درپی اعتراض یکی ازخوانندگان به وضعیت بد آسفالت خیابان های تهران، مدیرتولیدات واجرای عملیات آسفالت شهرداری گفت:«آسفالت شهرداری درسطح عالی است اما خوب نگهداری نمی شوند.»

یکی از خوانندها به نام یاسرنوشته بود:« باسلام، چرا مسئولین شهرداری تهران فکری به حال آسفالت خیابان ها نمی کنند؟ خسته شدیم از بس هزینه تعمیرجلوبندی خودروهایمان را پرداخت کرده ایم . تمام خیابان های تهران دارای چاله و موج هستند. و از نظر شیب نیزدارای اشکال است. پس به جای چسب درآسفالت ازقیراستفاده کنید. چرا ازآسفالت های درجه یک کشورچین یا روسیه استفاده نمی کنند؟ مسئولین خبرآنلاین این یک مشکل عمومی است که در همه جای شهر وجود دارد خواهشاً پیگیری کنید . با تشکر» 
اسدی، مدیرتولیدات واجرای عملیات آسفالتی شهرداری تهران درپاسخ به این خواننده گفت:«آسفالت های مورد استفاده ما همگی ساخت داخل کشورهستند و درآماده سازی آن از قیراستفاده می شود. از این رو توضیح این خواننده درست نیست. کیفیت آسفالت شهرداری درحدعالی است. زیرا ژئوتکنیک آزمایش های لازم را برروی این تولیدات انجام می دهد. ازاین رو کیفیت این آسفالت را تایید کرده است. دراین کارخانه لحظه به لحظه دوام، مقاومت، نفوذ پذیری، دانه بندی و... آسفالت آزمایش می شود. از این روتوانسته استاندارد های لازم را کسب کند. مصالح مورد استفاده درکارخانه هاز زیر نظر شهرداری شامل مواد کوهی و ضد عریان شدگی است که آبشستگی ندارند. البته موضوع مورد اشاره ما آسفالتی است که درکارخانه های زیرا نظرشهرداری ساخته می شوند. زیرا بخش خصوصی هم ممکن است آسفالت هایی را تولید کند که استاندارد های لازم در آنها رعایت نشده باشد.»
وی ادامه داد:«اما دربسیاری موارد نگهداری ازاین آسفالت ها به درستی انجام نمی گیرد. و ممکن است که به شکل نا مطلوبی ازآنها استفاده شود. به عنوان مثال وقتی یک کامیون با بارسنگین ازروی آسفالت رد می شود منجر به خرابی این آسفالت می شود. درفصل زمستان زمانی که ازشن وماسه برای آب کردن یخ های سطح آسفالت استفاده می شود امکان تخریب این آسفالت وجود دارد. حتی اگرنمک و شن آن استاندارد نباشد کیفیت آسفالت تخریب می شود. البته به تازگی مواد دیگربه بازارآمده که جایگزین شن و ماسه شده است. این مواد به هیچ عنوان آسفالت را تخریب نمی کند. ازسوی دیگر درصد اختلاط نمک و شن نیزمهم است. حتی استفاده از زنجیرچرخ ویخ شکن هم می تواند آسفالت را تخریب کند. ازسوی دیگراین نیزمنطقی نیست که ما بخواهیم مرتب آسفالت جدید ریخته شود. 
45235 
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • چراغعلی IR ۱۲:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    1 3
    راست میگه حتما از روش راه میرن که خراب میشه
  • یاسر IR ۰۷:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    3 0
    ضمن تشکر از خبرآنلاین این سوال بنده از شهرداری بوده . من درست نتونستم بیان کنم منظور من این بوده که چرا به جای چسب های مخصوص آسفالت ، از قیر استفاده می کنید ؟ در پاسخ ایشان چند چیز بحث برانگیز است : 1- شن و نمک را که خود شهرداری روی آسفالت می ریزد . 2- این آسفالت استاندارد نیست . چون کشور روسیه به مراتب خیلی سردتر از کشور ما می باشد ولی کیفیت آسفالت آنها فوق العاده بالاتر است . 3- ضمناً در خیابان های همه کشورهای منطقه کامیون و تریلی وجود دارد و از خیابان ها عبور می کند ولی چنین اتفاقی نمی اقتد . بنده به 20 کشور دنیا از قبیل دبی ، روسیه ، چین ، سوریه ، عراق ، لبنان ، قطر و ...... سفر کردم در هیچ کدام از این کشورها چنین موضوعی ندیدم .
  • یاسر IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    3 0
    ادامه کامنت قبلی ...... شما میتوانید طبق شرایط آب و هوایی کشور و یا شهر مورد نظر آسفالت را به کارخانه سفارش دهید . به عنوان مثال : کشور امارات برای شهر دبی آسفالتی سفارش داده است که تا گرمای 58 درجه و در رطوبت بسیار بالا نیز کیفیت خود را از دست ندهد . ضمن اینکه در آن گرمای داغ تابستان در این کشور کامیون ،تریلی و اتوبوس های بزرگ 3 کابین از اتوبان ها و خیابان های شهر در حال عبور هستند ولی هیچ اتفاقی برای روکش آسفالت نمی افتد .