دهمین نمایشگاه بین المللی کتب کاربردی و دانشگاهی در حالی از امروز (28 آبان ماه) آغاز به کار کرد که ناشران حاضر در این نمایشگاه با مشکلات و محدودیت‌های زیادی نسبت به سال گذشته روبرو هستند.

به گزارش خبرآنلاین، نماینده مدیر انتشارات جهان ادیب با ابراز گلایه از برخی محدودیت ها گفت: به دلیل نوسانات ارزی و افزایش هزینه‌ها، موفق به عرضه عناوین زیادی از کتب جدید در نمایشگاه نشدیم و تنها با سه عنوان کتاب جدید در این نمایشگاه حضور داریم. شیرین جلالی با بیان اینکه در این غرفه کتاب های چاپ سال 2013 ارائه نمی شود، افزود: کتاب های موجود در غرفه انتشارات جهان ادیب چاپ سال 2012 به پایین است. به گفته وی، این انتشارات با پنج هزار و 321 عنوان کتاب و با تخفیف 10 تا 70 درصد در زمان برگزاری نمایشگاه به مشتریان خدمات خود را عرضه خواهد کرد.وی ابراز امیدواری کرد که نوسانات ارزی و بالا رفتن قیمت کتاب از تعداد بازدیدکنندگان نمایشگاه نکاهد.

بر اساس گزارش ستاد خبری نمایشگاه، مدیر غرفه گروه خدماتی سفیر کتاب نیز از ارائه کتب هوا و فضا برای اولین بار در غرفه خود خبر داد و گفت: گروه خدمات سفیر کتاب امسال با 50 عنوان کتاب جدید در دهمین نمایشگاه کتب کاربردی و دانشگاهی حضوری فعال دارد. عباس ریاحی، گفت: برای اولین بار 50 عنوان کتاب از یک ناشر جدید در زمینه هوا و فضا در این نمایشگاه ارائه کرده ایم و امیدواریم مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گیرد.
وی افزود: غیر از کتب جدید، 4500 عنوان کتاب دیگر نیز از 4 ناشر در این غرفه در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت. به گفته ریاحی کتب ارائه شده توسط این گروه خدماتی چاپ سال های 2005 تا 2012 خواهد بود.
ریاحی با تاکید بر اینکه تنها کتاب های لاتین در این غرفه عرضه خواهند شد، از تخفیف 15 تا 65 درصدی کتب مورد نظر خبر داد. وی دورنمای استقبال از این نمایشگاه را ضعیف تر از سال گذشته توصیف کرد و اظهار داشت: سال گذشته نرخ ارز برای کتب کاربردی و دانشگاهی در این نمایشگاه با دلار 1200 تومانی محاسبه می شد، اما امسال به 3 هزار تومان رسیده است، پس طبیعتا با کاهش مراجعه کنندگان نسبت به سال گذشته روبرو خواهیم بود.
 

این در حالی است که پیش از این از سوی رییس نمایشگاه اعلام شده بود با وجود مشکلات مالی متعدد بر سر راه برگزاری، در این نمایشگاه بیش از 86 هزار عنوان کتاب خارجی به زبان‌های لاتین و عربی ارایه می‌شود؛ بیش از 4900 عنوان کتاب عربی و 81 هزار عنوان کتاب لاتین. از میان این کتاب‌ها 6400 عنوان با موضوع هنر، 15 هزار عنوان در حوزه علوم پایه، 14 هزار عنوان فنی و مهندسی، 29 هزار و 900 عنوان علوم انسانی و 13 هزار و 500 عنوان پزشکی است. همچنین از جمع این آثار 172 عنوان به سال 2013 تعلق دارد، 600 عنوان منتشرشده در سال 2012، 18 هزار عنوان منتشر شده در سال 2011 و 20 هزار عنوان نیز متعلق به سال 2010 است.

رییس نمایشگاه همچنین با تاکید بر وضعیت وخیم مالی برگزاری این نمایشگاه پیش بینی کرده بود فروش نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته 60 درصد کاهش داشته باشد. او البته در مورد توجیه برگزاری این نمایشگاه در چنین شرایطی نیز گفته بود ناشران ما به دلیل بدهکاری‌های خود تحت فشار شدیدی هستند، شرکت در نمایشگاه برای آن‌ها بارقه امیدی است که حداقل بتوانند حقوق کارمندان خود را بدهند و نقدینگی خود را از حالت کاغذی به پول تبدیل کنند.

 

 

دهمین نمایشگاه بین المللی کتب کاربردی و دانشگاهی به مدت چهار روز از 28 آبان تا یکم آذرماه در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، واقع در خیابان حجاب از ساعت 9 تا 18 برگزار می شود.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    علم هم فدای بازی های ارزی شد !