ایسنا نوشت:

پیکر جهانبخش صادقی هنرمند نقاش با حضور استاندار و مدیرکل ارشاد کرمان در سیرجان تشییع شد.
 

مراسم تشییع پیکر این هنرمند صبح روز دوشنبه 6 آذرماه با حضور استاندار‌ کرمان، مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ‌و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی از مصلای شهر سیرجان برگزار شد.

 

قاسم صادقی برادر جهانبخش صادقی گفت: «برادرم سفیر نظام اسلامی در هنر بود.»

 

وی گفت: «جهانبخش صادقی بیش از هزاران اثر را برای جهان اسلام و مردم مسلمان به یادگار گذاشت و درصدد هستم که بتوانم این آثار را تا حد امکان در جوار فرهنگسرای آرامگاه آن مرحوم جمع‌آوری کنم.» 

 

استاندار کرمان نیز در این مراسم جهانبخش صادقی را الگوی تمام نمای موفقیت‌، تلاش و ایثار برشمرد که می‌تواند مایه عبرت و الگویی مناسب برای تمام‌ افراد جامعه به ویژه معلولان باشد. 

 

اسماعیل نجار گفت: «مرحوم صادقی با وجود معلولیت 85 درصد‌ چهره هنر اسلامی، تلاش یک مسلمان‌ و پشتکار برای حفظ ارزش‌ها را به ثمر رساند و کمتر هنرمندی است که به اخلاق خوب و روحیه تلاش او آشنا نباشد.»

 

وی با سفارش به جوانان در مورد الگو‌پذیری از این هنرمند، دفاع از ارزش‌ها همراه با هنر اسلامی را از خصایص این نقاش دانست و با اشاره به بازدیدهای خود از نمایشگاه‌های مرحوم صادقی‌ گفت:‌ «امروز نظام اسلامی به چنین سفیرانی افتخار دارد.»

 

استاندار کرمان هنر را ضمیمه خصوصیات و روحیات جهانبخش صادقی عنوان کرد و ابراز داشت: «این هنرمند ثابت کرد که معلولیت محدودیت نیست بلکه می‌توان از معلولیت به عنوان پله ترقی و پیشرفت، تعالی در مسیر خدا استفاده برد.» 

 

پس از تشییع پیکر این هنرمند، عملیات احداث فرهنگسرای زنده‌یاد جهانبخش صادقی در جوار مزار این مرحوم آغاز شد تا محل خاکسپاری او فرهنگسرایی برای توسعه فرهنگ و هنر باشد. 

 

این فرهنگسرا قرار است در زمینی به مساحت 3 هزار مترمربع که از سوی شورای اسلامی شهر و شهردار سیرجان به این مکان اختصاص داده شده است، احداث شود. 

 

جهانبخش صادقی هنرمند نقاش که 40 سال پیش در هنگام آذین بندی برای میلاد امام حسین(ع) دچار سانحه و معلولیت 85 درصدی شده بود در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی دوم آذر ماه از دنیا رفت.
 

صادقی متولد 1335 در شهر بافت کرمان بود و در طول 40 سال گذشته آثار نقاشی مختلفی را خلق کرد.

 

پیکر این هنرمند نقاش همزمان با تاسوعای حسینی از مقابل گالری‌اش با عنوان «ولیعصر» واقع در خیابان دزاشیب تشییع و برای خاک سپاری به شهر کرمان منتقل شد و امروز به خاک سپرده شد.
 

58244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 259980

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =