فرمانده نیروی انتظامی از افزایش جرایم خرد به دلیل افزایش قیمت ها در مهر و آبان و توانایی پلیس برای جمع آوری یک هفته ای زنان خیابانی خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم در حاشیه همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی دراین باره گفت: نوسانات اقتصادی اخیر و افزایش قیمت‌ها از اوایل ماه مهر و آبان باعث افزایش ثبت وقوع جرایم خرد در نیروی انتظامی شده است.

او گفت: واقعیت در جرایم خرد بیش از اعداد ثبت شده است چرا که مردم به دلایلی از شکایت در بحث سرقت‌های خرد امتناع می‌کنند. در برخی جرایم آمار وقوع جرم همان چیزی است که در سطح جامعه اتفاق می‌افتد مانند قتل، سرقت مسلحانه و سرقت خودرو که آمار نیروی انتظامی با آمار جامعه تقریبا برابری می‌کند. اما در بعضی جرایم مانند سرقت موبایل، کیف‌زنی و جیب‌بری که گاه قابل توجه نیست چون گزارش به نیروی انتظامی نمی‌شود آمار ما با آمار اتفاق افتاده فرق می‌‌کند.

فرمانده نیروی انتظامی همچنین درباره پلیس امنیت اخلاقی و بیشترین مواردی که در این بخش نیروی انتظامی رسیدگی می شود، گفت: از نظر کثرت ماهواره و امنیت اخلاقی در سطح ظاهری جامعه بخش زیادی از ماموریت ماموران این یگان را به خود اختصاص می‌دهد اما بیشتر این ماموریت‌ها در مرحله اخطار و تذکر می‌ماند.

به گفته احمدی مقدم در مساله بدپوششی 94 درصد از ماموریت‌ها پرونده نمی‌شوند و با تذکر یا اخطار برطرف می‌شود: تنها شش درصد از این تذکرها در بحث بدپوششی منجر به ایجاد پرونده می‌شود. برخورد با مزاحمان خیابانی، زنان خیابانی، باندهای توزیع و تولید مشروبات‌الکلی، باندهای فساد و اغفال دختران و زنان و سگ‌گردانی از دیگر موضوعات مورد رسیدگی ماموران پلیس امنیت اخلاقی ناجا است.

فرمانده ناجا همچنین در همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی درباره امر به معروی و نهی از منکر گفت: باید در نظر داشته باشیم که بر اساس فرایض دینی اهانت به دشمن هم جایز نیست و باید با زبانی نرم این عمل صورت گیرد. اگر می‌خواهید فردی را اصلاح کنید نباید به گونه‌ای باشد که موجب نفرتش شود و این ضرورت نیاز به گرایش‌های روانشناسانه و جامعه‌شناسانه را در این روش مورد تاکید قرار می‌دهد.

او گفت: روش امر به معروف و نهی از منکر باید درست اجرا شود تا موجب اصلاح فرد شود، نه اینکه به گونه‌ای با فردی برخورد کنیم که تنها موجبات لجاجت این فرد را بر انگیزد.

احمدی‌مقدم با اشاره به تاکید کتبی و شفاهی مقام معظم رهبری در مورد این نوع ماموریت ماموران نیروی انتظامی گفت: برخی رفتاری می‌کنند که درست نیست و اگر نیروی انتظامی هزاران خدمت نیز انجام دهد،‌ تنها بی‌تدبیری چند مامور دیده می‌شود و این مسئله سبب می‌شود که اگر یک پلیس در یک گوشه‌ای اشتباه کند کل نیروی انتظامی جواب دهد و دست آخر نیز ابهتش خدشه‌دار می‌شود.

فرمانده ناجا با اشاره به ضرورت برگزاری یک دوره یادگیری تحریر، اصول و اطلاعات فقهی مخصوص ماموران امنیت اخلاقی گفت: ماموران امنیت اخلاقی نباید تنها بر اساس دو معیاری که به آنها یاد داده‌ایم در خیابان‌ها بیایند و برخورد کنند.

فرمانده ناجا با اشاره به برخی اظهارات مطرح شده در رسانه‌ها مبنی بر اینکه 36 درصد زنان شوهردار دنبال ارتباطات نامشروع هستند، گفت: جای سوال است که این اطلاعات را از کجا آورده‌اند و اینها جز سیاه‌نمایی نیست.

 

بخش هایی از سخنان احمدی‌مقدم در همایش روسای پلیس امنیت اخلاقی سراسر کشور را به نقل از ایسنا و فارس بخوانید؛

- امروزه جریان‌های باطل در دنیا با در اختیار داشتن قدرت، رسانه، پول و نفوذ و استفاده از سه ابزار زر، زور و تزیور کمال استفاده را می‌کنند،‌ آنها با استفاده از تابلوی زیبایی به نام آزادی، دموکراسی، حقوق بشر و جهانی‌سازی فرهنگ زندگی لیبرالی غرب سعی در تغییر سبک‌زندگی مردم جوامع دیگر دارند.

- دشمنان معتقد هستند اگر روی فرهنگ کشورهای دیگر تمرکز کنند، مردم این کشورها ناخودآگاه به سمت الگوی این کشورها حرکت می‌کنند، اینترنت، ماهواره و رسانه‌ها امروزه یک قدرت بزرگی هستند که با مهندسی افکار عمومی، اطلاعات را در اختیار دولت‌ها می‌گذارند.

- بسیاری از کسانی که تریبون و رسانه در اختیار دارند، از این منبر و فضا استفاده کرده و کارهای شما (پلیس امنیت اخلاقی) را زیر سوال می‌برند،  اگر نقد منصفانه‌ای باشد می‌پذیریم اما گاها احساس می‌شود یک جریان به اصل حرکت (امنیت اخلاقی جامعه) کار دارد و نقدها برای متوقف کردن این حرکت است.

- انتقاد به گشت‌های ارشاد، انتقاد به شیوه و روش نبود بلکه انتقاد به خود مقوله ارشاد است.

- منتقدان سه دسته هستند. برخی دلسوزانه انتقاد می‌کنند که این موجب شکوفایی حرکت می‌شود، اما گاها نیز دیده می‌شود منتقدانی اصل کار را قبول ندارند و تنها به دنبال بهانه هستند و گاها نیز افرادی هستند که کلا مخالف هستند و مخالفت خود را نیز آشکارا مطرح می‌کنند که باید گفت این دسته آخر روشن‌تر عمل می‌کنند.

- حرکت به سمت امر به معروف و نهی از منکر تنها اجرای قانون نیست بلکه یک وظیفه شرعی است و کسانی که در پلیس امنیت اخلاقی فعالیت می‌کنند باید به تمامی احکام امر به معروف و نهی از منکر به خوبی واقف باشند.

- پلیس در زمینه امنیت اخلاقی نیت خوبی دارد. اما گاهی افرادی این مسئله را درک نمی‌کنند و ما نباید در این مسئله بی‌دقتی کنیم.

- بحث بدپوششی و ماهواره دو موضوع اصلی است که بیشترین حجم ماموریت پلیس امنیت اخلاقی را به خود اختصاص داده است، با اینکه ماموریت‌های دیگری همچون سگ‌گردانی، برخورد با مجالس لهو و لعب، برخورد با باندهای اغفال و فریب، تجاوز به عنف، مشروبات‌الکلی، ماهواره،‌ اقلام ضدفرهنگی، مزاحمت‌های خیابانی و ... جزء ماموریت‌های شماست اما همه پلیس امنیت اخلاقی را در دو حوزه گشت ارشاد و ماهواره‌ها می‌بینند و مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

- روز به روز وضع اخلاقی جامعه رو به بهبود است. با این حال برخی اصرار دارند که وضعیت اخلاقی جامعه رو به بهبود نیست.

- گاها دیده شده است یک مطالعه موردی را در یک منطقه انجام داده و بعد نتایج آن را به کل کشور تعمیم می‌دهند. این آمارها سیاه‌نمایی است و ما برای دل خوش‌کنک نمی‌گوییم که وضعیت امنیت اخلاقی در کشور رو به بهبود است. بلکه بر اساس آمارهای مندرج پلیسی این مسئله را عنوان می‌کنیم که اوضاع نسبت به گذشته بهبود یافته است.

- ناجا در مورد بحث گشت‌ارشاد و ماهواره از حمایت صد در صدی برخوردار نیست. برخی یا با اصل قضیه مشکل دارند یا با روش آن مشکل دارند و اجماع حداکثری روی این دو مسئله حتی در میان مسئولان نیز وجود ندارد.

به گفته احمدی‌مقدم نیروی انتظامی در شرایطی است که اگر عمل کند یا حتی عمل نکند همواره گروهی به این عمل نیروی انتظامی انتقاد می‌کنند.

- در بحث امنیت اخلاقی همواره توقع است که در شرایط مختلف ما شل کن سفت کن داشته باشیم. اگر در جایی گشت ارشاد حضور نداشته باشد به انتخابات نسبت می دهند و می‌گویند پلیس دیگر کاری ندارد و بنابراین یک تجری در برخی افراد هتاک ایجاد می‌شود.

- شل کن سفت کن نباید موسمی باشد. برخی عنوان می‌کنند که فعالیت گشت‌ارشاد در برخی مواقع مصلحت نیست اما نباید این مصلحت‌ها تاثیری در مبارزه با فساد داشته باشد چرا که اجرای قانون مصلحت نمی‌شناسد.

- اینکه تولیدکننده مشروبات‌الکلی بداند که پلیس طرحی را اجرا می‌کند و بعدا تا شش ماه خبری از پلیس نیست درست نیست.

- در بحث زنان خیابانی، پلیس ضمن تاسف برای این زنان به آنان به عنوان یک موجود بدبخت نگاه می‌کند که عمدتا شکست‌خوردگان زندگی هستند که کسانی نسبت به اغفال و فریب آنان اقدام کرده و این زنان را به مسیر زشتی کشانده‌ است.

- جمع‌کردن این زنان یک هفته کار دارد. اما مسئله اینجاست که ما این زنان را به کجا ببریم و برای اشتغال این افراد و ادامه زندگی آنان چه تدابیری اندیشیده شده است. این زنان اگر از رفتار زشت خود توبه کنند با این حال کسی جای کار به آنان نمی‌دهد و باید در این زمینه نهادهای دیگر فعالیت کنند و همه اینها وظیفه نیروی انتظامی نیست.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 71
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    برای منم سواله واقعا از کجا؟ بیشتر ارتباطات نامشروع زنان شوهر دار به خاطر وضعیت بد معیشتی ست که اونم ریشه در اقتصاد داره. عدم توزیع عادلانه ثروت ،دست اندازی عده ای به بیت المال .فقر فقر فقررر
    • خنگول IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      48 13
      اجازه یه چیزیم من بگم مگه زن / مرد خیابانی درایم که می شه 1 روزه جمع کردشون !!×!!
    • بدون نام IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      32 86
      نمیدونم چرا بعضی ها این قدر علاقه دارند فضای جامعه رو به سمت خیانت ببرن.
    • محمد IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      43 20
      اين آمار رو ميشه توي شهري مثل تهران در همين حدود پيشبيني كرد. ضمن اينكه رابطه نا مشروع به خاطر ازدواج به خاطر حرص و طمع يا عدم كنترل خود شخص بيشتر صورت ميگيره تا به خاطر مشكلات مالي. هميشه همه مردم ثروتمند نبودن ولي رابطه نا مشروع زنان شوهر دار توي قشر متوسط بسيار بيشتر بوده.
  • زهرا GB ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    درست است که فقر از یک در می اید اما از در دیگر ایمان می رود اما در دوران قدیم زنان با وضعیت بد معیشتی کنار می امدند و برای نجابت ارزش قایل بودند ............. امروز بعضی از فقر و بعضی دیگر از دم زدن افکار به اصطلاح تجدد گرایی ویا تنوع طلبی و ......در این ورطه به سقوط و نابودی کشیده می شوند و خود و همسر و فرزندانشان و کانون خانواده های دیگر را با خود به این منجلاب فرو می بر ند.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      آموزش و پرورش مشكل داره تمام گرفتاريهاي امروز جامعه ما بخاطر نبود روشهاي صحيح اموزش و پرورش است
    • بدون نام IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      46 68
      دیدن هر برنامه از ماهواره این چنین روابطی را به دنبال داره
    • بدون نام IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      5 12
      من با بدون نام که گفته مشکل از آموزش و پرورشه موافقم، به نظر من هر فساد و فحشایی تو جامعه اتفاق میوفته مقصر اصلی آموزش و پرورشه چون آنها خشت اول رو کج گذاشتن، تربیت علمی و آماده سازی برای رشد در جامعه به عهده ی آموزش و پرورشه و مادامی که دست اندرکاران امر آموزش توانایی علمی و پرورشی پایینی دارند نباید انتظاری از وضعیت نابسامان جامعه داشت.
    • هوشنگگگ IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      11 0
      قدیم ؟؟؟ منظورتون زمان قاجار به قبله؟؟؟ این اثرات شهر نشینی گسترده هست خیلی سخته جلوشو رو هم بگیریند مثل خودکشی که داره همین طور آمارش بالاتر میره
  • مردم IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    اصلا هم سیاه نمایی نیست اگه یکم به دور بر خودتون ، همسایه ها و یا فامیلاتون نگاه کنید میبینید. روز به روز هم بدتر میشه و آمار هم بالات میره ولی کیه که اهمیت بده . مسئولین باید به فکر شیوه زندگی مردم فکری بکنن و فرهنگ سازی های لازم رو انجام بدن
    • منم مردم IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      من تووشهرستانم هر چی دور و برم را نگاه میکنم همچین چیزی نداریم شاید شما در تهران یا کلان شهر ها اینطوری شده اید که اونم مشلاز نوع زندگی و دیدتان به زندگی و دین و خانواده میباشد پس لطفا مصداق کافر همه را به کیش خود پندارد نباشید و اطرافیان خود یاشهرتان را به همه جامعه تعمیم ندهید
    • بدون نام IR ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      50 40
      همونه که گفتی ، یعنی "کافر همه را به کیش خود پندارد". چون در تهران هم من چنین چیزی را نمی بینم. این اصلا به خاطر نوع خلقت زنه که نجابت بیشتری دارد. حتی در غرب هم فکر نمی کنم چنین آماری درست باشد به ویژه در بین زنان شوهر دار
    • بدون نام IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      شما شهرستانی ها خودتون رو پاک ترین آدمها میبینید و تهرانی ها رو ... !!!!!!!!!!!!!
    • بدون نام IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      منم شهرستان زندگي ميكنم ولي سالهاست كه ميبينم روابط نامشروع بسيار بسيار زياد شده فكر ميكنم بايد بدرستي نگاه كرد
    • بدون نام IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      55 3
      چرا به خودمون دروغ میگیم . تو شهرستان ما هم کم نیستن کسایی که خیانت میکنن زن و مرد هم نداره
  • بدون نام IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    جناب اقاي احمدي مقدم ميشه لطفا شما امار درست را بدين ؟ نگين امار ندارين چون زشته ريس ژليس كشور ريس امنيت كشور بايد اين امارها را داشته باشه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    معلومه که آمار 36 درصد دروغه. باید زن باشید تا مطمئن باشید که این آمار هرگز درست نیست، به ویژه برای زنان شوهردار. آین آمار زاییده ی فکر بیمار است که "همه را به کیش خود پندارد".
    • محسن IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      انفاقا بايد مرد باشي تا اينا رو بدوني براي اينكه آمار واقعي دستت بياد
    • بدون نام IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      35 5
      البته مرد داریم تا مرد. اگه مردی سرش گرم خانواده ی خودش باشه هرگز چنین برداشتی از زنان نداره ولی اگر یه مردی همه اش بین زنانی باشه که نباید باشه ، اونوقت فکر می کنه تمام زنان این طوری هستند
    • بدون نام IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
      7 4
      خانم بدون نام که معتقدی باید زن باشی تا بفهمی امار 36 درصد دروغه!مثل اینکه خیلی از جامعه پرتی!!اگه میخوای واقعیت دستت بیاد فقط برو یه سر به صفحه حوادث روزنامه ها و سایتهابزن تا ببینی روزی نیست که در این صفحات ماجرای تازه قتل شوهر به دست زن به خاطر داشتن روابط نامشروع زن با مرد دیگه ای چاپ نشده باشه!!اینها داستان نیست و عین واقعیته که داره تو جامعه اتفاق میفته..تازه این قبیل حوادث تنها کمتر از یک درصد رابطه های نامشروع خانمهاست که یا لو میره یا به هر دلیلی به جنایت ختم میشه و قضیه اشکار میشه بماند که چقدر از این رابطه ها همیشه مخفی میمونه و هیچ کس هم خیردار نمیشه..بنده به خاطر شرایط شغلم در شهرستانی با 8000 نفر جمعیت زندگی میکنم هفته ای نیست که ماجرای ارتباط نامشروع یک زن متاهل اینجا صدا نکنه
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      5 10
      آقای بدون نام، اتفاقا خیلی خوب در کامنتی که نوشتی به دلیل اشتباهت اشاره کردی. این که هر روز در روزنامه ها چنین حوادثی نوشته میشه باعث میشه شما فکر کنید که پس بیشتر زنان تمایل به چنین روابطی دارند. در حالی که قرار نیست هر روز در روزنامه ها از تک تک میلیون ها زن نجیب این مملکت خبر چاپ کنند تا شما متوجه شوید که اکثریت با زنان پاکدامن است. مثل اینکه شما بگید چون هر روز در روزنامه ها از سارقین، قاچاقچیان و معتادین خبر چاپ میشه پس اکثریت مملکت ما سارق، ، قاچاقچی و معتاد هستند.
  • بدون نام IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    51 29
    درصد بالایی از مردان ایرانی به بیماری سوءظن دچار هستند و با مشاهده ی چنین آمارهایی غیرواقعی به جمعیت آنها افزوده هم میشه. البته طبیعی هم هست که وقتی بسیاری از مردان متاهل تمایل به رابطه های جدید دارند، تصور می کننید که زنان هم شبیه آنها هستند.
  • سایه IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    47 42
    ممکنه درصد چنین زنانی بیش از گذشته باشد ولی این آمار 36 درصد یک دروغ محضه
  • بدون نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    112 4
    چرا فقط به آمار خانمها اشاره ميكنند؟ پس آقايون كه آمار روابط غير اخلاقيشان مطمئنا بيشتره چي؟؟؟ روابط غير اخلاقي نبايد تنها براي خانمها زشت جلوه داده بشود تا هر دو جنس پايبند نباشن اين مشكلات حل نميشه.
    • بدون نام IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      19 46
      مساله اینه که این آمار دروغه. وگرنه، اگر درست بود حتی بد بودن تمام مردان روی زمین هم نمی تونست آن را توجیه کنه. گیریم مردها بخواهند خودشون رو تو لجن خفه کنند، آیا این دلیل میشه که زنها هم بدوند که عقب نیفتند؟
  • علی س IR ۱۲:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    32 26
    واقعا جایی تاسف است که رسانه ها چنین اماری را می دهند این یک نوع بی اعتمادی اجتماعی در خانوادهای ایرانی را بیان می کند وبی بند باری را نشان می دهد باید به کسانی که چنین آمار وارقامی می دهند برخورد قاطع کرد بنیان زن ومادر در خانوادهای ایرانی دارای اصول وپایبندی خاصی است.. نباید این چنین توهین کرد من نمی گم فحشا نیست ولی دادن چنین امار دروغی باعث بی حرمتی وتو هین به مقام زن ایرانی است
  • بدون نام IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    18 99
    اگه چشم بينا داشته باشيد ميبينيد ......... كه واقعيت داره ....... همش هم مقصر نيروي انتظامي نيست بلكه قانون توسط قضات زير پا گذاشته ميشه وقتي مجازات زنا زن شوهر دار سنگ ساره چرا كوتاهي ميكنن چند تا خيانت كار را مجازات كنن آمار بالا نميره اگه تو قانو ن مهريه حق زنه وبراي گرفتنش مردو زنداني ميكنن حق زن خيانت كار هم سنگ ساره بايد بميره نه اينكه كاري نداشته باشند ومردان با غيرت برن بچه وخودشونو بكشن
    • محسن IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      78 10
      چقدر وحشیانه!!! البته که خیانت به شدت مذمومه. ولی همین که فاش بشه، اون زن یا مرد به اندازه ی کافی در این دنیا عذاب میکشه. نیاز به این کارها نیست. چطور اشرار رو سنگسار نمیکنند؟ چرا دزدان بیت المال رو سنگ سار که هیچ، حتی از منسبشون هم عزل نمی کنند؟ مگه عهد بوقه که بنده ی خدا رو به خاطر یک خطا، سنگسار کنند؟ (اگر چه خطا مهلک هست ولی به جز به یک خانواده، ضرر دیگه ای نمی رسونه...)
    • بدون نام IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      37 1
      پايبندي افراد به يكديگر يك مساله دروني است كه با فشار و زور و سنگسار حل نميشود،افراد بايد خودشان به اين نتيجه برسند كه براي روح و جسمشان ارزش قائل باشند،ما هميشه در پي از بين برن معلول هستيم نه علت...بله،وقتي افراد براي رفع نياز جنسي ازدواج ميكنند مطمئنا به همين علت هم خيانت ميكنند،البته اين يكي از دلايل هست و هزاران علت ديگر...ولي سنگسار راه چاره نيست،واقعا متاثر ميشود هر انسان متمدني از اين طرز فكر و بيان.
    • بدون نام IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      33 0
      در هر زمینه ای فقط و فقط *برخورد و مجازات* موثر واقع نمیشه. باید فرهنگسازی و آموزش داده شود
    • شیما IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      4 10
      اگه مجازات خیانت سنگساره، وحشیانه نیست. مجازات سخت برای یک کار کثیفه. برای دزدی قطع ید، برای اشراری که با اسلحه سرد و گرم آسایش مردم رو تهدید می‌کنند اعدام و... اینا باعث می‌شه که دست اراذل از جامعه کوتاه بشه. باعث می‌شه افراد درستکار آسایش داشته باشن.
  • عماد IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    35 59
    تا نباشد چيزكي مردم نگويند چيزها. بلاخره تورم و بعضي فيلم هاي ماهواره اي كار خودشو كرد. سال بعد منتظر امرهاي بيشتر از هم باشيم و امار قتل هاي ناموسي هم فراتر خواهد رفت. واقعا به كجا چنين شتابان؟؟؟؟؟؟؟؟ كجاست نجابت زنان و غيرت مرد ايراني كه زبان زد بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ منفي زدن بي غيرت ها براي اين كامنت نشان دهنده ي حقيقت موضوع هست.
    • بدون نام IR ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      44 5
      كساني كه معمولا ادعاي غيرت و رگ گردن دارند وضعشان خرابتر از بقيه است
  • امير IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    65 2
    آقاي احمدي مقدم.من يه آدم عادي هستم از آمار هيچي نميدونم.ولي دارم تو اين جامعه زندگي ميكنم. ميبينم .ميشنوم.اوضاع اين روابط خيلي بد هست هم آقايون و هم خانمها.به نظر من هم بابگير و ببند هم درست شدني نيست.و البته انكارش هم عذر بدتر از گناه هست...
  • علی اذری PL ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    53 1
    لطفا به وقایع با نگاه علمی و برای کمک کردن توجه کنید سالها پیش هم وقتی می گفتند در ایران ایدز وجود دارد بعضی از اقایان از گفتنش امتناع می کردند ؟
  • بدون نام IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    60 1
    من با این آمارها کاری ندارم ولی خودم شاهد عینی چندین مورد از اینها بودم و هستم،متاسفانه وضعیت اجتماعی فرهنگی جامعه از مرز هشدار گذشته به بحران رسیده،جامعه ما به کدوم سمت داره میره؟
  • محسن IR ۱۲:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    1. "معمولاً" زن ها در جواب خیانت شوهرشان دست به خیانت میزنند. اون هم به مرور... . پس باید جلوی مردها رو گرفت. من هم مردم، ولی واقعاً بی انصافیه که وقتی مردی رابطه ی خارج از ازدواج داره، برامون مسئله نباشه و فقط با گفتن اینکه ما صیغه بودیم همه چیز تموم بشه ولی برای زن ها اینجوری موضع گیری کنیم. منظورم اینه که باید حساسیت روی هر دو نوع رابطه زیاد باشه. 2. 36 درصد خیلی خیلی زیاده. یعنی از هر 3 نفر زنی که اطرافمون میبینیم، لااقل 1 نفر با کسی به غیر از شوهرش رابطه داشته. اصلا معقولانه نیست. حتی در مورد مردها هم درست نیست. 3. این آمار مشخص نمیکنه که آیا 36 درصد رابطه داشتند، یا 36 درصد دوست دارند رابطه داشته باشند. آخه چجوری از تمایلات مردم هم آمار می گیرند؟!!با این حساب، در مورد مردها 100% هست.
    • بدون نام IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      8 8
      بله،اگر صرف علاقه باشه كه در مورد آقايون خيلي بالاتره،اين رو همه مطمئن هستن،روابط غير اخلاقي براي زن و مرد هر دو زشت و مذموم است،ولي متاسفانه اين امر براي آقايون توجيه ميشود اما براي خانمها نه...
    • بدون نام IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      41 14
      آفرين محسن
    • لیلا US ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      31 8
      حرفتون کاملا منطقی است
    • بدون نام IR ۲۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      12 3
      آقا محسن كاملا حق را گفتيد.
  • بدون نام IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    35 2
    وضع اقتصادی مردم درست نشه بی بند وباری زیاد میشه باید منتظر امارهای نگران کننده دیگه ای باشیم منم تو یه شهرستانه زندگی می کنم زنایی هستن که با صد تا مرد رابطه دارن
    • بدون نام IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      9 5
      بله چنین زنانی وجود دارند، ولی جمعیت آنها 36 درصد نیست. می دونیند 36 درصد یعنی چی؟ یعنی تقریبا از هر 3 نفر یک نفر
  • مرضيه IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    52 9
    دليلش فقط فقر و بي پولي نيست..ميتونه مقابله به مثل باشه با شوهرانشون...
    • بدون نام IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      16 21
      چنین شخصی که شما میگید قطعا دیوانه است.
    • ]مرضيه IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      27 13
      آره..راست ميگي..به احتمال زياد بخاطر روابط شوهرش ديوانه شده...
  • ژرژ US ۱۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    39 1
    اين بداخلاقي شوم حتي به بعضي روستا ها هم رسيده
  • ندا IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    48 1
    به هر حال آقاي احمدي مقدم، مدينه فاضله كه نيست، بايد واقعگرا بود، وضعيت اخلاقي جامعه خوب نيست..
  • بدون نام IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    9 37
    به خدا قسم فقط از عدم آموزش و فرهنگ سازی دینی در جامعه است.
    • بدون نام IR ۲۱:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      15 3
      قسم الکی نخور اثلاً قسم نخور
    • بدون نام IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
      9 1
      قانون را نباید بی تقصیر دانست. امتیازات ناحقی که قانون به مردان در امور خانوادگی داده، خشونت خانوادگی (برادر، شوهر، پدر) علیه زنان، خشونت اجتماعی علیه زنان، تبعیض و بی عدالتی اجتماعی نیز منجر به سرخوردگی خانم ها شده و یکی از واکنش های آنان این ناهنجاری است که آمارهای بدی از آن اعلام می گردد. همین الان نمایندگان در حال بررسی لایحه ای هستند تا به وسیله آن دختران مجرد زیر 40 سال را در ردیف افراد محجور و صغیر که نیازمند قیم هستند قرار داده تا برای خروج از کشور نیاز به اجازه ولی قهری یا وصی منصوب از جانب ایشان و یا حاکم شرع داشته باشند!
  • حقیقت IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    12 10
    واقعیت آنستکه یک فردی که هرروز به مسجدمیرود همه را نمازخوان و متدین میداند ویک فرد معتاد ویا دزد همه را معتاد ویا سارق می بیند . چرا که با هم مسلک خود نشست و برخواست می کند . چه بهتر که حقیقت را بیان کنیم واز افراط و تفریط در این خصوص بپرهیزیم . وبیشتر از این به نوامیس هموطنان توهین نکنیم.گرفتن چندتا نظریه مثبت یا منفی جهت این کامنت های چند ساعته ارزش بی حرمتی به جامعه زنان و مردان این کشور که در سختترین شرایط ممکن ادامه حیات میدهند را ندارد .
    • بدون نام IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      5 3
      گل گفتی. احسنت!
  • آبین IR ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    10 6
    البته وجود این زنها در شهرستانها به مراتب کمتر است - البته به قول مرحوم طالقانی مسجد هم نیاز به دستشویی داره - جلوی غرایض رو با زور چماق نمیشه گرفت
  • بدون نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    19 0
    کاشکی یه آماری هم از زنان مجرد میدادید؟
  • بدون نام IR ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    9 1
    سردار حالا شما نگران آمار اشتباه در این مورد نباشید. لطفا یه فکری به حال آمار رابطه نامشروع (چه زن و چه مرد) مجرد باشید
  • بدون نام IR ۱۴:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    3 7
    ما در دهه خيلي قبل زن پرست بوديم وكسي جرات نداشت به ناموس كسي نگاه كنه حتي كسبه ها رهگذران اگر مي ديدند برخورد مي كردند و از ان موقع به بعد كه حقوق زن ومرد يكي شد خيلي راحت ميشه اين چيزا را بي تفاوت ديد بابا انگار نه انگار مساوي بونه ديگه
  • علي IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    10 9
    حقوق زن ومرد را وقتي كه برابر بدانيم بيشتر از اين نبايد انتظار داشت
  • بدون نام IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    11 9
    جامعه ی آماری این آمار حتما زنان خیابانی بودن!
    • آرش GB ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      4 6
      جامعه آماری یعنی اشخاصی که به صورت تصادفی یا اصطلاحا رندوم انتخاب می شوند و از انها نظرسنجی گرفته می شود . یعنی شما در ایران جز زنان خیابانی ، زن دیگری نمیبینید؟؟
  • مریم IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    17 1
    نمیشه گفت که همیشه یک طرف مقصره.اگه زن بتونه شوهرشو راضی نگه داره و مرد هم بتونه زنشو راضی نگه داره نصف بیشتر اینجور مسائل حل میشه همه چی بستگی به بنیان خانواده داره.اگه از اول درست آموزش داده بشه فرهنگسازی بشه این جور مسایل کمتر پیش میاد.البته هستند کسانی که واقعا بیمارند و دنبال اینجور چیزا میرن ادم سالم که نمیره دنبال اینجور کارها
  • محمد IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    12 1
    واقعیت را باید قبول کرد من هم توی این جامعه دارم زندگی می کنم - کافی یه مرد باشی کم خوش تیپ و ظاهرت نشون بده مایه داری تا وضعیت را درک کنید ؟ از طرف دیگر باید به این مساله توجه کرد که خیلی از زنان مثل خیلی از مردان سوءزنی به اشتباه و از روی سوی تفاهم ف به مردشان خیانت می کنند - اما واقعا حتی این امار از این هم کمتر باشد باید جامعه شناسان و دیگر متخصصان فکری به حال بنیان خانواده در ایران خصوصا زمان فعلی بکنن.
  • دکترای آمار IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    12 2
    اگه به روش علمی نمونه گیری کنی به طوری که نمونه هات معرف جامعه باشن و یک نمونه 100 نفره از زنان متاهل داشته باشی و ازشون بپرسی آیا دوس داری به غیر از شوهرت با کسی دیگه رابطه جنسی داشته باشی و 36 نفر جواب بدن بله دوست داریم میشه نتیجه گرفت که 36 درصد زنان متاهل دوست دارن روابط نامشروع داشته باشن- من فقط روش علمیش و توضیح دادم
    • محسن GB ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۵
      7 0
      من هم فقط جهت اطلاع رسانی عرض کنم که، معمولاً در آمارگیری هایی که در مورد مسائل جنسی صورت می گیره، نتایج دقیقاً بر واقعیت ها منطبق نیست. حتی در جوامع غربی هم وقتی چنین آمارگیری هایی صورت می پذیره، تهیه کننده ی گزارش تاکید میکنه که احتملاً تعداد قابل توجهی از افراد دروغ گفته باشند...
  • بدون نام IR ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    18 1
    متاسفانه من بعنوان یک حانوم جوان شاغل موضوع خیانت هر دو جنس را دیده ام هم مرد به زن و هم زن به مرد و بسیار بسیار به خاطرش متاسفم. اما توی مواردی که من باهاشون مواجهم مساله بالا رفتن سن ازدواجه!!! فکر می کنم اگه اون طرف (اغوا کننده) زودتر ازدواج میکرد انقدر عطش نداشت که زندگی ساخته شده ای رو بپاشونه. البته ریخته شدن قبح مسایل به واسطه های مختلف مثل برخی فیلم ها و سریال ها هم کم تاثیر نیست!
  • مقیمی IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    7 13
    1- فقر و بیکاری 2- ساعت کار زیاد مردان 3- عدم آموزش به زوجین برای برقراری یک ارتباط عاشقانه 4- از بین رفتن قبح این عمل زشت 5- ازدواج اجباری زنان ( بدلیل کمی خواستگار مجبورند علیرغم میلشان بله بگن) 6- کمبود تفریح و داشتن لحظات شاد در زندگی 7-وجود گیرنده ماهواره در منازل که به راحتی خیانت را ترویج می کنند 8- دیر ازدواج کردن جوانان 9- عدم نمایش فیلم و سریال با مضمون عشق ( گاهاً فکر می کنید خواهر و برادر هستند) 10- افزایش چشمگیر طلاق ( که رقیبی برای زنان شوهر دار شده اند) 11- پائین آمدن سطح تقوی و ایمان در خانواده ها 12 - جا افتادن فرهنگ اشتباه تساوی زنان و مردان وبرداشت اشتباه تر از آن توسط بانوان و ....
  • یاس IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۳
    4 15
    دلیل: اوضاع خراب اقتصادی -> کاهش میزان ازدواج -> رواج فساد راه حل: ارتقاء وضع اقتصادی -> افزایش میزان ازدواج -> فروکش شدن فساد به همین سادگی...
  • گمنام GB ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    12 0
    ازبیان تفکر تان در مورد مصایب اجتماعی متشکریم ............بالاخره یکی جرات و چسارت بیان را پیدا کرد .......
  • هوشنگگ IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    7 12
    خیانت تو همه فرهنگ ها بشدت سرزنش شده به جز چند تا فرهنگ در پیت و عقب مونده فیلم ها و سریال های غربی رو ببیند چقدر از خیانت به بدی یاد می کنند تازه این خیانت اول مشکلات بزرگی مثل قتل و خودکشی و فرزندان طلاق و بچه ها یتیم و زتدان و آسیب های بالای اجتماعی میشه
  • رامین IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۴
    14 1
    این حرف ها گفتن نداره وضع جامعه ی ما خرابه باید برای هرسن وسال راهکاری جداگانه بدهیم هم مرد هم زن هم جوان وهم نوجوان بادر نظر گرفتن موقعیت اقتصادی و وضع اقتصادی مردم
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۵/۱۰
    3 1
    لطفا شما عزیزانی که آمار و درستی و نادرستی و قانون و در نهایت مجازات رابطه ی زن شوهردار با فردی دیگر را میفرمایید، این را هم متفکرانه و منصفانه جواب بدید.با در نظر گرفتن عقل و منطق و احساس و انصاف... ایا زنی که همسرش با وجود داشتن فرزند به تعداد دفعات زیاد با زنان و دختران دیگر چه مجرد چه متاهل رابطه داشته و در واقع به زن خود خیانت کرده و میکند و قسم حضرت عباس میخورد که خیانت نکرده ولی زن، خودش با چشم خودش دیده و حتی علنی خیانتش را به همسرش ثابت کرده،باید سر به زانو فرو ببرد ؟شب و روز با اشک و آه و نفرین به شوهرش و خون دل خوردن به بزرگ کردن فرزندش بپردازد و خم به ابرو هم نیاورد که چه سالها پاکدامن و مظلوم پا به پای همسرش زندگیش را ساخته و حالا با خیانت همسرش به زندگی به خوشی ادامه بدهد؟!