کارگردان فیلم «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» می‌گوید وقتی 16 فیلم همزمان اکران می‌شود و سئانس‌های محدود به هر فیلم می‌رسد مشکلات زیادی به وجود می‌آید.

به گزارش خبرآنلاین، در بخش دیگری از برنامه جمعه شب «هفت» فیلم سینمایی «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» با حضور منوچهر هادی کارگردان و خسرو نقیبی و مسعود فراستی منتقد فیلم نقد و بررسی شد.


هادی درباره مشکل اکران فیلمش گفت: «درست است که «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه» مخاطب دارد و خوب می‌فروشد، اما وقتی 16 فیلم همزمان اکران می‌شود و سئانس‌های محدودی به هر فیلم می‌رسد مشکلات زیادی به وجود می‌آید، چون مخاطب برای دیدن یک فیلم خاص برنامه‌ریزی نمی‌کند و اتفاقی هر فیلمی را که در سئانس مورد نظرش نمایش می‌دهند می‌بیند. این مشکلات پیش آمده را جواد شمقدری و علیرضا سجادپور باید پاسخگو باشند.»


او ادامه داد: «زمانی که فیلم «قرنطینه» ساخته شد در نقد‌ها همه به من خرده می‌گرفتند که فیلم کم می‌بینم. بنابراین یک برنامه فشرده دیدن فیلم برای خودم ترتیب دادم. در این میان فیلمی با عنوان «همه چیز درباره مادرم» ساخته پدرو آلمودوار دیدم که ایده اصلی ساخت فیلم را از آن گرفتم.»


در ادامه مسعود فراستی درباره «یکی می‌خواد باهات حرف بزنه»، گفت: «اساس این فیلم ملودرام است و اجتماعی نیست. رابطه مادر و دختر و زن با همسر سابقش را بررسی می‌کند که البته در هر دو رابطه نیز ناموفق است. این رابطه‌ها به خصوص در فیلمنامه اصلاً‌ درست در نیامده است.»


او در ادامه گفت: «رابطه مادر و فرزند در این فیلم مثل آثار ساده تلویزیونی در آمده و شخصیت‌ها هم پرداخت نشده است. گریه‌های مادر نیز که از دقیقه 16 به بعد آغاز می‌شود کمکی به فیلم نمی‌کند و بیشتر آن را به اثری ملودرام که آدم‌هایش به هم نزدیک نمی‌شوند تبدیل می‌کند.»


فراستی ادامه داد: «در نیامدن رابطه‌ها در فیلم این سوء تفاهم را برای مخاطب ایجاد می‌کند که دختر با خواستگار مادرش رابطه دارد و این باعث شک مادر هم می‌شود. این نوع روابط غیرایرانی است. تصویری که از زن در فیلم ارائه می‌شود واقعی نیست.»


خسرو نقیبی نیز که به عنوان منتقد ‌مهمان در برنامه حضور داشت، درباره این فیلم گفت: «این اثر یک ملودرام است و اگر فیلم ملودرامی درست از آب در بیاید مخاطب را با خود همراه می‌کند. برای من آدم‌های فیلم آدم‌های نزدیکی هستند چون ما به ازای بیرونی‌شان را دیده‌ام. فیلم ضربه‌های مقطع و درستی به مخاطب می‌زند، اما تبدیل به ملودرام اشک‌انگیز نمی‌شود.»


او ادامه داد: «قصه خطی را در کاراکتر زن دنبال می‌کنیم که ورای ملودرام است. این زن به خاطر دختری که دارد آن‌قدر با جهان قطع ارتباط پیدا کرده که نمی‌خواهد حقیقت را بداند. فیلم سه بازی کنترل‌شده و سرد دارد که متعلق به آنا نعمتی، شهاب حسینی و حمیدرضا پگاه است. یکتا ناصر هم بسیار گرم و به اصطلاح داورپسند بازی می‌کند که بازی درستی نیز هست.»


هادی نیز در این زمینه گفت: «در این فیلم من اصلاً‌ قصد نداشتم این سوء تفاهم را که دختر با خواستگار مادرش رابطه دارد ایجاد کنم بلکه این شک مادر است که بعد‌ها هم برطرف می‌شود. کلاً دفاعی از این فیلم ندارم چون نظرات مسعود فراستی برای همه واضح و مبرهن است و همیشه فقط از فیلم‌ها انتقاد می‌کند.»
 

58247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =