی‌هاشون حتی در تیم باشگاهی ذخیره هستند. نتایج رو هم که داریم میبینیم. پس بهتره زیاد سنگ کیروش رو به سینه نزنید.
  • حمید 0098 IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    6 3
    ما باید یکی رو بیاریم با فوتبال ما آشنا باشه اینکه مربی مورینیو یا گواردیولا ، فرگوسن یا ونگر ..... باشه مهم نیست کسی رو بیاریم که فوتبال مارو بلد باشه، بازیکنان مارو هر کاری بکنی باز هم فوتبال علی اصغری میکنن و زیر توپ به نظر من برانکو از تمام مربیان خارجی بهتر بوده و یا بلاژوویچ
  • بهمن IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    13 7
    تا وقتی این رحمتی به جای تمرکز ورد خوندن زیر زبانش را ادامه بده ما همچنان میبازیم . دروازبان باید شجاع و با روحیه باشه ترس و ضعف در جهره این اقا تیم ما را ضعیف کرده
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    6 3
    برادر من حالا کی باید کروشو نقد کنه ؟ شما ده تا آدم منصف تو این فوتبال اسم ببر!! اونا هم که نقد میکنن نصفشون موافق کروشن نصفشون مخالف حالا باید حرف کیو قبول کرد؟ بفرض کروشو کردیم بیرون خوب بعد چکار کنیم؟ مربیهای ایرانیو و متوسط خارجی و نسبتا بزرگو تجربه کردیم بریم سراغ مورینیو ؟ کاپلو ؟ ... اینا اصلا میان ؟
  • محمد IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    8 2
    فكركنم ديگه نه چون ما ايرايها درخراب كردن ادمها استاديم اين سريم كارمون روبي نقص انجام داديم.
  • بدون نام IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    6 3
    کیروش به فوتبال ما آشنایی ندارد آن در سالهای که مربی بوده عادت کرده از بازیکنانی استفاده کنه که به فوتبال روز جهان آشنایی دارند بازیکنان ایرانی تاکتیک پذیر نیستند فوتبال را خوب درک نمیکنند در کوتاه مدت باید دوندگی بیشتر را به بازیکنان آموزش داد تا ضعف تاکتیکی را پوشش دهند
  • قهر كرده بافوتبال IR ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    13 9
    قطعاكروش دنيزلي و...........مربيان بزرگي هستند.اين بازيكنان ماهستندكه درمقابل انها كوچكند.مثلااگرفرداعلي دائي مربي تيم ملي المان شود قطعا المان حداقل درجام جهاني جزو8تيم خواهدبود.امااگرفردافرگوسن مربي ايران شودبازبراي صعود طبق معمول بايدمنتظرنتيجه ديگرتيمها بود.مربي بزرگ مثلادرتركيه كه زيرساخت وپتانسيل وغناي تكنيكي وجودداردجواب ميدهد
  • كرم IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    10 7
    اگر قرار باشه تيم خيلي بزرگ و كامل باشه و يه مربي بياد سر سفره حاضر وآماده و نتيجه بگيره كه نن جون خيلي ها هم ميتونه نتيجه بگيره
    • بدون نام IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
      6 3
      اگه قرار باشه هر کشوری که زیر ساخت نداره؛فوتبال پایه نداره؛مسئولین و مدیران ارشدش با پارتی بازی و اشنایی با مدیران سیاسی وارد فوتبال شده باشند؛بازیکنهاش رو از تو قهوه خونه ها باید جمع کنند و..با اوردن یک مربی صاحب نام تمام ین مشکلات رو برطرف کنه و بتونه راحت بره جام جهانی؛پس کشورهای دیگه احمق و نادان هستند که میان روی فوتبال پایه و امکانات سخت افزاری و مدیریت و بازیکن سازی سرمایه گذاری های بلند مدت انجام میدن!اونها هم باید کلا فوتبال پایه رو تعطیل کنند؛استادیومهای زیادیشون رو تعطیل کنند؛بازیکنهاشون رو بفرستند تو قهوه خونه ها بعد نزدیک جام جهانی که شد بیان یه مشت دلار بدن به یه مربی معروف تا یک ساله همه کارها رو براشون انجام بده و ببرتشون جام جهانی!اونجوری زحمت همه هم کم میشه
  • امير IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    7 9
    راه چاره فوتبال ما نه سرمربي خارجي که استخدام مربيان تمرين دهنده خوب خارجي زير نظر يک سرمربي ايراني است. درست مثل استقلال پرويز مظلومي با ميشاييل هنکه.
  • بدون نام IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    8 3
    بازیکن ایرانی بی غیرت شده.اگه یه جو غیرت بازیکنای 1998 بود هیچ کس حریف ما نمیشد.
  • بهروز IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    6 1
    کیروش اگر یه واقعیت توی فوتبال ایران رو درک کنه می تونه تیم ایران رو به بهترین تیم فوتبال آسیا تبدیل کنه. اگر به تاریخ لیگ برتر نگاه کنیم می بینیم که سالهاست 1 بازیکن نبوده که بتونه 3 تا بازی پشت سرهم خوب بازی کنه. اشتباه کیروش اینجاست که فکر می کنه که بازیکنی که ماه قبل خوب بازی کرده الانم تو اوج آمادگیه. تو همین بازی اخیر با ازبکستان دیدیم که اندو مشخصا اضافه وزن داشت . محمد نوری توی زمین خشک تعادل نداره چه برسه به زمین بارانی. خلعتبری توی سپاهان خیلی ضعیف بازی می کنه و قیکس نیست. ولی همینا تو ترکیب اصلی تیم ملی قرار می گیرن. به نظر من ترکیب اصلی ایران حالا به اضافه یکی دوتا دیگه از بازیکنا همون ترکیب بازی با تاجیکستان بود. من مطئنم که اون ترکیب به جای 20 دقیقه خوب بازی کردن می تونست 90 دق
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    6 5
    فوتبال ما هر مشكلي كه داشته باشه از دلالي تا بازيكن سالاري تا ضعف مديريت و باشگاه و غيره و غيره به هر حال اين آقاي كيروش كه اينهمه تجربه بين المللي داره نمي تونست چهار تا پاس دادن صحيح رو ، حفظ توپ رو به اين بازيكنا ياد بده كه مجبور نشيم هي توپ رو به روش علي اصغري تو محوطه جريمه سانتر كنيم؟ يه مقايسه بكنيد مربياي خارجي تيم ملي كه تا الان مربي تيم ملي بودند با همديگه. استانكو ، ايويچ ، بلاژويچ، برانكو ، كيروش . كيروش از همه بدتر بوده تا الان . تيم ملي الان از نبود يه تاكتيك درست و حسابي رنج مي بره. يعني ما الان اندازه عمان و بحرين و قطرهم بازيكن نداريم؟؟ بابا بحرين جمعيتش 700 هزار ، قطر 1.5 و عمان 2 ميليون نفره . كل كشورهاي حاشيه خليج فارس سرهم جمعيتشون به اندازه مشهد يا اصفهان نميشه.
  • علی IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    10 3
    راست میگه دیگه کسی تیم ملی ایران را از سال 98 به این ور ضعیف تر دیده یا خیر. نه گلی می زنند نه خوب بازی می کنند، کیروش هم شده تلسم شکن بقیه تیم ها، به لبنانی می بازیم که تا اون موقع یک گل هم ازش نخورده بودیم. به ازبکستانی می بازیم که تا الان نباخته بودیم...
  • بدون نام IR ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    4 9
    ما به جام جهانی می رویم این بازی هم حق ما بود .
  • پیام IR ۱۳:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    10 14
    کیروش بدترین مربی 10 سال اخیر تیم ملی بوده . حتی از دایی و قطبی هم بدتر نتیجه گرفته . چرا وقتی ومربی ایرانی بود کسی از نقش باشگاه ها و بازیکنان نمی گفت اما حالا کیروش بی تقصیر است و بقیه مقصر !!!
  • بدون نام IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    23 7
    پول نامشروع همه ارکان فوتبال رو فاسد کرده. فدراسیون، بازیکن، مربی....
  • بدون نام IR ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    7 5
    مشكل ما بازيكنان هستند كه واقعا هنوز مسائل اوليه فوتبال را نميدانند و مربي چكار ميتواند انجام دهد.شما بگوئيد اين بازيكنان ميلياردي هستند؟بغير از ايران كجا اين بازيكنان استانداردهاي لازم را ميتوانند كسب نمايند و از تست هاي ورزشي معتبر نمره بگيرند و همچين پولهايي بگيرند؟ ديگر مشكل ما رسانه هاي ورزشي هستند كه بيخود بازيكنان را بزرگ ميكنند تا خودشان منفعت كسب كنند و حالا كساني منتقد مربي بزرگي مثل كي روش شدند كه نصف سن اين آقا رو هم ندارند و به قول خودشان يه عكس با شورت ورزشي ندارند. آخه كجاي دنيا اين همه نشريات ورزشي در يك كشور وجود دارد و هر كسي به خودش اجازه ميدهيد كه خود را منتقد معرفي كند.تا زماني كه اين آدمها هستند،هيچ مربي در ايران موفق نميشود حتي گوارديولا و مورينيو و.....
  • علی IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    3 4
    فوتبال ایران یک مربی قلدر وعملگرا می خواهد مربیانی مثل اسکولاری وهیدینگ مربیانی مثل کیروش که تمرین دهنده ودفاعی اند بدرد ما نمی خورند
  • حسام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۷
    5 2
    آقای محترم کارشناس؛ اگه به یه مهندس ابزار ضعیف و بی کیفیت بدیف میتونه محصوله مرغوب و با کیفیت تولید کنه؟ وقتی بازیکنای ما دیمی بزرگ میشن و فهم تاکتیکی و ابتدایی ترین فنون تکنیکی رو ندارن فرگوسن و مورینیو هم نمیتونن به این زودی ها روی فوتبال ما تاثیر بذارن.
  • مهشید US ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    1 2
    فوتبال ایران مرد خیلی وقته داره سقوط میکنه ولی الان دیگه مرده چه با مربی بزرگ چه بدون مربی فوتبال مرد از بس که جان ندارد
  • امید IR ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    1 2
    والا حرف دل مارا زدی
  • راحیل IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    2 3
    کاش آقا کی روش تیم ملی بیچاره را رها میکرد و بیشتر از این آبرو ریزی نمیکرد
  • حسين اهوازي EU ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 1
    ببخشيد بحث در مورد چيه؟
  • ثبت GB ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
    0 0
    اخه بازیکنایی که باد بهشون میخره خودشونو میندازن رو زمین فقط فیلم بازی میکنن کیروش میخواد چیکارشون کنه

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین