رئیس دفتر رییس جمهور، سال آینده را سال شکوفایی بزرگ برای کشور خواند.

به گزارش خبرآنلاین، اسفندیار رحیم مشایی نماینده تام الاختیار رییس جمهور در ستاد راهیان نور که در جلسه هم‌اندیشی متولیان و مجریان راهیان نور غرب کشور در کرمانشاه سخن می گفت افزود: ان‌شاءالله در این سال انتخاباتی پرشور برگزار خواهد شد و همه مردم در صحنه خواهند بود و یک بار دیگر همه به خصوص کسانی را که منکر عزت ملت بزرگ ایران هستند، ناامید خواهند کرد، البته در هر صورت نباید یادمان برود که چه در روز سختی و چه در روز راحتی باید به یاد داشته باشیم و به دیگران نیز یادآور شویم که هر چه امروز میراث زیبایی، عزت و شکوه ماست، همه حاصل جانفشانی، ایثار و فداکاری مردان و زنانی است که جان، حیثیت، آبرو، مال و ناموسشان را تقدیم این راه درخشان، یعنی راه نور کردند.
در ادامه گزیده ای از اظهارات اسفندیار رحیم مشایی به نقل از ایسنا می آید:
 

اگر خود را درگیر هزار توی زندگی روزمره کرده باشیم نمی توانیم روحیه انقلابی داشته باشیم

  • برای احقاق حقوق جامعه و کشور تنها قبول داشتن حق کافی نیست و باید روح انقلابی داشت و جامعه را برای مطالبه آن حق بسیج کرد. برای این منظور ابتدا باید خود مسئولان، روحیه انقلابی داشته باشند چرا که اگر روحیه انقلابی نداشته باشند، نمی توانند این روحیه را به دیگران عرضه کرده یا از دیگران بخواهند که این روحیه را داشته باشند. بهترین نمونه کار بسیجی و متکی به روحیه انقلابی، دکتر احمدی نژاد است. اگر خود را درگیر هزار توی زندگی روزمره کرده باشیم نمی توانیم روحیه انقلابی داشته باشیم. نگاه کنید که دکتر احمدی نژاد وقتی پیگیر فک پلمب تاسیسات هسته ای شد یک جریانی آغاز شد، اگر چه این کار به این سادگی ها نبود، اما آقای احمدی نژاد روی مردم حساب کرد، او خوب می‌داند که اگر مردم نباشند، از او نیز کاری ساخته نیست.

اگر مردم حول روحیه انقلابی متمرکز نمی‌شدند، نمی‌شد فشار قطعنامه‌ها را تحمل کرد

  • اگر مردم حول این روحیه انقلابی تجمع نکرده و متمرکز نمی‌شدند، نمی‌شد فشار قطعنامه‌ها را تحمل کرد، اما مطالبه یکصدای انرژی هسته‌ای از سوی مردم کشورمان، عنصر قدرت ما بود و این برآمده از روحیه ایثار بود.
  • اگر شهدای دفاع مقدس را فراموش کنیم دیگر افرادی تربیت نخواهند شد که حق خود را تحت شرایط سخت مطالبه کنند. درست است که لطف و عنایت الهی در توفیقات کشور نقش زیادی داشته است و "یدالله فوق ایدیهم" اما دست خدا، از آستین مردم در می آید.

رییس جمهور محترم واقعا عاشقانه به ظرفیت ها توجه دارد و به هیچ وجه هم به دنبال ارائه گزارش عملکرد نیست

  • ظرفیت زیادی در کشور هست که باید مورد استفاده قرار گیرد. دولت واقعا عاشقانه به این مساله نگاه می‌کند و در رأس همه، رییس جمهور محترم در دولت واقعا عاشقانه به این عرصه توجه دارد، به هیچ وجه هم به دنبال ارائه گزارش عملکرد در این حوزه نیست چراکه وظیفه و مایه افتخار خود می داند در این عرصه کار کند.
  • از نحوه ارائه گزارش رییس جمهور که عملکرد دولت خود را با سالهای گذشته پس از انقلاب تا دولت نهم مقایسه می‌کند انتقاد می شود. برخی مدعی بودند که این نحوه گزارش دادن باعث می شود مردم تصور کنند در 27 سال قبل از دولت نهم کم کاری شده است که ما در پاسخ آنها گفتیم این نحوه گزارش‌دهی می خواهد بگوید که می شد در آن 27 سال هم مثل این سال ها کار کرد.
  • وقتی آقای احمدی نژاد آمد، رسانه های خارجی گفتند که او بوی خمینی (ره) می دهد. دولتی سر کار آمد که با قدرت از ارزش ها دفاع کرده و برای خدمت شب و روز نمی شناسد و حالا حاصل عملکردش گاه با دو برابر زمان گذشته از دولت های دیگر و گاه با تمام زمان سپری شده از پیروزی انقلاب اسلامی و گاه با تمام تاریخ معاصر برابری می کند، خوب اینکه بد نیست، بلکه خیلی هم خوب است و اثبات می کند که با پافشاری بر ارزش ها بهتر می شود کشور را اداره کرد و بیشتر کار کرد و نظریات خلاف این، جعلی و غلط است.
  • اگر بر ارزش ها و عدالت پافشاری کنیم، این مانع سرمایه گذاری نیست، البته عده ای در کشور کارهایی می‌کنند تا در ایران سرمایه گذاری نشود، اما دولت نشان داد که بازگشت به ارزش های انقلاب و ارزش‌های اسلامی نه تنها بازدارنده نیست، بلکه یک نهضت جدیدی در آبادانی کشور است.

دست یافتن به اهداف بلند چنانکه شعور می‌خواهد

  • بازگشت نگاه و افق دید ما به اهداف بلند می تواند به ما نیرو بدهد و البته این کار باید دسته جمعی انجام شود.
  • انتقادات و مخالفت هایی با دولت برای هدف گذاری بلندترین قله ها و بزرگترین اهداف مطرح می شود. مرتب به ما می‌گویند که آن بالاها را رها کرده و همین اهداف دم دستی را پیگیری کنید و می‌خواهند ما را از ادامه راهی که طی کرده‌ایم منصرف کنند. دست یافتن به اهداف بلند چنانکه شعور می‌خواهد، به شور هم نیاز دارد، پس باید شور انقلابی را در جامعه دم به دم زنده کنیم زیرا جامعه‌ای که روح ایثار از آن حذف شود، نمی‌تواند انقلابی باشد.
  • انقلابی بودن صرفا با استدلال، منطق، کتاب و حرف و حدیث نمی‌شود، بچه‌های ما که جان‌های خودشان را تقدیم کردند، بزرگترین سرمایه های ما هستند؛ این همه شهید سند پرافتخار اثبات حقانیت راه ماست، با معرفتی که به جامعه عرضه می‌کنند و ذخیره بسیار بسیار بزرگی نیز برای شورآفرینی و ارتقاء روح ایثار و فداکاری در جامعه هستند.

 

بسیار باید خدا را شکر کنیم که امسال دهه اول محرم و روز عاشورا با هفته بسیج تقارن یافته است

  • تاریخ، تقاطع زمان و مکان است که جلوه های بی شماری خلق کرده است. عاشورا یکی از زیباترین جلوه‌های تاریخ است، اگر کسی خوب نگاه کند زیباترین زیبایی ها در عمیق‌ترین لایه‌هاست که در سطح دیده نمی شود و بسیار باید خدا را شکر کنیم که امسال دهه اول محرم و روز عاشورا با هفته بسیج تقارن یافته است که هر دو از جنس نور و شور و حماسه هستند.
  • حجم کاری که دولت برای راهیان نور انجام داده است، از جهت مدیریت، مالی، پشتیبانی و برنامه ریزی یک حجم بسیار بسیار بالایی است، اما نسبت به دریای بی‌کران ظرفیتی که در مناطق عملیاتی وجود دارد، این چیزی نیست. من البته به جهت تعهدی که در خودم احساس میکردم و تکلیفی که داشتم در زمانی که در گردشگری بودم، در سفر اول یا سفر دوم دولت به استان خوزستان مصوب کردیم که سند گردشگری جنگ را بنویسیم و این کار را هم کردیم. مهمترین و بزرگترین مسئولیت دست‌اندرکاران مختلف عرصه مدیریت کشور پاسداری از روحیه ایثارگری و ترویج و ارتقای معرفت در جامعه است. نباید به وظایف راهیان نور، به عنوان یک کار اداری نگاه کرد، چراکه با مساعدت اداری نمی‌شود این کارها را انجام داد و باید از همه ظرفیتها برای تقویت این روحیه و یادآوری آن استفاده شود.

 

  • یکی از مهمترین و بزرگترین مسئولیت‌های دست‌اندرکاران بخش‌های مختلف مدیریت کشور، پاسداری از روحیه ایثارگری است. معتقدیم که انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب و لطف الهی است و امام راحل نیز پیروزی انقلاب را انفجار نور و ودیعه آسمانی توصیف کردند.
  • هنوز کسی نتوانسته انقلاب اسلامی را به درستی و کامل تحلیل کند، چراکه این انقلاب یک هدیه الهی و بر اساس خواست و برنامه خداوند و طراحی امام عصر (عج)، برای مقدمه‌سازی آن رویداد بی‌نظیر و بی‌بدلیل همیشگی تاریخ از ازل تا ابد بوقوع پیوست.
  • انقلاب اسلامی نه به عنوان یک حادثه در یک نقطه خاص از تاریخ و در یک جغرافیای محدود، بلکه بذری بود که کاشته شده و امروز زمان شاخه گستراندن آن در تمام جهان است. امروز باید شاخسارهای انقلاب اسلامی وسیع شده، بر همه دنیا سایه افکنده و روشنگر باشد، این یک فرآیند بزرگ و یک دستور کار عظیم در همه دنیاست؛ انقلاب اسلامی صرفا متعلق به ملت ایران نیست، بلکه یک حقیقت، یک نقطه آغاز و یک فصل جدید برای همه دنیاست.
  • انقلاب اسلامی باید همه مظلومان، آزادی خواهان، انسانهای شریف و مردان و زنان از همه ادیان، مذاهب، قبایل، زبان ها، نژادها و رنگ ها را کمک، راهبری و هدایت کند.
  • مهم‌ترین مسئولیت جمهوری اسلامی مدیریت انقلاب اسلامی است. امام خمینی (ره) سال 57، پیروزی انقلاب را پایان انقلاب نمی‌دید، بلکه آن را نقطه آغاز انقلاب می دانست و جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام باید ارزش های انقلاب را عملیاتی کند و ما مسئولان در جمهوری اسلامی وظیفه و تکلیف داریم در جهت توسعه آرمانی اهداف انقلاب و ارزش‌های انقلاب در عرصه ملی و بین المللی تلاش کنیم.
  • انقلاب و نظام اسلامی و زندگی در دوران حاکمیت ولی فقیه، تمرینی است برای زندگی در سایه حکومت جهانی امام زمان (عج). اگر بصورت فرآیندی به پدیده انقلاب اسلامی نگاه کنیم، کار تازه شروع شده است، 30 سال در تاریخ ، زمان زیادی نیست، امروز وظیفه ما این است که شعور و حماسه انقلاب را به نسل‌های بعد از خود منتقل و این دریافت الهی را انتقال دهیم.
  • نسل های بعد باید پیرو این آرمان و رهرو این راه باشند و برای این کار باید هدف، منطق انقلاب، افق های بلند، گرفتاری ها، مشکلات، مسائل و نیازمندی ها و از سوی دیگر جاذبه های مسیر را بشناسند، چرا که جاذبه ها هم بازدارنده هستند، به ویژه که سختی ها معلوم و آشکار، اما جاذبه ها عموما نامعلوم و غیرعیان هستند.
  • در تاریخ، اتفاقات و رویدادهای فراوان، مهم و ارزشمندی رخ داده ولی به دلیل عدم استمرار و تداوم از دست رفته است. امروز باید با پژوهش‌های عمیق این تحولات و اتفاقات را از تاریخ استخراج کرده و غبار را از آنها بزداییم تا واقعیت ها به مردم نشان داده شود، چرا که دشمنان و شیاطین،در طول تاریخ مردم را نسبت به راهی که آمده اند، بی اعتماد کرده، سعی می کنند اندیشه هایشان را تغییر داده و باورهایشان را عوض کنند و تحلیل های آنان را متفاوت نمایند، تا راه طی شده را راه غلط و انحرافی معرفی کنند که دیگر اندیشه انقلابی و آگاهانه سبب یک تحرک جدید و یک حرکت جدید نشود.
  • دشمنان و شیاطین سعی می کنند که در هاله‌ای از ابهام و ایهام و با دروغ و جعل سند، روایت های دروغ از تاریخ را به نسل های جدید ارائه کنند و گذشت زمان نیز در این میانه خود آفت بزرگی است. زمانی صرفا بردن نام امام حسین (ع) یک موضع گیری سیاسی یا معرفتی بود و این از نظر حکام وقت معنایش معارضه، مقابله، مجاهده و محاربه بود و کمترین جزای این جرم اعدام بود. این سخنان قصه نیست، روایت تاریخی از دورانی است که هیچ کس حق نداشت نام امام حسین (ع) را ببرد، چه رسد به اینکه در این باره اعلام موضع کند.
  • پاسداری از ارزش های انقلاب و انتقال مفاهیمی که این ارزش ها بر پایه آنها شکل گرفت، هر دو جزء وظایف راهیان نور است. برخی ها می گویند می شود یک یادمانی در مناطق جنگی ساخت و یک شرکت حمل و نقل هم ایجاد کرد که افراد را به این مناطق و به بازدید این یادمان ها ببرد و دیگر همین، وظیفه دیگری بر عهده راهیان نور نیست. راهیان نور ماموریت ارتقا و گسترش معرفت را بر عهده دارد. اینکه گفته شده است یک لحظه فکر، بهتر از هفتاد سال عبادت است، به دلیل این است که اگر معرفت نباشد، پس از هفتاد سال ساختن به یکباره متوجه می شویم که همه ساخته ما در زمین دیگری است که مالکیت آن متعلق به ما نیست.
  • معرفت خیلی مهم است، محبت منهای معرفت نه تنها ارزشی ندارد، بلکه خطرناک هم هست، دلیل آن هم همین افرادی هستند که بمب به خود می بندند و قبل از اجرای عملیات سخنانی احساسی و حماسی درباره اسلام و دین می زنند ولی بعد، با منفجر کردن خود، افرادی را که عشق و محبت امام حسین (ع) در سینه اشان هست، می کشند.
  • مسئولیت اول ما توصیه، ترویج و ارتقای معرفت است. اگر در این راه قله را از ذهن ها دور کردیم و چشم ها فقط به جلوی پاها افتاد، راه طولانی به نظر آمده، خستگی به همراه می آورد و القائات شیطانی ما را از ادامه راه باز می دارد. باید زیبایی های افق های بلند و قله را پیوسته در زندگی خودمان و در زندگی دیگران نمایانده و ترویج دهیم.
  • ابتدا باید معرفت را ارتقا دهیم چرا که "ذات نایافته هستی بخش کی تواند که شود هستی بخش". آدم تا خود تخلق حسینی نداشته باشد، نمی‌تواند به دیگران این اخلاق و منش را منتقل کند، انتقال این معارف با لحن و ادبیات کافی نیست، باید از دل برآید تا به دل بنشیند. ما در این زمینه تکلیف داریم. معرفت خیلی مهم است، اما به تنهایی کافی نیست؛ برخی از کسانی که در جبهه کفر ماندند و حتی مدیریت جبهه کفر را بر عهده گرفتند، جاهل نبودند و حتی برخی از آنان خیلی هم عالم بودند و حتی برخی بودند که این شناخت و معرفت را داشتند که جبهه باطل کدام است و جبهه حق کدام است، ولی در سنگر جبهه حق نایستادند، زیرا ترسیدند.
  • "روحیه ایثار چیست؟" شعور حسابگر بدون شور به ایثار ختم نمی‌شود. در تاریخ، فجایع بسیاری بواسطه ترس اتفاق افتاده است، ذهن حسابگری که خود را خردمند می داند، وقتی می بیند در یک طرف میدان 72 نفر حضور دارند خوب حساب و کتاب می کند که اینان حتما کشته می شوند، بعد تحلیل می کند که اگر ما هم برویم و اینجا کشته شویم فردای روزگار، کسی نمی ماند تا از اسلام دفاع کند. یک محاسبه خیلی ساده که ظاهرا منطق درستی هم دارد. افراد زیادی با همین استدلال به کربلا نرفتند و راهی موازی راه حسین (ع) باز کردند؛ شیطان افراد را متناسب با خودشان فریب می دهد. چرا این اتفاقات در عرصه ای مثل کربلا که حق و باطل در آن روشن بود هم رخ داد؟، ما انسانیم و انسان غیر از شعور برای بالا رفتن و اوج گرفتن، به شور و حماسه نیاز دارد و از اینرو است که رجزخوانی در جنگ ها برای ایجاد شور و بسیج توده ها لازم است.
  • پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57، آغاز حرکتی بود که باید با ایجاد شور انقلابی حرکت آن ادامه یابد. اگر به سخنان مقام معظم رهبری نگاه کنیم، خواهیم دید که ایشان چقدر بارها و بارها بر ترویج روحیه ایثار در بین آحاد مردم تاکید دارند. روح حماسه، ضرورت حرکت یک جامعه و یک منطق انسانی است و اصولا حرفی عقلی هم هست و برای اثبات آن حتی نیازی به استناد به دین نیست و همه می فهمند که شور برای انجام خیلی از کارها در هر جامعه ای ضرورت دارد.

جامعه نیاز به نمادسازی دارد

  • جامعه نیاز به نمادسازی دارد. جنس نماد اجتماعی شور است و یادآوری خاطرات حماسی از جنس شور است. جامعه باید حس بگیرد، آن هم حس انقلابی. تشکیلات راهیان نور ایجاد شده برای دفاع از ارزش‌های دفاع مقدس و دو وظیفه بر عهده دارد که یکی معرفتی است و دیگری حسی و عاطفی. بدون روح حماسه و ایثار نمی شود انقلاب و نظام بر آمده از آن را مدیریت کرد. هیچ کشوری را نمی توان بدون روح حماسه، ایثار و شور برآمده از آن اداره کرد.
  • ضرورت و دلیل سفر به مناطق عملیاتی و جنگی چیست؟ اصلی ترین دلیل این اقدام قرار گرفتن در حس دوران دفاع مقدس است تا به یاد بیاورند و رزمندگان را باور کنند و درک کنند آنها چکار کردند، چگونه زندگی و زن و بچه خود را رها کرده، دل از مقام و مسئولیت کنده شغل، تجارت، موقعیت اجتماعی، ثروت، آسایش و آسودگی را رها کردند و به میدان تیر و ترکش گام نهادند. این فضا هنوز هم منش پهلوانی را تربیت کرده و جامعه را به خود می آورد. فضای جبهه ها هنوز شورآفرین بوده و مردم و توان جامعه را بسیج می کند.
    /2727
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خدا مسببین این وضعیت اقتصادی را هدايت کند از خدا بترسيد
    • بدون نام IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      200 3
      یه نمه از مردم هم بترسید!...
    • بدون نام IR ۱۵:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      10 68
      مسببینش تحریم کنندگان مایند همه مکافاتهای ما از دی ماه پارسال با تحریمهای بانک مرکزی و سوییفت و نفت اتفاق افتاده خدا آنهارا هدایت کند؟ آنها قاتلین غزه و لبنان و عراق و افغانستان و میانمارند خدا آنها را لعنت کند .
  • بدون نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    182 6
    "...نگاه کنید که دکتر احمدی نژاد وقتی پیگیر فک پلمب تاسیسات هسته ای شد یک جریانی آغاز شد..." چه جریانی هم آغاز شد!!
    • بدون نام IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      61 10
      جریان انحرافی
  • بدون نام US ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خسته نباشی آقای مشایی! این همه حرف زدی و من هم خوندم و هیچی پیدا نکردم که به کار آید!
  • بدون نام IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    به عنوان یک فرد که در این جامعه زندگی می کنم نتایج و دستاورد چشمگیری از دولت مشاهده نمیکنم که در بهبود زندگی مردم موثر باشه. دولت نهم و دهم فقط تعریف از خود داشتند و به بیان نکات مثبت خود و نفی دیگران پرداختند. مردم به عنوان ملت باید در این زمینه ها نظر بدهند وگرنه تعریف از خود کار چندان سختی نمیتونه باشه. لطفا نظر بنده رو منتشر کنید
  • بردیا IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    آقای مشایی تکلیفش با خودش مشخصه و مثل بقیه سیاسیون کشور تو لفافه صحبت نمیکنه. اینطور نیست که یکی به نعل بزنه یکی به میخ.
    • مهرداد US ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      38 6
      پیشنهاد میکنم کتاب مزرعه حیوانات جرج ارول و دموکراسی یا دموقراضه سید مهدی شجاعی را بخوانید اقابردیا...
  • تیتیز IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    160 9
    باز هم که دولت خودش رو تحویل میگیره.
  • بدون نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    بسیاری از حرفهایش درست است حالا اگه این حرفها را کس دیگری زده بود چه به به و چه چه راه می افتاد
  • علی IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    203 7
    ازحال وروز فعلی اقتصاد وتورم معلوم است که خیلی تلاش کردید!! که منت هم سر مردم میگذارید !!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    آقای مشایی! دلار چنده؟؟؟!!! برای بررسی عملکرد دولت کافیه یه سر به قیمت دلار بزنید...
    • بدون نام IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      20 64
      درسته دولت تو این زمینه خوب کار نکرده و خیلی اشتباه داشته اما عقیده شخصیم اینه که خیلیا تو این اوضاع در هم ارز به غیر از دولت مقصر هستن ! خیلی جاها هم انصافا دولت خوب کار کرده دیگه ! بی انصافیه اینجوری به قضیع نگاه کنیم
  • امیر IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    144 5
    اگه سال قبل از شکوفایی اینه خدا به دادمان برسد ساله دیگه.
  • بدون نام CA ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    35 64
    لطفا به بخشی از سخنان این حکیم توجه فرمایید: "این نحوه گزارش‌دهی میخواهدبگوید که میشد در آن 27 سال هم مثل این سالها کار کرد" "هنوز کسی نتوانسته انقلاب اسلامی را به درستی و کامل تحلیل کند". "مهم‌ترین مسئولیت جمهوری اسلامی مدیریت انقلاب اسلامی است" آیا واقعا در این سخنان نقش ولایت فقیه دیده میشود؟! آیا واقعا انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه معنی دارد و ایا جمهوری اسلامی پدیده ای جدای از انقلاب اسلامی است؟ آیا واقعا امام (ره)؛ رهبری؛ بزرگان نظام مثل شهید مطهری و بهشتی و هاشمی رفسنجانی و .. مفهوم و تحلیل انقلاب اسلامی را نمیدانند و بارها تحلیل نکرده اند؟ و سخن آخر اینکه آیا در 27 سال گذشته از جنگ و نقش آن خبری نبود و در این چند سال درامدهای دولت به اندازه کل تاریخ ایران نبود؟ بقیه موارد بماند...
  • بدون نام IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    ما که نفهميديم ايشون چي گفتند اگه کسي فهميد لطفا به ما هم بگه
    • همشهری IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      12 46
      آقای بی نام !پرده حب وبغض ازچشمت بردارتاحرف دیگران رابفهمی.
    • بدون نام IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
      9 0
      فرمودند رزمنده‌ها هشت سال از مقام و زن و بچه و خانه و مال و دنیا گذشتند..... شما هم بروید منطقه، این چیزها را یاد بگیرید و از این چیزها بگذرید و آن‌ها را بگذارید برای ما.
  • بدون نام IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    مگر آقای احمدی نژاد چه کرد که شما میخواید راهشو ادامه بده به وضعیت گرانی بیکاری اقتصاد و... خوب نگاه بعد حرف بزن
  • حامد IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    چه اعتماد به نفسی!!!! دستاورد این دولت رو دوبرابر تمام دولت های قبلی میدونه، (البته فکر کنم منظورش از دستاورد گرونی و تورمه) که در این صورت بله، واقعا چند برابر تمام دولتهای قبلی بوده
  • Amin SG ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    درود خدا و سلام شهدای اسلام بر مرد انقلابی و ولایتمدار، مشایی...زنده باد با یان سخنرانی
  • بدون نام IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    خدا نكند كه شما بيايي آقاي مشايي، نخواستيم
  • مصطفی IR ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    71 6
    به به نمادسازی
  • بدون نام IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    124 8
    با سلام ببخشید ایشون ایران زندگی می کنند؟
  • بدون نام IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    41 10
    آقای مشایی فرمایشات شما صحیح اما در جواب این قسمت از صحبت های شما : برای این منظور ابتدا باید خود مسئولان، روحیه انقلابی داشته باشند چرا که اگر روحیه انقلابی نداشته باشند، نمی توانند این روحیه را به دیگران عرضه کرده یا از دیگران بخواهند که این روحیه را داشته باشند. با این مشکلاتی که در اثر عدم برنامه ریزی و مدیریت، دولت برای کشور ومردم ایجاد کرده است و مردم را در تنگناهای شدید گذاشته ،چطور باید روحیه مثبت داشت؟ضمن اینکه روحیه ای که شما در مسئولین انقلابی مینامید آیا موثر بوده است؟ضمن اینکه مردم همیشه با تمام کمی ها و کاستی ها حامی نظام و ولایتشان بوده اند و هستند.
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    111 3
    خذاوند باعث وبانی به فقر افتادن مردم نشسته روی نفت را 0000برساند
  • بدون نام IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    21 48
    احسنت احسنت..
  • حسن IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    102 8
    سیاست یعنی پررویی!! همه مردم ایشون رو میشناسن بازم از انقلاب و ... حرف میزنه!! همه مردم مشکلات اقتصادی رو لمس میکنن بازم میگه همه چی آرومه، من چقدر خوشحالم!
  • بدون نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    107 3
    استاد گرامی، ریاست محترم دفتر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران؛ آیا اطلاعی از اوضاع خورد و خوراک ملت صبور و فداکار و شهید داده ایران اسلامی دارید؟ آیا فیش حقوقی و دریافتی مدیران والا مقام را، با دریافتی قشر زیر زیر زیر خط فقر کارگری و کارمندی، که حتی توانایی خرید نان و شیر برای خردسالان خود را ندارند، قیاس کرده اید؟ آیا تا به حال علیرغم زحمت کشیدن بسیار و نان از بازو خوردن، شرمنده هر روزه در مقابل زن و بچه شده اید؟ باعث این وضعیت اقتصادی و معاش مردم مسلمان و نجیب ایران چه کسی است؟ قیمت های ارزاق و میوه و اجاره خانه و لبنیات و گوشت و نان را و تورم ایجاد شده را می دانید؟
  • حسن 008 US ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    17 84
    باز انتخابات نزدیک شد ، و باز هم یه عده دارن خودشونو پشت امام و آرمانهای انقلاب قایم میکنن! آقای مشایی , انقلابی بودن فقط برا رای جمع کردنه؟؟؟؟!!!!!!! تو که از انقلاب میگی , پس لابد میدونی که اساس این انقلاب ولایت فقیه است . دیدیم ولایتمداری جنابعالی و رییس جمهور رو ! شما با مردمی طرف هستین که 33 ساله همه چیزشونو فدای ولایت فقیه کردن و از این به بعد هم میکنن. اگر هم الان شما ها می تونید توی این انقلاب ابراز وجود کنید به برکت وجود ولی فقیه.
  • سعید IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    86 15
    آقای مشایی! شما و همکارانتون در دولت را به خدا واگذار می کنم
    • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      24 8
      با تمام وجود با این نظر موافقم
  • سعید IR ۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    63 1
    کاش مسوولین یه ذره از خدا ترس داشتن و مسوولیتهایی را که لایقش نبودن، به از خودشون بهتر واگذار میکردن و اینهمه حرف نمیزدن. من نمیدونم توی همه جای دنیا مسوولین اینهمه حرف میزنن؟ واقعا نمیشه به جای اینهمه شرکت در جلسات و همایشها و انواع برنامه ها و حرف زدنهای بی ربط و با ربط، فقط کار کنن؟ من میخوام ببینم جلسه "هم اندیشی متولیان و مجریان راهیان نورغرب کشور" چه ربطی داره به این موضوعاتی که جناب مشایی بیان کردن؟ کاش سامانه "مالیات بر حرف" هم طراحی و اجرا می شد.
    • بدون نام IR ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
      14 1
      ماليات بر ارزش افزوده حرف
  • Mahdi DE ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    80 3
    جناب محترم اگر راست میگویید بیایید از تخصص خودتان در یک امر خیر استفاده کنید و ارزش پول کشور را به حالت اولش برگردانید.
  • مهراوه شریعتی IR ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    66 3
    اصلا معلوم هست این مملکت چه خبره؟ تا الان میگفتند ایشان رئیس جریان انحرافی و مقابل ولایت ایستاده است. اما حالا ایشان شده منجی نظام و اسلام و دم از اعتلای ایران میزنه. راستی مردم را به بازی گرفتین یا قراره ایشان رئیس جمهور جذاب آینده باشه؟؟؟ ما که نفهم هستیم. شما خبرنگارها توضیح دهید!
    • ققنوس US ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۲
      0 0
      این آقا همیشه همین حرفها رو می‌زده، خبرنگارها اونطور به گوش شما می‌رسوندن.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    57 3
    اي خدا....
  • سعید IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    34 2
    مگه فقط خدا به دادما برسه !!!
  • م IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    16 3
    بابا اینقدر زحمت نکشید مردم به نمادها احتیاج دارند
  • بدون نام IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    20 3
    جناب آقای مشائی همیشه به راه رفته نگاه نکنید بلکه به کارهای نکرده نگاه کردن به مراتب بهتر است. در نهایت نتیجه کار و تلاش مهم میباشد
  • بدون نام IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    21 3
    اینا که گفتی یعنی چه
  • مریم قدیمی IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    21 26
    هیچ وقت جمله معروف امام خمینی در خرداد 1360 یادم نمی رود... من صد بار به این آقای بنی صدر گفتم که این اطرافیان تو را تباه خواهند کرد.اما گوش نکرد و آن شد که دیدید...حالا به قولی تاریخ در حال تکرار شدن است.
    • بدون نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
      1 2
      خدا پدرشو بیامرزه
  • حمدی IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    53 4
    چرا همه میگن قیمت دلار رفته بالا ؟چرا نمیگن ارزش ریال اومده پایین؟ ریال ایران جز بی ارزشترین پولهای رایج جهانه حتی پول پاکستان و افغانستانی که در جنگ هستند بیشتر از ریال ایرانه. یک افغانی= 44 تومان حالا خودتون عملکرد دولت رو مقایسه کنید
  • بدون نام IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۸
    11 42
    خیلی مردی مشایی! خداحافظ توباشد......
  • پویا IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    13 1
    دقت کرده باشین دقیقا مثل احمدی نژاد حرف میزنه