ایسنا نوشت:

دبیر کل حزب مردمسالاری ،آرمان‌خواهی، استبداد و استکبارستیزی، استقلال‌طلبی، مردم‌سالاری و حضور در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی را از مهم‌ترین ویژگی‌های جنبش‌های دانشجویی خواند.

مصطفی کواکبیان که در مراسم 16 آذر دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی سخن می‌گفت، افزود: فضای دانشگاه‌ها به هیچ عنوان نباید دچار یاس، مردگی و خمودگی شود.

وی با بیان این‌که تعدد تشکل‌های دانشجویی امر مثبتی است،گفت: هیچ‌کس نباید درصدد ایجاد محدودیت برای تشکل‌های دانشجویی باشد. ممانعت از فعالیت‌های دانشجویی خلاف نظر مقام معظم رهبری است و کسانی که چنین کارهایی انجام می‌دهند، باید در رفتار خود تجدیدنظر کنند.

کواکبیان جلوگیری از فعالیت‌های دانشجویی را برخلاف مسیر حرکت انقلاب عنوان کرد .

دبیرکل حزب مردم‌سالاری با بیان این‌که برخی گمان می‌کنند امر به معروف و نهی از منکر یعنی تذکر دادن به دختری که موهایش بیرون است یا پسری که آستین کوتاه به تن کرده است، گفت: در فقه آمده است که مقدمه‌ی امر واجب، واجب است. حال اگر امر به معروف و نهی از منکر واجب است، مقدمه‌ی آن یعنی وجود تشکل‌های مختلف نیز واجب است. بدون تشکل نمی‌توان کاری از پیش برد.

کواکبیان با بیان این‌که همه‌ی تشکل‌هایی که در چارچوب قوانین هستند می‌توانند فعالیت کنند، گفت: نباید در فضای دانشگاه‌ها و تشکل‌های دانشجویی تک‌ساحتی و تک‌صدایی حاکم باشد.

دبیرکل حزب مردم‌سالاری خاطرنشان کرد: خفقان در دانشگاه، علم را نیز به نابودی می‌کشاند. اگر آزادی نباشد علم هم نخواهد بود. زمانی در تلویزیون جمهوری اسلامی، مارکسیست‌ها و فداییان خلق نیز گفت‌وگو می‌کردند و شهید بهشتی و امثال او در مقابل آنها قرار می‌گرفتند و اینها نه از ماهواره‌ها، بلکه از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش می‌شد؛ چرا که منطق اسلام، منطقی قوی است.

در ادامه مصطفی کواکبیان در پاسخ به پرسشی درباره اظهارات اخیر موسوی خوئینی‌ها مبنی براین‌که برای انتخابات یا خاتمی بیاید یا هیچ‌کس، گفت: آقای خاتمی را قبول دارم، اگر بیایند، حتما از ایشان حمایت می‌کنیم.

وی همچنین گفت: آقای خاتمی بالاخره در انتخابات شرکت کردند، اما ما را مجرم می‌دانند، در حالی که ما با ایشان در مورد فعالیت در انتخابات مجلس نهم هماهنگ کرده بودیم و از شرکت ایشان در انتخابات تشکر کردیم، اما معتقدم باید از فرصت‌ها استفاده شود.

وی همچنین ابراز داشت: شرکت در انتخابات حق هر ایرانی است و هیچ‌کس نمی‌تواند کسی را از این حق محروم کند، هرکسی هم که بگوید باید با صندوق انتخابات قهر کنیم، آنها نیز فرصت را از دست خواهند داد، اما به هرحال بخشی از اعتماد عمومی به دلیل اتفاقات پس از سال 88 سلب شده که این امر باید جبران شود.

کواکبیان در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این‌که آیا شما خود را اصلاح‌طلب می‌دانید، گفت: ما اجازه نمی‌دهیم کسی ما را ارزیابی کند، اصلاح‌طلب هستیم یا نه. این ما هستیم که ارزیابی می‌کنیم.

وی درباره حضور خود در انتخابات در صورت ورود سیدمحمد خاتمی به عرصه انتخابات گفت: اگر آقای خاتمی نیاید، طرح مناسک را اجرا خواهیم کرد، اما نهایتا خروجی باید یک نفر باشد .

وی در پاسخ به پرسشی درباره جایگاه موسوی خوئینی‌ها در جریان اصلاح‌طلبی و این‌که چه کسی حرف آخر را در این جریان می‌زند، گفت: به شدت با کسانی که بحث کنند، مخالفیم، آقای موسوی خوئینی‌ها صاحب‌نظر است، اما من هم صاحب‌نظرم. ماحزب هستیم و قرار نیست از کسی خط بگیریم.

کواکبیان در پاسخ به این سخنان که برخی می‌گویند «انتخابات آزاد» رمز اغتشاشات انتخابات 92 است، شما به انتخابات آزاد در ایران معتقد هستید یا نه ؟ گفت:من انتخابات را آزاد می‌دانم و به حساسیت شما به کلمه انتخابات آزاد حساسیت دارم. چه اشکالی دارد که حرف از انتخابات آزاد بزنیم.

کواکبیان در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان مبنی بر این‌که آیا بهتر نیست از لیبرالیسم که نتیجه آن محافظه‌کاری است، به سوسیالیسم که روحیه انقلابی دارد بازگردید که شاید دوباره یک اصلاح‌طلب واقعی شوید، گفت: فکر می‌کنم شما شوخی می‌کنید امروز کمتر کشوری است که از این‌که راه سوسیالیسم را طی کرده است، به خود افتخار کند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 262633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۱۹
    آقاى برادر كواكبيان شما اصلاح طلب نيستى اينقدر سعى نكن خودتو اصلاح طلب نشون بدى
  • بدون نام IR ۰۵:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    29 6
    ایشان اگه به انتخابات مجلس این دوره رجوع کنند علت باخت خود را میفهمد..مردم از آدمهای دوچهره بدشان میایدکسی که جایگاه سیاسی و نانی که میخورد از اصلاح طلبان داشته باشد و در رفتارهای خود دو پهلو عمل نماید حیات سیاسی اش بسیار اندک خواهد بود چون هر دو طرف وی را خاین خواهد دانست.
  • بدون نام IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    26 2
    آقای کواکبیان شما بیا و کاندید شو و حالشو ببر چکار به اینو اون داری دیگه ....
  • بدون نام IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    19 5
    این هماهنگیا تون همه رو کشته!!
  • یک استاد IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۰
    9 7
    من یک استاد دانشگاه هستم.تقریبا تمام اساتیدی که من می شناسم طرفدار اصلاحات منطقی هستند. به نظر ما راه برونرفت از مشکلات فعلی(داخلی و خارجی) حضور پرشور مردم در انتخاب آینده است و یکی از راههای آن حضور جناب آقای محمد خاتمی(عزیز) می باشد. امیدواریم که بزرگان شرایط این حضور را فراهم نمایند
  • بدون نام IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۱
    12 3
    اگر خاتمي بياد چه بهتر در غير اينصورت فردي كه مستقيما از جانب ايشان حمايت شود.