۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۷

مسابقه سینمای جهان جشنواره فجر در چهار بخش جام جهان‌نما، سینمای سعادت، جشنواره جشنواره‌ها و نمایش وی‍ژه برگزار خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی سی و یکمین جشنواره فیلم فجر، مسابقه سینمای جهان با هدف شناخت و ارزیابی آن‌گونه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، با عنایت به شرایط ویژه دنیای امروز و با رویکرد ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، معضل تروریسم، حقوق بشر و بیداری ملت‌ها برگزار می‌گردد.

 

مسابقه سینمای جهان شامل 4 بخش کلی جام جهان‌نما «مسابقه سینمای بین‌الملل»، سینمای سعادت «مسابقه فیلمسازان جهان اسلام»، جشنواره جشنواره‌ها و نمایش‌های ویژه خواهد بود.

 

در بخش جام جهان‌نما «مسابقه سینمای بین‌الملل» 8 سیمرغ بلورین و یک جایزه ویژه دبیر جشنواره و در بخش سینمای سعادت «مسابقه فیلم‌سازان جهان اسلام» نیز 7 سیمرغ بلورین  یک جایزه بیرق طلایی «جایزه مصطفی عقاد» و یک جایزه وی‍ژه هیئت داوران اهدا خواهد شد.

 

بخش سینمای جهان با هدف شناخت و ارزیابی آن‌گونه از توانایی‌ها و ظرفیت‌های انسانی که موقعیت یگانه او را در جهان متمایز می‌سازد، با عنایت به شرایط ویژه دنیای امروز و با رویکرد ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی، معضل تروریسم، حقوق بشر و بیداری ملت‌ها برگزار می‌گردد. و کلیه آثاری را در بر می‌گیرد که سال تولید آثار از 2010 میلادی به بعد باشد، تا بهمن‏ماه 1391 در ایران اکران نشده باشد و در دوره‏های قبلی جشنواره هم اکران نشده باشد.

 

سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبیری محمدرضا عباسیان برگزار می‏نماید.

 

57246

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 258798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =