فارس نوشت:

یک عضو هیات نظارت بر قانون اساسی با اشاره به نامه‌های ارسالی رییس‌جمهور به رئیس قوه قضاییه گفت: نامه‌های ارسالی به قوه قضاییه بر اساس نظر شخص رییس‌جمهور نوشته شده است.
 قاسم شعبانی دبیر علمی همایش «قوه مجریه در قانون اساسی» در نشست خبری که در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد با اشاره به برگزاری این همایش در روز 12 آذر ماه گفت:همایش «قوه مجریه در قانون اساسی» به همت معاونت حقوقی ریاست جمهوری و هیئت اجرایی نظارت بر قانون اساسی در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد. امیدواریم همایش فوق بتواند نقش مهمی در ارائه یک تصویر صحیح از قانون اساسی و قابلیت‌های مختلف آن در عرصه‌های مختلف برای احیای آن داشته باشیم.
وي در پاسخ به سؤالی درباره مهمانان و مدعوین این همایش گفت: شخص رئیس جمهور، مقامات مهم اجرایی ، برخی از معاونین رئیس جمهور و همچنین چهره‌ها و مسئولان قضایی و قانون گذاری، نخبگان، اندیشمندان، اساتید و دانشجویان و اقشار مختلف صاحب نظر در این همایش حضور خواهند داشت.
وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه آیا این همایش ارتباطی با بحث هیئت اجرایی نظارت بر قانون اساسی و تفسیری که شورای نگهبان در خصوص این هیئت داشته است دارد یا خیر، افزود: شورای نگهبان قانون اساسی درباره اصل 113 قانون اساسی با اصل وجود هیئت نظارت بر قانون اساسی مخالفتی نداشته است و از این رو ارتباطی نیز با این بحث پیدا نمی‌کند. هیئت وزیران، قوه مجریه ، رئیس جمهور و جایگاه آنان در قانون اساسی مواردی است که در این همایش مورد بررسی قرار می‌گیرد و در خصوص آن نیز مقالاتی ارائه خواهد شد.
شعبانی گفت: به طور حتم برگزاری این همایش و بحث‌های علمی که در آن صورت می‌گیرد در زمانی که مقام معظم رهبری و نخبگان عالی رتبه کشور احساس کردند که قانون اساسی نیاز به بازنگری قانون اساسی داشته باشد می‌تواند به عنوان یک مرجع علمی مورد اطمینان ایفای نقش کند.
وي در پاسخ به سؤالی دیگری در مورد اینکه هیئت نظارت بر قانون اساسی تاکنون در بحث نظارت بر این قانون به طور جدی وارد عمل شده است یا خیر گفت: هیئت نظارت بر قانون اساسی نمی‌تواند در کار هیچ قوه‌ای اعم از قوه مقننه و قوه قضائیه و حتی قوه مجریه دخالت کند بلکه تنها به عنوان یک مشاور برای رئیس جمهور عمل می‌کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260161

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =