سرانجام پس از مدت ها اخبار ضد و نقیض و موضعگیری های متفاوت از هر سمت و سو پیونگ یانگ موفق شد راکت خود را به فضا پرتاب کند.

شبکه های تلویزیونی یورو نیوز، بی بی سی و الجزیره همگی این خبر را پوشش داده اند.

به گزارش خبرانلاین پرتاب راکت کره شمالی به فضا  موفقیت آمیز بوده و ماهواره آن در مدار مورد نظر قرار گرفته است. این راکت از مرکز ماهواره ای سوها در ساعت نه و پنجاه و یک دقیقه صبح به وقت محلی پرتاب شده است.

در همین حال از دقایقی پس از پرتاب راکت کشورهای کرده جنوبی، ژاپن، آمریکا و حتی چین این اقدام کره شمالی را به شدت محکوم نکوهش کرده اند.

به گزارش واحد مرکزی خبر کره جنوبی روز چهارشنبه اقدام کره شمالی در پرتاب موشک را به شدت محکوم و اعلام کرد چنین اقدامی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل و تهدیدکننده ثبات در شبه‌جزیره کره و سراسر جهان خواهد بود.
کیم سونگ هوان وزیر امور خارجه کره جنوبی در گفتگویی مطبوعاتی گفت: دولت ما نیز به همراه جامعه بین‌المللی، به شدت بی‌توجهی کره شمالی را نسبت به هشدارهای مطرح شده مبنی بر لزوم لغو شلیک موشک محکوم می‌کند.

ژاپن خواستار تشکيل جلسه فوري شوراي امنيت شد

همچنین ژاپن تشکيل جلسه فوري شوراي امنيت را در مورد آزمايش موشکي کره شمالي خواستار شده است.

دولت ژاپن  از شورای امنیت سازمان ملل خواست در مورد اقدام کره شمالی در پرتاب یک موشک دوربرد نشست فوق العاده برگزار کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از توکیو؛ پس از اقدام کره شمالی در پرتاب موشکی که از نظر ژاپن یک موشک دوربرد است، تسونو نیشیدا نماینده ژاپن در سازمان ملل از ریاست مغربی شورای امنیت خواست در این مورد جلسه ای فوق العاده تشکیل دهد.

ماموریت علمی یا موشک بالستیک

از سوی دیگر پیونگ یانگ می گوید که این پرتاب ماموریتی علمی برای قرار دادن ماهواره در فضاست.
کره شمالی آخرین بار یک موشک ماهواره بر سه مرحله ای به نام اونها-3 را در ماه آوریل آزمایش کرد اما این راکت بلافاصله بعد از پرتاب منفجر شد.
با این همه کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی براین باورند که کره شمالی در پوشش قرار دادن ماهواره در مدار زمین قصد دارد توانمندی خود در دستیابی به موشک های بالستیک را ازمایش کند و از این رو پرتاب موفقیت آمیز این راکت پیشرفت مهمی در تلاش های کره شمالی برای دستیابی به توانایی پرتاب موشک بالستیک قاره پیما همراه با برنامه هسته ای نظامی این کشور محسوب می شود.
واشنگتن و متحدانش تاکید دارند که پرتاب روز چهارشنبه در واقع آزمایش مخفی موشک بالستیک است که قطعنامه های سازمان ملل را که بعد از دو آزمایش هسته ای پیونگ یانگ در سال های 2006 و 2009 صادر شد نقض می کند.
شورای امنیت سازمان ملل در سال 2006 کره شمالی را از نظر تسلیحات و مواد قابل استفاده در ساخت موشک های بالستیک و تسلیحات کشتار جمعی تحریم کرد. این سازمان همچنین صادرات کالاهای لوکس را به کره ممنوع، اموال برخی افراد و شرکت های کره ای را مسدود و مسافرت آنها به خارج از کشور را ممنوع ساخت.
شورای امنیت در سال 2009 صادرات سلاح از کره شمالی را ممنوع ساخت و به همه کشورها دستور داد محموله های مشکوک این کشور را بازرسی کنند.

4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 28
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    92 9
    بابا تو هم همش موشک شلیک می کنی پس کی میخوای زندگی کنی؟
  • بدون نام IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    114 9
    بدبخت مردمش نان ندارند بخورند اين ابله چسبيده به موشك بالستيك و دار ندارش را داره خرج ميكنه دنياش به اين خلاصه ميشه .
  • تبریزی IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    73 6
    اعوذبالله من الشیطان الرجیم
  • داود EU ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    هر کشوری که از نظر نظامی قوی بشه از نظر علمی هم قوی و پیشرفته میشه چون همیشه بهترین نیروها داخل ارتش خدمت می کنن مثل متخصصان خودمون که پهباد و مثل یه بادبادک تسلیم میکنن و می بشونن....
    • بدون نام IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      92 7
      پس با این حساب ژاپن، سوئد، سوئیس که نیروی نظامی چندانی ندارند کشورهای عقب مانده ای هستند؟؟؟!!!
    • بدون نام IR ۱۳:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      91 3
      این فرمولی که شما می فرمایی فقط در مورد کشورهایی صدق میکنه که ارزش علم رو در خدمت رفاه مردمشون قرار دادن نه بعضی کشورهایی مثل کره شمالی! اگه این آقای کمونیست می تونه بجای این موشک یک تلویزیون Samsung یا LG بسازه بفروشه به دنیا و پولش رو برای رفاه مردمش به خدمت بگیره. عمرا اگه بتونه
    • بدون نام IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      20 0
      البته به شرطی که مثل آمریکا که تجهیزات نظامی اش را به بیشتر کشور های جهان میفروشه این دوستان نگاه اقتصادی هم به صنعت نظامی داشته باشند تا باعث سود آوری برای کشورشون بشود
    • طنز تلخ IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      4 6
      واقعا که به جای این که موشک بفرستیم واسه هم به صورت کادو گل و از این جور چیزها بفرستیم به جای جنگ صلح
  • علی س IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    19 71
    برای رو کم کنی آمریکا بد نبود چرا آمریکا چنین اقدامی انجام می دهد با رویکرد هستی کسی جواب گو واحتراز نمی کند
    • بدون نام IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      68 8
      شکم های گرسنه مردم کره شمالی هم لابد برای رو کم کنی آمریکاست؟ آره؟
  • بدون نام IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    75 9
    کره شمالی می دونه علم چیه؟ خوردنیه؟ پوشیدنیه؟ حکومت فاسد کره شمالی موشک هوا میکنه اما مردمش در بدبختی و فلاکت ، خیلی بدتر از کمونیست های شوروی
    • بدون نام IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      3 13
      نه تو فقط میدونی
  • بدون نام IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    18 72
    چرا امریکا هر کاری بکنه کسی نباید چیزی بگه همشون عین هم میمونن یکی از یکی بدتر
  • ammir US ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    21 6
    مردمش نون واسه خوردن ندارن اونوقت می خواد روی امریکام کم کنه!!!!!
  • بهرام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    10 23
    خوب یک سوال اینجا مطرح هستش چرا کشورهای همچون امریکا، فرانسه، انگلیس و ... میتونن موشک یا بنب اتم آزمایش کنن بسازن با انبار کنن و یا ماهواره در مدار قرار بدن ولی کشورهای دیگه این حق رو ندارند این در حالی هستش که خود این کشورها بیشترین جنگهای منطقه ای رو راه میندازن ؟؟؟؟؟
  • بدون نام IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    23 3
    حکومت های اینچنینی که دنیا را دشمن خود می دانند تمام دارایی شان را خرج مسائل نظامی می کنند بدون آنکه بدانند مردمشان در چه فلاکتی زندگی می کنند.پیشرفت یعنی رفاه مردم پیشرفت یعنب شاد بودن مردم پیشرفت یعنی احترام به حقوق انسانی پیشرفت یعنی احترام به مغزها نه اینکه موشک ساخت و به آسمان فرستاد
  • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    7 67
    فعلا که بالستیک فرستاد هوا
    • اشکان IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
      65 7
      فرستادن هوا، ولی چی گیر مردمشون میاد. یک ملت بدبخت و بیچاره! زندگی مگه چند روزه؟
  • بدون نام IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    21 1
    تنها به این خوش است که یکه و تنها در برابر ابرقدرت جهان ایستاده و پوزه انرا به خاک میمالد.
  • بدون نام IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    22 6
    به جای ساخت موشک و ... یکمی به فکر مردمت باش این قدر دیکتاتوری نکن صلح صد برابر بهتر است از جنگ
  • بدون نام IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    6 59
    کاشیکی از موشکاش بفرست تلاویو ونابودشان کنه
    • pm IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
      5 54
      تل اویو ماله خودمونه عزیزه برادر. موشک اماده واسش داریم تا دلت بخاد !
  • داود EU ۰۵:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    5 59
    شما میگید: نظامی چندانی ندارند من نگفتم به تعداد نیروی نظامی گفتم به دانش نظامی شما از نیروی هوایی و تکنولوژی سوئیس در ساخت هواپیما خبر داری؟! سوئد - از نیرو دریایی و تکنلوژی مقابله با جنگ های سایبریش خبر داری؟ ژاپن هم که تکلیفش معلومه کسی اجازه باهاش کاری داشته باشه این موضوع تو سازمان ملل به ثبت هم رسیده.... مساله دیگه ای ندارید؟ آمریکا - فرانسه - آلمان.... حتما اینا هم از نظر نظامی ضعیف هستن آره؟ و بهتره در جربان باشید که کشورمون از نظر نظامی از آّلمان 2 پله بلاتره...
  • داود IR ۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۳
    8 46
    من نمیدونم مردم چرا انجوری شدن؟! بابا اگه موش باشی می خورنت باید قوی باشی تا کسی جرات نکنه رو کشورت دست درازی کنه خوبه همه در رفاه باشن بعد کشورت نتونه از خودش دفاع کنه؟ هر چیزی قیمت داره هر اشتباهی هم تاوان داره فکر میکنید اگه همین ایران خودمون رو ارتش سرمایه گذاری نمیکرد اصلا پولش و نقدی میداد به مردم خوب بود؟ راضی بودید؟ بعد همین ترکیه که ارتشش رتبه 6 در جهان داره شاخ و شونه نمیکشید؟ امنیت و آرامش مهمتره یا رفاه و پول و...؟ فکر میکنید چرا امریکا به ایران حمله نمیکنه؟ بخاطر حقوق بشره؟ افغانستان - عراق .... نزد مگه؟ کویت خوبه که واقعا کویــــــته؟ پس کو آرامش؟ یا دبی که واسه امنیت دست به دامن امریکا شده...؟ واقعا برای شما استقلال و اقتدار مهم نیست؟ حالا باز Dislike کنید...
    • بدون نام IR ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      2 42
      واقعا حرفت حرف حساب بود. جواب نداره.
    • اشکان IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۴
      36 1
      برای صاحبان قدرت اهمیت زیادی داره ولی برای مردم دستاوردی نداره جز زندگی کردن در بدبختی و ...
  • Dr.@g0n US ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۱/۰۸
    0 0
    سلام عزیزان لطفا هیچ وقت ساده قضاوت نکنید حقوق انسان ها محترم است و کار کیم ها اشتباه ولی من و شما هیچ وقت کره نبودیم ! راستی میدونستید هدف هواپیمایی که ناگاساکی رو هسته ای کرد شهر کوکورو بود؟ چون ناگاساکی مه الود بود . وگر نه خسارات خیلی خیلی بیشتر میشد چون بمب ناگاساکی خیلی قوی تر از بمبی بود که سه روز قبل تر بر سر مردم هیروشیما منفجر شد ! اگر امپراطوری ژاپن تسلیم نمی شد روز یادبود قربانیان خیلی با شکوه تر می شد چون شخص رییس جمهور ترومن دستور استفاده از هر گونه حمله هسته ای علیه ژاپن را صادر کرده بود امریکا ما رو هم تهدید اتمی کرد ! ولی دوستان نگران نباشید چون طبق قول الهی حق در اخر حاکم خواهد شد هر جا که هستید دل خوش باشید و موفق یا علی...
  • بدون نام IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۲۳
    0 1
    ایول ، ماشاالله کره شمالی با این موشکهای اتمی اش و به امید نابودی و شکست و فروپاشی غرب و امپریالیسم آمریکا و سازمان ناتوی جنایتکار با کمک و امداد خدا .