فارس نوشت:

همزمان با سالروز شهادت امام سجاد(ع)،دانشنامه امام زین‌العابدین(ع) بر روی پایگاه اینترنتی حوزه در فضای مجازی منتشر شد.

این دانشنامه حاوی 135 مطلب شامل؛ گزیده کتاب، مقاله، چکیده پایان نامه، پرسش و پاسخ در قالب 12 نمایه اصلی و 8 نمایه فرعی از هم اکنون در اختیار شیفتگان و علاقه‌مندان خاندان عصمت و طهارت(ع) قرار گرفته است.

از جمله نمایه‌های اصلی این دانشنامه مذهبی می‌توان به امام(ع) در حوادث کربلا، دوران امامت، یاران امام(ع)، فضائل امام(ع)، آموزه‌های اخلاقی و رفتاری امام(ع)، سخنان و آثار علمی امام(ع)، امام در آیینه شعر و ادب و ویژه‌نامه‌های مربوط به ایشان اشاره کرد.
همچنین زندگینامه امام(ع)، پدر و مادر امام(ع)، فرزندان امام زین‌العابدین(ع)، خطبه امام(ع) در کوفه، خطبه امام(ع) در شام، امام سجاد(ع) و قیام‌های بعد از عاشورا، صحیفه سجادیه، رساله حقوق امام زین‌العابدین(ع) از جمله نمایه‌های فرعی این دانشنامه است.

بر اساس این گزارش، عناوین مقالات نیز شامل حوادث کربلا، امام سجاد(ع) و تداوم بخش عزت و افتخار حسینی، امام(ع)از کربلا تا شهادت، تلاش تبلیغاتی اهل‌بیت امام(ع) هست.

بر این اساس،‌ پایگاه حوزه از مجموعه پایگاه‌های مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی است که از سال 1377 وظیفه اطلاع رسانی علمی پیرامون موضوعات علوم اسلامی در قالب‌های متنوع مانند مقالات، مجلات، پرسش و پاسخ، پایان نامه و... را بر عهده دارد.

علاقه‌مندان برای استفاده از دانشنامه امام زین‌العابدین(ع) می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.

/30362

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =