ثبت‌نام سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری از امروز آغاز شد.

به گزارش خبرآنلاین،مهلت ثبت‌نام در این دوره از آزمون تا روز یکشنبه 12 آذرماه ادامه دارد.علاقه مندان می توانند برای ثبت‌نام آزمون دکتری 92 به سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org مراجعه کنند.
ضوابط ثبت‌نام اتباع خارجی در آزمون دکتری
داوطلبان شرکت‌کننده اتباع غیرایرانی، ثبت‌نام پذیرفته‌شدگان غیرایرانی و اجرای روند امور کنسولی آنان بر اساس مفاد شیوه‌نامه ثبت‌نام دانشجویان غیرایرانی انجام می‌شود.
تمام اتباع خارجی متقاضی ثبت‌نام و شرکت در آزمون دکتری در صورت دارا بودن شرایط و ضوابط اعلام شده، باید در زمان ثبت‌نام با مراجعه به سایت سازمان سنجش و ورود به لینک مربوطه نسبت به تکمیل اطلاعات درخواستی اقدام کنند که پس از تکمیل اطلاعات مورد درخواست در سایت، به این دسته از داوطلبان یک کد پیگیری 13 رقمی داده خواهد شد که داوطلب باید این کد را دقیقاً در محل مخصوصی که در بند 16 تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی، پیش‌بینی شده است درج کنند.
فقط اتباع غیرایرانی مقیم جمهوری اسلامی ایران و دارای اقامت قانونی مجاز به شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری سال 1392 هستند، ثبت‌نام اتباع منوط به داشتن یکی از مدارک اقامتی یا شناسایی معتبر چون گذرنامه که دارای پروانه اقامت با حداقل شش‌ ماه اعتبار، دفترچه پناهندگی سیاسی صادره از سوی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، کارت هویت ویژه اتباع غیرایرانی دارای اعتبار در سال 1392 صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، کارت آمایش مرحله هشتم صادره از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور است.چنانچه پذیرفته‌شدگان اتباع غیرایرانی، در زمان ثبت‌نام اولیه بند 16 تقاضانامه را علامتگذاری نکنند، پذیرش آنان لغو خواهد شد.
تمام پذیرفته شدگان غیرایرانی دوره‌های روزانه دانشگاه‌ها، موظف به پرداخت شهریه تحصیلی طبق مصوبات هیأت امنای دانشگاه‌های تحت پوشش وزارت علوم، حداکثر تا 80% شهریه دوره‌های نوبت دوم (شبانه) و در دانشگاه‌های علوم پزشکی بر اساس مصوبات وزارت بهداشت هستند.

 

مقررات جدید وظیفه عمومی برای داوطلبان شرکت در آزمون دکتری ۹۲

سازمان وظیفه عمومی ناجا در پی اصلاح اشتباه سازمان سنجش و آموزش کشور در انتشار مقرارت مربوط به داوطلبان شرکت در آزمون دکتری سال ۹۲ ضوابط و مقررات جدید را اعلام کرد.

 سازمان سنجش و آموزش کشور اقدام به انتشار دفترچه راهنمای شرکت در آزمون دکتری سال 92 کرد که در بخشی از آن به مقررات مربوط به وظیفه عمومی نیز اشاره شده است.

در حالی که از سوی سازمان وظیفه عمومی اعلام شد برخی از مقررات منتشر شده در این دفترچه صحیح نیست.

*شرایط جدید داوطلبان مرد برای شرکت در آزمون پذیرش دانشجو در مقطع دکتری در سال 92

1- دارا بودن کارت پایان خدمت.

2- دارا بودن کارت معافیت دایم (کفالت، پزشکی، موارد خاص).

3- متولدین سال 1352 و قبل از آن. این قبیل مشمولان باید پس از اعلام قبولی در زمان ثبت‌نام کارت معافیت دائم (معافیت رهبری) را ارائه نمایند.

4- متولدین سال 1342 و قبل از آن به شرط اینکه تغییر سن نداشته باشند.

5- داشتن برگه آماده به خدمت بدون غیبت که مهلت تاریخ اعزام به خدمت مندرج در آن در زمان ثبت‌نام سپری نشده باشد و همچنین بیش از یک سال از تاریخ اخذ کارشناسی ارشد داوطلبان نگذشته باشد.

تبصره 1- این افراد لازم است در تاریخی که توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا اعلام می‌شود به خدمت اعزام شوند. بدیهی است در صورت قبولی و دارا بودن سایر شرایط و ضوابط، در هر مرحله‌ای از خدمت وظیفه، از خدمت ترخیص خواهند شد. در غیر این صورت غایب محسوب شده و قبولی آنان کان لم یکن تلقی می‌گردد.

6- ارائه گواهی و موافقت از سازمان یا وزارتخانه مربوطه برای مشمولان متعهد خدمت در سازمان‌ها و یا وزارتخانه‌ها.

7- دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی ارشد که تا تاریخ شروع به تحصیل در مقطع دکتری در سنوات مجاز فارغ‌التحصیل می‌شود.

8- فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی ارشد که از زمان فراغت از تحصیل تا زمان ثبت‌نام در دانشگاه بیش از یک سال سپری نشده باشد.

9- کارکنان شاغل رسمی در نیروهای نظامی و انتظامی جمهوری اسلامی ایران با ارائه گواهی موافقت مبنی بر بلامانع بودن اشتغال به تحصیل از یگان مربوط.

10- طلاب دارای مدرک معادل (کارشناسی ارشد) مورد تأیید، به شرطی که شورای مدیریت حوزه‌های علمیه یا شورای حوزه علمیه خراسان یا اصفهان تأیید نمایند که طلبه قادر است ضمن اشتغال به تحصیل در حوزه به موازات آن در دانشگاه نیز تحصیل کند، با همان معافیت تحصیل حوزه، اشتغال به تحصیل وی در دانشگاه بلامانع است. بدیهی است هر موقع حوزه علمیه معافیت تحصیلی طلبه‌ای را خاتمه یافته اعلام کند، مشمول دیگر نمی‌تواند به عنوان دانشجو از معافیت تحصیلی دانشگاه استفاده نماید و باید به خدمت اعزام شود. این گونه دانشجویان برای ثبت‌نام در هر ترم تحصیلی باید موافقت نامه حوزه علمیه را ارائه نمایند.

11- مشمولان دارای برگه معافیت موقت در مدت اعتبار آن (بدون غیبت) که حداکثر یک ماه از تاریخ خاتمه معافیت موقت سپری نشده باشد و بیش از یکسال از تاریخ فراغت آنان در مقطع کارشناسی ارشد نگذشته باشد.

12- دانشجویان انصرافی سایر دانشگاه‌ها در صورتی که در زمان اعلام قطعی قبولی از تاریخ انصراف آنان در مقطع قبلی، بیش از یکسال سپری نشده باشد.

تذکرات:
الف - مشمولان غایب به هیچ وجه حق شرکت مجدد در آزمون را نداشته و در صورت شرکت و قبولی، مجوز تحصیلی برای آنان صادر نگردیده و دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام از آنان نمی‌باشند.

ب- فارغ‌التحصیلان دوره دکتری حق شرکت در این آزمون را ندارند.

پ) دانشجویان اخراجی دانشگاه‌ها مجاز به ثبت‌نام و شرکت در آزمون نمی‌باشند.

ج- مدت تحصیل در مقطع دکتری PHD حداکثر 6 سال می‌باشد.

4545

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259879

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۷
    1 0
    با سلام؛ در دفترچه راهنمای سازمان سنجش در تذکرات مربوط به نظام وظیفه آمده است: «داوطلباني كه مدت تحصيل آنان در مقطع كارشناسي ارشد، بيش از سقف مجاز سنوات تحصيل به طول انجاميده، مجاز به تحصيل در مقطع بالاتر نيستند.» اما این مطلب در اطلاحیه سازمان نظام وظیفه و خبر انتشار یافته شما وجود ندارد، آیا این شرط حذف شده است یا اینکه همچنان پابرجاست؟
  • بدون نام IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    0 0
    بهتره خودتون قبل از درج شرایط حداقل یه بار دفترچه رو کامل بخونید تا درست اطلاع رسانی کنین مثلا طول دوره تحصیل دکتری حداکثر 5 ساله نه 6 سال که شما نوشتین!!! همه اطلاع رسانی هاتون اینطوره؟!!
  • یاس IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۳
    0 0
    با عرض سلام اصلاحیه ثبت نام آزمون دکتری 92 چه زمانی است؟ از طریق سایت سازمان سنجش پیگیرم ولی خبری نیست. اگر امکانش هست جواب را به ایمیلم بفرستید