حسن هانی‌زاده در مطلب تازه خود به گمانه زنی هایی درباره بازگشت خالد مشعل به غزه پرداخته است.

کارشناس مسائل خاورمیانه در مطلب خود این سوال را مطرح کرده است که: «چگونه رهبران رژیم صهیونیستی که زمانی برای سر خالد مشعل جایزه تعیین کرده بودند اکنون رئیس دفتر سیاسی حماس و معاون وی را درکنار خود درغزه تحمل می کنند؟ واقع امر این است که غزه زمانی کانون تقابل نظامی با رژیم اسرائیل بود اکنون به کانونی برای سازش میان مبارزان قدیمی حماس با اسرائیل تبدیل شده است. بازگشت ناگهانی خالد مشعل به غزه در حالی صورت گرفت که اسرائیل با در خواست رمضان عبدالله شلح دبیر کل جهاد اسلامی فلسطین مخالفت کرد.
هانی‌زاده در ادامه مطلب خود نوشته است: «این امر می تواند دلیل محکمی برای چرخش سیاسی حماس از فاز مبارزاتی به فاز سیاسی باشد هر چند هنوزهم رهبران سیاسی حماس بر طبل جنگ با رژیم اسرئیل می کوبند. دگر دیسی سیاسی حماس از زمانی آغاز شد که موج بیداری اسلامی برخی دیکتاتورهای عرب از جمله حسنی مبارک در مصر، زین العابدین بن علی در تونس و معمر قذافی در لیبی را سرنگون کرد.»
وی در بخش دیگری از یادداشت خود نوشته است: «اکنون بازگشت خالد مشعل به غزه نشان می‌دهد که تلاش قطر، ترکیه و مصربرای خارج ساختن حماس از فاز نظامی به فاز سیاسی به نتیجه رسیده است. طبیعی است باز گشت مشعل و موسی ابو مرزوق به غزه بدون موافقت اسرائیل امکان پذیر نبود و لذا گمانه زنی هایی در این خصوص وجود دارد. به موجب این گمانه زنی ها خالد مشعل درآینده از ریاست دفتر سیاسی حماس کناره گیری خواهد کرد و این مسئولیت را به معاون خود موسی ابو مرزوق واگذار می کند.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۱/۱۱/۲۰
    1 0
    يحتمل مشعل در انتخابات اينده هم برنده خواهد شد . يعني مبارزي ديگر نيز اسلحه را بوسيد و كنار گذاشت مثل عرفات. بايد منتظر نسل جديدي از مجاهدين بود و انهم فقط با افراط گرايي اسراييلي هاو اشكار تر شدن خيانت خاعنين زودتر ظهور ميكنند