رییس مجلس شورای اسلامی، خواستار استفاده همه‌جانبه از توان ملی داخلی در کنار بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای شد و خاطرنشان کرد: تلاش زیادی در جهت تجلی یافتن استعدادهای درونی باید به انجام برسد تا به اقتصاد مقاومتی دست پیدا کنیم.

علی لاریجانی در دیدار با اعضای فراکسیون روحانیون مجلس اظهار داشت: مسائل کل کشور را در چند دسته می‌توان تقسیم کرد که مهم‌ترین آن شرایط بین‌المللی کشور است.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران به یک تجربه جدید بین‌المللی دست پیدا کرده که این تجربه بسیار ارزشمند است، زیرا در سنوات گذشته اینقدر تحت فشار آمریکا و اروپا به غیر از فشارهای شورای امنیت نبوده‌ایم و این بهترین زمان جهت خودسازی و رسیدن به خودکفایی و نشان دادن اراده قوی ملت ایران در برابر خواسته‌هایشان است.
نماینده مردم قم تاکید کرد: از نظر منطقه‌ای مسئله مهم، سوریه و صف‌آرایی صورت گرفته در این حوزه است و همچنین بحرانی که مجددا درخصوص غزه پیش آمده است؛ به نظر می رسد صهیونیست ها خواهان ادامه این جنگ هستند که البته تاکنون هم برای آنها دستاوردی به جز تلفات انسان‌های بی‌گناه در پی نداشته است و هر بار که آنها خواستند ضربه ای بزنند، ‌پاسخ دندان شکنی دریافت کرده اند.
لاریجانی در ادامه از کشورهای اسلامی خواست تا با اتحاد، پاسخ های مناسبی به این تجاوزات آشکار صهیونیست ها بدهند.
رییس قوه مقننه درخصوص وضعیت اقتصاد داخلی کشور، اظهار داشت: با برنامه ریزی باید وضعیت فعلی را سروسامان داد، زیرا از ظرفیت اقتصادی مناسبی برخوردار هستیم که اگر از آنها استفاده شود مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
وی تصریح کرد: نکته محوری که رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی فرمودند اگر درست تبیین شود و روی آن سرمایه گذاری شود، عامل نجات کشور خواهد بود و تمام سعی مان بایستی روی توان ملی داخلی کشور باشد، البته نه به این معنا که درون گرا شویم.
لاریجانی در ادامه با اشاره به مسایل فرهنگی کشور اظهار داشت: فرهنگ دینی کشور را تقویت کنید و متناسب با رشد دانشگاه ها، سطح و تعداد حوزه های علمیه را ارتقاء بخشید.
وی تاکید کرد: لازم است که برای مساجد و بخش های فرهنگی معافیت های مالیاتی در نظر بگیریم و از فعالیت های حوزه های علمیه حمایت و پشتیبانی کرد.
رییس مجلس با اشاره به لزوم برنامه سازی در حوزه های دینی، یادآور شد: بخشی از بودجه ای که برای صدا و سیما و وزارت ارشاد اختصاص می دهیم به ساختن برنامه های مناسب در این حوزه اختصاص پیدا کند، زیرا برنامه های فرهنگی فعلی ما بیشتر جنبه سرگرمی دارد .
به گزارش ایسنا در ابتدای این جلسه رییس و اعضای فراکسیون روحانیون مجلس به دغدغه های خود و مراجع عظام از قبیل،همگرایی نهادهای فرهنگی، پیگیری مطالبات رهبری در بحث های روز مثل رفع اختلاف سران قوا و اقتصاد مقاومتی، تداوم برگزاری درس اخلاق در مجلس، تلاش در جهت دستیابی به خواسته های مراجع و علما، فعال شدن هیات نظارت بر نمایندگان، راه اندازی دفتر فراکسیون در قم و توجه به بانکداری اسلامی شدند.
27219
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد DE ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    4 1
    اگر میخواهید اقتصاد کشور سروسامان یابد برید ببینید چه کسانی با در باغ سبز نشالن دادن، کشور ومسوولان را به این نتیجه رساندند . شاید همان تفکر با فرافکنی وزدن نقاب در حال حاضر هم در پشت صحنه در حال پختن تئوریهایی خطرناکتر مثل تئوری "ارز بالای 1600تومان به نفع تولید وصادراته"برای مردم باشه.مواظب باشید.از این تیپ کارشناسان دوری کنید.
  • بدون نام CA ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    2 0
    خوب شد گفتین
  • بدون نام US ۰۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    30 0
    لاریجانی: وضعیت فعلی اقتصاد را باید با برنامه‌ریزی سروسامان داد کی آقای لاریجانی ؟
  • بدون نام IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    29 0
    تا فساد مالی و رانت هست جایی برای تولید نیست
  • بدون نام IR ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    3 0
    «در حدود ۱۰۰ نماينده»‌ مجلس يکشنبه ۲۸ آبانماه، با محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، ديدار کرده اند. یک نماینده منتقد دولت برگزاری این نشست را در راستای «دور زدن سوال از رئيس جمهور» دانسته است.
  • از همه جا بی خبر IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    24 1
    ما "سازمان برنامه " را منحل کردیم از دست این غربزدگی ها رها شویم غرب زده!!!
  • بدون نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    3 0
    ناسلامتی شما رئیس مجلس هستید! همه فکر می کنند اگر رئیس جمهور باشند مشکلات را حل می کنند . باید متوجه باشیم که راه کشور سیاسی است آن هم دست مقام معظم رهبریست
  • انور IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    6 0
    اقای لاریجانی خیلی وقته دارید برنامه ریزی میکنید و سروسامان میدی ها...................کی حل خواهی کرد
  • حامد IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    7 2
    چقدر شعار میدید، خب همه میدونند که هر مشکلی رو باید با برنامه ریزی حل کرد، اما چرا وضع اقتصاد روز به روز بدتر میشه، پس کی میخواید اقدام کنید؟