نرخ بیکاری در منطقه یورو رقم 11.7% را نشان می دهد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، روز جمعه یورواستات(مرکز آمار اروپا) اعلام کرد که منطقۀ یورو در سومین سه ماهۀ در فاز دوم بحران اقتصادی از سال 2009 قرار دارد و این رقم بالای بیکاری بیانگر ضعف اقتصاد منطقۀ یورو است. این رقم در مقایسه با ماه سپتامبر اندکی افزایش یافته است. نرخ بیکاری در ماه سپتامبر رقم 11.6% را نشان می داد که افزایش آن به معنای تشدید وخامت بحران اقتصادی در منطقه یورو است که طی یکسال اخیر رقم بیکاری در آن از 9.9% به 11.7% رسیده است.
تعداد متقاضیان کار در مقایسه با ماه قبل 173.000 نفر افزایش یافته و به مجموع 19 میلیون نفر رسیده است. در این میان، نرخ بیکاری در اسپانیا 26.2% جمعیت فعال را نشان میدهد که در مقایسه با سایر کشورها وضعیت حادتری دارد.

این در حالی است که این رقم در اتریش 4.3% است. ایتالیا نیز که از اواسط سال 2011 دستخوش بحران اقتصادی شدیدی است، نرخ بیکاری در آن 11.1% را نشان می دهد که این رقم از سال 2004 بی سابقه است. در پرتغال نیز بخش دولتی در ماه گذشته از هر 20 شغل، یک شغل را حذف کرد و بسیاری از بخش های اقتصادی از ماه سپتامبر از اتومبیل سازی گرفته تا مالی، شاهد حذف هزاران شغل بودند.
اما در مقابل نرخ تورم در ماه نوامبر کاهش یافته بود که این مسئله نیز یکی از علائم بحران اقتصادی است. روند افزایش قیمت در ریتم سالیانۀ خود به 2.2% در مقابل 2.5% در ماه اکتبر کاهش یافت که البته همچنان در مقایسه با رقم اعلام شده از سوی بانک مرکزی اروپا(2%) عدد بالاتری را نشان می دهد.


31263
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 260921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =