تهیه‌کننده فیلم «آینه‌های روبرو» می‌گوید استقبال تماشاگران از این فیلم او را به آشتی مخاطبان با سینما امیدوار کرده است.

به گزارش خبرآنلاین، فرشته طائرپور تهیه‌کننده فیلم «آینه‌های روبرو» که این روزها روی پرده سینماهاست، با اشاره به استقبال تماشاگران از این فیلم، گفت: «اخباری که از رضایت و افزایش تماشاگران به من می‌رسد، من را بیش از همیشه به استعداد فیلم‌های اجتماعی و جدی در کل و فیلم «آینه‌های روبرو» به طور اخص، در آشتی دادن مخاطبان با سینما، امیدوار می‌کند.»

او با اشاره به اکران این فیلم افزود: «صرفنظر از یک یا دو سالن که هنوز هم نمی‌دانم چرا در مقابل واقعیت استقبال مخاطبان مقاومت می‌کنند و اصرار دارند برای اکران این فیلم محدودیت ایجاد کنند، سایر سالن‌ها تازه دارند خود را با استقبال روزافزون تماشاگران از این فیلم وفق می‌دهند برای مثال طی دو یا سه روز گذشته که «آینه‌های روبرو» پرفروش‌ترین فیلم در سینما آزادی بوده، یک سئانس به سئانس‌های این سینما، افزوده شده است. اما یکی دیگر از پردیس‌های سینمایی که قرار بود جزو سینماهای نمایش‌دهنده تمام وقت «آینه‌های روبرو» باشد، همچنان دارد فیلم را در کوچک‌ترین سالن خود (با 60 صندلی) در سه-چهار سئانس نشان می‌دهد و تعدادی از تماشاگران را روی زمین یا صندلی‌هایی که از راهرو می‌آورد، می‌نشاند.»
 

طائرپور ادامه داد: «همین پردیس برای گذاشتن تابلوی نوری تبلیغاتی فیلم در محوطه ورودی‌اش، چهارصد هزار تومان پول خواسته است. درحالیکه آمار فروشش در‌‌ همان سالن کوچک نشان می‌دهد در صورت حمایت تبلیغاتی از فیلم می‌تواند بیش از تهیه‌کننده به نفع خود عمل کند. اصولا همیشه سینما‌ها کوچک‌ترین سهمی از تبلیغات فیلم‌ها را تقبل نمی‌کرده‌اند، اما این دیگر قابل درک نیست که برای تبلیغ فیلمی که خودشان سهم بیشتری (نسبت به تهیه‌کننده) از فروش آن خواهند داشت، وجهی را هم بابت تبلیغات از تهیه‌کننده و پخش‌کننده مطالبه کنند. این پردیس سینمایی بعد از چند سال راه‌اندازی، هنوز هیچ سردر دیجیتالی یا حتی عادی توجه برانگیزی از برنامه‌های سینمایی خود بر پیشانی ندارد و اگر بخواهیم انصاف بدهیم حق آنست که تازه خسارتی هم بابت کمبود امکانات در اطلاع رسانی به مخاطبان و عابران، به تهیه‌کنندگان بپردازد. این چنین رفتاری شاید در هفته اول اکران و نگرانی از عدم موفقیت فیلم توجیهاتی داشته باشد، اما وقتی فیلمی ثابت می‌کند که توان جلب مخاطب را به سالن دارد، دیگر تبلیغ و تقویت آن، وظیفه مشترک سینمادار و تهیه کننده است. جالب اینجاست که این پردیس متعلق به شهرداری تهران است که در سایر بخش‌های آن، مواضع حامیانه خوبی برای فیلم وجود دارد.»

به گفته طائرپور، «آینه‌های روبرو» روز جمعه در سینما فرهنگ و در‌‌ همان یک سئانس ساعت ده شب، برابر با فیلمی فروش داشته که دارای پنج سئانس نمایش در‌‌ همان سینما بوده است.

این تهیه‌کننده گفت: «وقتی فیلمی اجتماعی می‌تواند نظر موافق منتقدان سختگیر تا مردم عادی جامعه را به خود جلب کند، بیش از هرچیز معنای این نکته را می‌دهد که فرصتی برای فیلم‌های جدی پیش آمده که بتوانند‌‌ همان قشر فاصله گرفته از سینما را به سالن‌ها بکشانند. این فرصت برای من بعنوان یک تهیه‌کننده، با یک فیلم معنا می‌شود، اما قاعدتا باید برای سیاستگذاران فرهنگی و سینمایی، باید نقطه قابل اعتنا و قابل اتکایی به حساب بیاید تا در حوزه تولید و اکران به آن توجه کنند.»

طائرپور ادامه داد: «فیلم «آینه‌های روبرو»‌‌ همان فیلمی است که سال گذشته، شورای صنفی نمایش در یک رفتار غیرقانونی به من تکلیف کرده بود که فقط حق دارم در سه سالن آن را نشان بدهم...‌‌ همان فیلمی است که اکران خود را با فقط با پنج سینما (بین دو تا پنج سئانس) آغاز کرد...‌‌ همان فیلمی است که هفته گذشته شورای صنفی نمایش با رفتن آن از گروه آزاد به گروه سینمایی آزادی مخالفت کرد و برای جلوگیری از این اتفاق دو سه فیلم دیگر را با کمترین آمادگی، به فیلم‌های در حال اکران اضافه کرد...‌‌ همان فیلمی است که صدا و سیمای جمهوری اسلامی علیرغم آنکه آنرا از شبکه‌های خود قابل پخش نمی‌داند، آنرا مشمول تیزرهای حمایتی خود شمرده است...‌‌ همان فیلمی است که سازمان زیباسازی تهران در رفتاری حامیانه برای آن بیست تابلوی تبلیغاتی در سطح شهر آویخته است... و خلاصه‌‌ همان فیلمی است که ما آن را با دلهره ساختیم، با دلشوره به مسئولان نمایش دادیم و حالا هم صرفا با دلگرمی به فهم و استقبال مخاطب داریم آن را اکران می‌کنیم.»

او در پایان گفت: «برای من تشکر و اشک چشم خانواده آن جوان ترنسی که بعد از دیدن «آینه‌های روبرو» پس از چند سال طرد و تنفر فرزندشان را به خانه راه داده‌اند از یکسو و از سوی دیگر آمار رو به رشد مخاطبان و سینماهای داوطلب برای نمایش فیلم کافیست، اما خیلی دلم می‌خواهد بدانم برای مدیریت اکران در سینمای کشور چه انگیزه‌ای کافی خواهد بود تا به جای دامن زدن به اختلافات تازه و کهنه، به طرح‌های کارآمد در حوزه اکران بپردازند و این باور را از خود و جامعه دور کنند که فیلم‌های غیر کمدی و غیر تفریحی نمی‌فروشند و اکرانشان را می‌توان از‌‌ همان ابتدا، محدود و مرده فرض کرد.»

5858

کد خبر 255871

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =