مهر نوشت:

یک روزنامه آمریکایی با اشاره به مذاکرات روز چهارشنبه اعضای 1+5 در بروکسل و همچنین تصمیم آمریکا برای به نتیجه رساندن موضوع هسته ای ایران، از امکان بالای ایجاد فرصت برای رسیدن به راه حلی در این خصوص در مذاکرات آتی گزارش داد.
لس آنجلس تایمز در گزارش خود می نویسد: چند ماهی بود تلاش​های چند جانبه برای متوقف کردن برنامه هسته ای ایران به واسطه انتخابات آمریکا، موضوع سوریه و حتی تنش​های میان غزه و اسرائیل کم رنگ شده بود.
اما اکنون باراک اوباما یک دوره چهارساله جدید را در مقام ریاست جمهوری آمریکا آغاز کرده و انتظار می رود که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده در واشنگتن و نشست روز چهارشنبه در بروکسل، ایران به میز مذاکرات هسته ای بازگردد.
در همین رابطه برخی از کارشناسان معتقدند که با توجه به شرایط موجود مذاکرات آتی سازنده تر از مذاکرات قبلی خواهد بود.
این روزنامه در ادامه می نویسد: دولت آمریکا هم اکنون انگیزه بیشتری برای بررسی یکی از پیچیده ترین روابط خود دارد و اوباما صرف نظر از انتقاداتی که "میت رامنی" رقیب جمهوریخواهش در انتخابات درباره ایران به وی وارد می کرد، می تواند مقدمه ای را برای بازگرداندن ایران به میز مذاکرات آغاز کند که این مقدمه منجر به نتیجه شود.
این روزنامه نوشت: از سوی دیگر مقامات ایران نیز خواهان عبور از تحریمهای موجود هستند و همین امر می تواند فرصت به وجود آمده را به سمت نتیجه ای مشخص سوق دهد.
از ماه ژوئن تا کنون مذاکره ای میان ایران و 1+5 انجام نشده، اما در روز چهارشنبه "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در بروکسل با نمایندگان کشورهای 1+5 دیدار و گفتگو کرد. این گفتگوها در حالی انجام شد که در هفته های گذشته رسانه ها از تصمیم آمریکا برای اتخاذ رویکردی جدید در قبال ایران خبر داده بودند.
برهمین اساس کارشناسان معتقدند که اگر اوباما خوهان آن است تا اقدامی تاثیرگذار و تاریخی را در این خصوص انجام دهد، فرصت آن را دارد که موضوع هسته ای ایران را حل کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259681

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام TR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    55 9
    ان شاالله که موضوع هسته ای حل بشه و غرور از دست رفته ی ایرانیها به خاطر تحریم ها برگرده
    • دانشجو IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
      10 30
      اخه ادم حسابی غرور باید در حفظ حق باشه نه در از دست دادن اون!! ما که خودمون به فناوری هسته ای رسیدیم از اون دست کم تابحال درست استفاده کردیم باید زیر فشار کشوری که تنها استفاده کننده از بمب هسته ای بوده از حقمون دست بکشیم و اون رو بدست اوردن غرور بر باد رفته بدونیم؟؟؟ نمی بینید دورویی امریکا رو که از یه طرف خودش رو دوست ملت ایران جا میزنه و از حقوق بشر دم میزنه و از یه طرف دیگه این تحریم های کمرشکن _ به حق این تحریم ها رو به هر کشوری وارد بکنن مشکلات عدیده واسش ایجاد میشه_ رو به مرد تحمیل میکنه حتی در واردات دارو ها دچار مشکلیم!!! حالا قضاوت با شما که در چه حالتی عزت ما حفظ میشه!! یادمون نره که تحریم ها بعد از پیروزی انقلاب بوده جدیدا شروع نشده
    • بدون نام US ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
      7 33
      غرور از دست رفته؟!! اینکه تسلیم حرف زور نشید میشه غرور از دست رفته؟؟
  • بدون نام US ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    34 0
    اگه دوطرف باحسن نیت پیش برند.منافع ملی هم بدست میاد
  • بدون نام IR ۲۱:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    35 0
    امیدوارم همه دشمنیها به دوستی تبدیل بشه تا ایرانیها غرور تاریخی شون هم برگرده
  • بدون نام JP ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۴
    38 2
    امیدوارم که زود ارتباط برقرار بشه تا اجناس ارزون بشه! چرا ملت بدبخت باید جواب پس بدن؟