۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۴

بسیاری از کشورها، برنزه‌سازی مصنوعی پوست را ممنوع کرده‌‌اند. مطالعات نشان می‌دهد که استفاده از دستگاه‌های برنزه کردن پوست در سنین کم‌تر از 35 سال، می‌تواند حتی منجر به مرگ افراد بر اثر انواع کشنده‌ای از سرطان شود.

بهنوش خرم‌روز: برنزه کردن رنگ پوست، از مدهایی است که امروزه بسیار فراگیر شده است. برخی، نور خورشید را برای این کار انتخاب می‌کنند و برخی هم، به سراغ روش‌های مصنوعی و دستگاه‌هایی می‌روند که درون ساختمان، به آن‌ها فرصت تغییر رنگ پوست را می‌دهد. اما هر چه می‌گذرد، این روش‌ها بیش از پیش خطرناک تشخیص داده می‌شوند.
به گزارش دیسکاوری، بسیاری از موسسه‌های مربوط به صنعت برنزه کردن پوست بدن با استفاده از دستگاه‌هایی از جمله تخت‌های آفتابی، در سراسر دنیا در حال تعطیل شدن هستند. بسیاری از این موسسه‌ها یا به حکم قانون کاملا تعطیل شده‌اند یا به دلیل ممنوعیت ورود نوجوان‌ها، سهمی از مشتریان خود را از دست داده‌اند.
مرکز کنترل بیماری و پیشگیری آمریکا اعلام کرده که استفاده از روش‌های صنعت برنزه کردن در سن کم‌تر از 35 سالگی، احتمال ابتلا به ملانوم را تا 75 درصد افزایش می‌دهد. ملانوم تشکیل بافت سرطانی در لایه‌های عمیق پوست است که در مواردی، گونه‌های شدید و جدی از سرطان را به دنبال دارد.
در حال حاضر در 24 کشور دنیا، صنعت برنزه کردن مصنوعی درون موسسه‌ها یا به طور کل ممنوع شده، یا این که افراد زیر 18 سال اجازه ورود به این موسسه‌ها را ندارند. در آمریکا هم دو ایالت کالیفرنیا و ورتمونت، استفاده از چنین موسسه‌هایی را برای زیر 18 ساله‌ها ممنوع کرده‌اند.
بر اساس گزارش انجمن آمریکایی سرطان، شانس ابتلا به ملانوم در بین زنان تا سن 39 سالگی، 1 در 377 نفر است. در حالی که این رقم در بین مردان، 1 در 677 نفر است. همان‌طور که می‌بینید، زنان، در معرض خطر جدی‌تری هستند. برخی از انواع ملانوم از جمله مرگ‌بارترین گونه‌های سرطان محسوب می‌شوند. 
 53272

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 261551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =