جعفری دولت آبادی امروز در مورد مرخصی فائزه هاشمی، جمشید بسم الله ، جیرانی و جوانفکر توضیحاتی داد.

به گزارش خبرآنلاین عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان سابق و جدید دادسرای ارشاد درباره اینکه فائزه هاشمی از رفتن به مرخصی امتناع کرده و آیا جوانفکر هم از مرخصی صرف نظر کرده است گفت: زندانیان بر اساس قوانین داخلی سازمان زندانها می توانند درخواست مرخصی کنند. سعید تاجیک به مرخصی رفت حال اینکه اگر زندانی نخواست به مرخصی برود به خودش بستگی دارد ولی آقای جوانفکر درخواست مرخصی نکرده است.

دادستان تهران در مورد پرونده جمشید بسم الله افزود: بهتر است از این لقب استفاده نکنید زیرا این فرد در بازار ارز با نام خدا ارز می فروخته و به این لقب معروف شده است و هنوز در بازداشت بسر می برد. همچنین در خصوص اخلالگران ارزی باید بگویم که برای 15 نفر از این متهمان کیفر خواست صادر شده و برای برخی هم در حال تهیه مستندات است.
وی در مورد پرونده جوانفکر هم توضیحاتی داد: جوانفکر می تواند درخواست مرخصی کند اما هنوز اقدام نکرده است.
دادستان تهران در مورد پرونده فیلم من مادر هستم گفت: آقای جیرانی پرونده ای در شعبه 9 دادسرای فرهنگ و رسانه دارد که در حال بررسی است.
وی در مورد پخش فیلمی در اینترنت در خصوص زورگیری که از رسانه ها پخش شد گفت: بعد از دیدن این فیلم به سرعت به دادسرای جنایی اعلام کردیم تا موضوع را پیگیری کنند که در حال بررسی است.

وی درباره اجرای حکم 4 پرونده زمین‌خواری گفت: این پرونده‌ها مربوط به تصرف زمین در حاشیه رودخانه‌ها و ساخت و ساز در این مناطق است که پس از صدور حکم و تأیید آن اجرا خواهد شد.

جعفری دولت‌آبادی درباره بازداشت یک دلال نفتی گفت: یک پرونده‌ایی موسوم کرسنت و مسائل نفتی منجر به صدور حکم شد و پرونده به دیوان عالی کشور رفت.

وی افزود: البته فردی که شما به پرونده آن اشاره کردید کسی است که اتهامات متعددی دارد اما برخی از پرونده‌‌اش یک اتهام نفتی هم وجود دارد که به همین دلیل به دلال نفتی معروف شده است.

 

فایل صوتی مهدی هاشمی

خبرنگاری پرسید: به تازگی یک فایل صوتی در رابطه با مهدی هاشمی منتشر شده آیا دادستانی بر روی این پرونده مطالعه‌ای انجام خواهد داد؟ و دادستان تهران دراین باره گفت: هر کسی این موضوع را تکذیب کند به خودش منتسب می‌شود.

دولت‌آبادی از پاسخگویی بیشتر به این سؤال خودداری کرده و عنوان کرد: جواب همان یک جمله‌ای بود که گفته‌ام.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =