عملکرد محمد دهقان عضو هیات رییسه مجلس در اعلام تذکرات و اخطارها در لحظاتی از جلسه علنی امروز مجلس منجر به اعتراضات و تذکرات نمایندگان شد.

به گزارش خبرآنلاین، در حین بررسی تبصره 4 ماده 4 اصلاحیه قانون انتخابات برخی نمایندگان نسبت به بی‌توجهی هیات رییسه به تذکرات و اخطارات اعتراض داشتند، علی لاریجانی رییس مجلس از محمد دهقان عضو هیات رییسه خواست تا تذکرات را ثبت و اعلام کند. محمد دهقان نیز در جهت اجرای این درخواست از نمایندگان خواست دست خود را بلند کنند تا او متوجه شود چه کسی تذکر دارد.
لاریجانی در واکنش به این گفته دهقان عنوان کرد: دست بلند کردن که شیوه درستی نیست، هرکس تذکر یا اخطار دارد دکمه اخطار و تذکر را بزند.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه نیز در تذکری نسبت به عملکرد محمد دهقان عضو هیات رییسه خواستار برکناری او از سمت فعلی‌اش شد و گفت: آقای لاریجانی مشکل را اساسی حل کنید، ایشان را از این مسئولیت سلب کنید! ببینید چطور به نماینده تهران بدون نوبت، اجازه تذکر داد اما نمایندگان شهرستان همچنان در صف نوبتند!
وی افزود: ما به آزادگی آقای دهقان ارادت داریم اما حق ما شهرستانی ها را ضایع می کنند و اگر شما ورود پیدا نمی کردید، این بار هم حق ما را می خوردند. شما باید ایشان را عوض کنید و آقای سبحانی نیا را به جای ایشان بگذارید.
علی لاریجانی در پاسخ به این تذکر با بیان اینکه آقای دهقان بر اساس عدالت کار می کنند، گفت: تصور ایشان این بود که دوستان درباره ماده 35 اخطار و تذکر دارند و این مشکلات از همین بابت پیش آمد.
مهرداد لاهوتی نماینده لنگرود هم در تذکری مشابه، به مشکل پیش آمده در نحوه تذکرات نمایندگان، گفت: آقای دهقان امروز روش جدیدی را در پیش گرفته‌اند، اگر اخطارها یکی یکی از صفحه پاک می شد، مثل روالی که همیشه وجود داشت، این مشکلات پیش نمی آمد. اما ایشان امروز اصرار دارند که این اسامی را حفظ کنند.
جبار کوچکی نژاد نماینده رشت نیز در اخطاری دیگر با اشاره به گزارش ارائه شده از سوی وزیر آموزش و پرورش درباره حادثه آتش سوزی مدرسه شین آباد پیرانشهر، گفت: در گزارش وزیر هیچ اشاره ای به مدیر این واحد آموزشی نشده بود و حتی گفته شد معلم برای حل مشکل به معلم دیگر رجوع کرده است. این نشان می دهد که یک واحد آموزشی 180 نفر مدیری نداشته است که به این مشکل رسیدگی کند.
/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =