۰ نفر
۱ آذر ۱۳۸۸ - ۱۱:۵۷

با اوج گرفتن رقابت برای عرضه محصولات پیشرفته و کاهش قیمت فروش، واسطه‌های فروش در آمریکا، اروپا و آسیا به ارایه ارزان‌قیمت نت‌بوک‌ها همراه با خدمات دو ساله ارتباطات همراه روی آورده‌اند.

فاطمه محمدی‌نژاد: به‌تازگی تعداد بیشتری از واسطه‌های موبایل (واسطه‌های بازار تجهیزات همراه) در تلاش برای ارائه نت‌بوک‌ها به عنوان راهی برای جلب مشتری هستند. این شیوه به احتمال زیاد به‌زودی شامل نوت‌بوک‌ها نیز خواهد شد.

به گزارش سی‌نت، طبق تحقیقی که هفته گذشته توسط موسسه In-Stat منتشر شد، انتظار می‌رود تا سال 2013 / 1392 بیش از 60درصد وسایل همراه، از جمله نت‌بوک‌ها و نوت‌بوک‌ها، مستقیما توسط واسط‌های خدمات بی‌سیم فروخته شوند. به پیش‌بینی این‌استت تا آن زمان حدود 31 درصد نوت‌بوک‌ها توسط واسطه‌ها به فروش ‌خواهند رسید.

بسته‌بندی یک نت‌بوک یا نوت‌بوک ارزان‌قیمت برای یک واسطه مبلغ بسیار ناچیزی در می‌آید، در حالی که وی می‌تواند بعدا از مشتری بابت برنامه‌های ماهانه مبالغی را دریافت کند.

جیم مک‌گرگور، تحلیل‌گر In-Stat در اظهارنظری گفت: «در آمریکا، واسطه‌ها به بهانه قراردادی دوساله برای یک نت‌بوک، ماهیانه بیش از 60 دلار از مشتریان دریافت می‌کنند. در حالی که مالیات برای یک واسطه‌ حدود 50 تا 100 دلار هزینه دارد، این مبلغ برای مشتریان در طول دوران قرارداد به 1440 دلار یا بیشتر می‌رسد.»

واسطه‌هایی مانند امریکن‌تله‌کام، وریزون وایرلس و اسپرینت، از نت‌بوک‌ها به عنوان طعمه‌هایی برای جلب مشتری استفاده می‌کنند. در حال حاضر، وریزون نت‌بوک‌هایی از هیولت-پاکارد (اچ.پی) و گیت‌وی را به فروش می‌رساند. امریکن‌تله‌کام نیز نت‌بوک‌های ایسر، دل و لنوو را می‌فروشد.

به لطف موفقیت نت‌بوک‌های کم‌هزینه، واسطه‌های آمریکایی در صدد برآمده‌اند تا این کار را با قراردادهای دوساله در مورد نوت‌بوک‌های بزرگ نیز تکرار کنند. اما به گفته این‌استت، این شیوه تنها مختص آمریکا نیست. واسطه‌هایی نیز در اروپا و آسیا در حال عرضه نت‌بوک‌ها با داده‌های برنامه‌ریزی شده هستند، اما غالبا با قیمتی پایین‌تر از واسطه‌های آمریکایی این محصولات را به فروش می‌رسانند. واسطه‌های آسیایی در کنار این محصولات، به عرضه خانواده دیگری از نت‌بوک‌ها یعنی ابزارهای اینترنت همراه و رایانه‌های فوق‌همراه نیز روی آورده‌اند.

این شیوه‌ها در جایی که واسطه‌ها تلاش می‌کنند محصولات مختلفی را عرضه کرده و قیمت‌ها را به دلیل رقابت پایین آورند، پیچیده‌تر می‌شوند. همچنین انتظار می‌رود بازار محصولات همراه نیز با ارائه محتوای غنی‌تر و پهنای باند وسیع‌تر، جذاب‌تر شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 25986

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =