علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده معتقد است که بحران سینمای ایران همچنان ادامه دارد و در سال1392 به خاطر اقدامات حوزه هنری و ارشاد جدی‌تر هم خواهد شد.

شرایط سینمای ایران بحرانی است، مردم با سینما قهر کرده‌اند و همین قهر باعث شده تا فروش فیلم‌ها به شکل اسفناکی پایین بیاید. البته کارشناسان این حوزه از مدت‌ها قبل نسبت به ‌شکل گیری چنین شرایطی هشدار داده بودند. فیلم ها در شرایط فعلی فروش بیار بدی دارند و حالا این موضوع همه را نگران کرده‌است. از سینماداران و تهیه‌کنندگان گرفته تا بازیگران و کارگردانان. در این بین تشکلی که دست به اقدامی عملی زده، انجمن سینما داران است که با انتشار نامه‌ای‌ اعلام کرده در صورت تداوم چنین وضعیتی سینما‌ها تعطیل می‌شوند.

علی سرتیپی تهیه کننده و پخش کننده سینما درخصوص بیانیه انجمن سینما داران مبنی بر بسته شدن سالن‌های سینما گفت: «از یک سو معتقدم بسته شدن سالن های سینما می‌تواند شوک عظیمی یه سینما وارد کند؛ چون از این طریق مسئولان و مردم متوجه وخامت اوضاع می‌شوند، و این خوب است.اما از طرف دیگر نباید به این شرایط دچار شویم و صنعت سینمای ما فلج شود.»

او دچار شدن سینما به چنین وضعیتی را یک تهدید جدی برای جامعه دانست و با شاره به بسیاری از رسانه‌های بیگانه که روز به روز جایشان را بیشتر در بین مردم باز می‌کنند، تاکید کرد: «متاسفانه مسئولان ارشاد و حوزه هنری بدون توجه به این شرایط، فضای بدی را برای مجموعه سینمای ایران به‌وجود آورده‌اند.»

سرتیپی که معتقد است جرقه شکل گیری شرایط کنونی سینمای ایران در اوایل سال 91 خورد، ادامه می‎دهد: «امیدوارم شرایط بدی که برای سینمای ما به‌وجود آمده، به‌زودی رفع شود و برای سال‌های بعد تولیدات خوبی داشته باشیم.»

 به عقیده این تهیه کننده سینما، تولیداتی که در حال حاضر شاهد آن هستیم، نمی‌تواند سینمای ایران را بچرخاند و جوابگوی نیاز مردم و شرایط اقتصادی سینما باشد.

اوخاطر نشان کرد: «تمام اتفاقات بدی که طی ماه‌های گذشته، شاهد آن بودیم مثل تحریم فیلم‌ها از سوی حوزه هنری دست به دست هم می‌دهد تا سال آینده شاهد بحرانی به مراتب جدی‌تر در حوزه اکران فیلم‎ها باشیم. با وجود فضای ناامنی که برای سینما به‌وجود آمده، کمتر تهیه کننده‌ای حاضر به سرمایه‌گذاری در این شرایط می‌شود.»

این تهیه کننده سینما درباره شرایط تولیدات سینما در سال 92 هم گفت: «سخت گیری‌های ارشاد در تایید فیلمنامه‌ها شرایط را سخت‌تر می‌کند. وقتی فیلم‌هایی که می‌تواند با مردم ارتباط بگیرد و لازمه سینما است، ساخته نمی‌شود، چه تصوری می‌توانیم از شرایط تولیدات سینما در سال 92 داشته باشیم؟»

این پخش کننده سینما با اشاره به همراهی نکردن سینماهای حوزه هنری با انجمن سینمادارن برای تعطیلی سینما‌ها، گفت: «سینماهای حوزه هنری، برخی فیلم‌ها را اکران نمی کنند و بیشتر فروش فیلم‌ها بابت فعالیت سینما‌های خصوصی است، اگر سینماها بسته شود ضررجبران ناپذیری به اقتصاد سینما وارد می شود.»

او در پایان گفت: «من به عنوان یک تهیه کننده و پخش کننده فیلم‌های سینمایی دوست ندارم که سالن‌های سینما تعطیل شود، اما از طرف دیگر وقتی مشکلات زیاد سینماداران را می بینم که چه ضررهایی را متحمل می‌شوند، عمل آن‌ها را تایید می‌کنم. متاسفانه در حال حاضر در سینما با شرایط سیاست زده‌ای مواجه هستیم، و تا زمانی که این صف‌بندی‌ها ادامه داشته باشد، نمی‌توان آینده خوبی برای سینمای ایران متصور بود.»

57247

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • احسان IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    37 5
    با این فیلمای لوس و بیمزه، همون بهتر که تعطیل بشه.
  • عبادى US ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    30 2
    نيازبه خلاقيت ونوآورى داريم.ازفيلماى بى ارزش وتکرارى وکم هزينه خسته شديم..براى کارگردان هاى باتجربه متأسفم
  • بدون نام CH ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    19 1
    سینماها به این دلیل دچار بحران شده اند چون فیلمهای تولیدی غمگین و دیالوگی هستند و اصلا صحنه های جالب و اکشن ندارند مردم میخواهند فیلمهایی مثلل شبیه تایتانیک را در سینما ببینند چون پرده عریض برای همین فیلمها خوبه که دارای جلوه های ویژه و جذاب و اکشن هستند وگرنه همین تلوزیونهای کوچیک خونه ها هم واسه حرف صرف شنیدن بازیگران کفایت میکنه ضمن اینکه در تهران ترافیک و خطر تصادف و کمبود پارکینگ عمومی و گرانی رفت و آمد و بلیط به مراتب هزینه برتر از خرید سی دی است اما اگه فیلمها خوب تولید بشن مردم حاضرن بیان یه راه ضربتی برای نجات سینما اجازه ورود و پخش فیلمهای جذاب خارجی است که این موضوع موجب رونق بازار سینما خواهد شد یکی از بزرگان گفته: در کشوری که هنرمندانش حال خوشی ندارند مردمش هم حال خوشی ندارن
  • بدون نام IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    21 1
    محدودیت بلای سینمای ایران است
  • بدون نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۹
    17 1
    حداقل مثل فیلمهای هندی کمی هیجان و جلوه های خاص به برنامه ها بیافزایید. و نه اینکه تعدادی پیر مرد و زن و فرزند جوان عمدتا مشکلات خانواده را مطرح کنند.
  • بدون نام IR ۱۵:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    9 1
    تا وقتی ممیزی و سانسور هست و تازه کاسه های از آش داغتری که به مامورین سانسور ایراد میگیرن و تحصن رامیندازن چرا کم بریدی ؟!!!! سینما که چه عرض کنم فاتحه بقیشم باس خوند
  • بدون نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    0 0
    حقوق بزرگان سینما نیز باید از قانون خدمات کشوری تبعیت کند اینکه بازیگر و کارگردان لیسانس 600تومان حقوق بگیرد و نه بیشتر.
  • سینما IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۰
    4 1
    شش سینمای ارشاد در استان اصفهان تعطیل شده و هیچکس جوابگو نیست