مایکروسافت 498 روز دیگر برای همیشه پشتیبانی خود از ویندوز ایکس پی را با خاموش کردن چراغ حمایتی خود، قطع می کند.

وب سایت کموود با درج کنتور آنلاین به کاربران برای سوئیچ سریعتر از ایکس پی به ویندوز 7 و8  هشدار داده است. کمپانی هایی که در کار مهاجرت سیستم عامل هستند (migration specialists) بیشترین سود را از این موضوع خواهند برد.
در همین حال نت مارکت شیر نیز اعلام کرده مهاجرت از ایکس پی به ویندوز7 کند است. در چارت تحقیقی این کمپانی آورده شده که در آگوست 2012 نقطه تلاقی تعویض ویندوز ایکس پی به هفت صورت گرفته است و در ماه اکتبر 2012 برای اولین بار تعداد کاربران ویندوز7 از ایکس پی پیشی گرفته است. بر این اساس 44 درصد ویندوز 7 و 40 درصد در ماه اکتبر 2012 از ویندوز ایکس پی استفاده کرده اند. در همین حال 2.2 درصد مکینتاش نسخه 10.6 و نیز 2.2 درصد مکینتاش نسخه 10.7 را استفاده می کنند. 4.3 درصد نیز از سایر سیستم عامل ها استفاده می کنند.
به نظر می رسد روند سوئیچ از ایکس پی به سایر سیستم عامل ها از جمله ویندوز 7 و 8 کند صورت می گیرد و کارشناسان از این بابت نگرانی خود را ابراز کرده اند. مطابق برنامه ریزی انجام شده 8 آوریل 2014 مایکروسافت از ویندوز ایکس پی حمایت نخواهد کرد. از سوی دیگر کمپانی ها با نگرانی از اعلام این تاریخ می گویند مایکروسافت خیلی زود تاریخ را جلو انداخته و آنها نمی توانند هزینه های سوئیچ کردن را تهیه کرده و با این سرعت سوئیچ کنند.مایکروسافت خود اعتقاد دارد که بیش از 50 درصد کاربران ویندوز 7 را نصب کرده اند و البته برخی کمپانی ها در این آمار تردید دارند و می گویند رقم 50 درصد زیاد اعلام شده است.
 
 
5656
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجیدنوین IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    11 26
    ترو خدا یک کمی تاخیر بیاندازید توی مملکت ماتازه با ایکس پی اشنا شدند!!!!!یادش بخیر سال 2001 زمانی که ویندوز ایکس پی اومده بود به هرکس میگفتی بیا ایکس پی نصب کن میخندید میگفت ما تازه با دوهزار و me اشنا شدیم خیلی کار کردن با ایکس پی سخته !!!! ولی همونا الان بکشیشون حاضر نیستند سیستم عاملشون رو به سون و 8 ارتقا بدند!!!!!
    • بدون نام IR ۱۹:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
      19 4
      توایران کسی از نسخه اصلی استفاده نمیکنه که بخوای تاخیر بندازی مایکروسافت بعه کاربرانی گفته است که نسخه اصلی دارند نه ما
    • مجیدنوین IR ۰۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
      9 2
      عزیزم جدی فکر کردی مایکروسافت اینقدر بیکاره بیاد نظرات مارو بخونه؟ منم میدونم که نسخه اصلی توی ایران نیست البته اگرم باشه مطمئنا از کشورهای همسایه وارد شده منظورم اینه که مردم بیخیال ایکس پی بشند برای یک بار هم شده دنیای ویندوز سون و 8 رو هم تجربه کنند . شاید باور نکنی بعضی جاها هنوز ویندوز me یا 98 دارند کار میکنند چون نمیخوان برای سیستمشون هزینه کنند !!!! در حالیکه از لحاظ مالی هم مشکلی ندارند .
  • بدون نام IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    20 9
    روزی که اولین بار ایکس پی رو دیدم داشتم از تحیر شاخ در میاوردم و امروز داره از رده خارج میشه یا بهتره بگم شده!!!!
  • سعید EU ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۵
    22 3
    یادش به خیر با ویندوز 95 خیلی حال میکردم نسلش منقرض شد، حالا هم نوبت XP
  • محمد IR ۰۲:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
    13 3
    الحق که سیستم عامل بسیار راحت و خوش دستی بود من نمی خواهم از دستش بدم.
    • بدون نام EU ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۶
      14 2
      منم باتو موافق بودم ولی با 7 خیلی حال می کنم و نظرم عوض شد
  • مهدی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    11 1
    به نظر من ویندوز ایکس پی یکی از بهترین سیستم عامل های موجود جهت استفاده در شرکت ها و اداره جات هستش، هنوز اکثر افراد کارمند در اداره جات و شرکت ها بطور کامل کار با ویندوز ایکس را یاد نگرفته اند و این اتفاق در کشور ما دیرتر اتفاق خواهد کرد.
  • احمدرضا IR ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    8 1
    مهمترین مشکل 7 نشناختن بعضی از سخت افزارها است
    • ثبت IR ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۱
      2 0
      عجب
  • علی A1 ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۵
    1 0
    ایا ویندوز ایکس پی 2012هم ازرده خارج می شود2011چطور؟
    • پیک موتوری A1 ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۳۰
      1 0
      علی جون ، ما ورژن اکس پی 2011 2012 نداریم که ، این اسمارو دست توانمند متخصصین خودمون گذاشته روش مگرنه آخرین ورژن xp مربوط به سال 2006 بود به نظرم