نماینده تهران می‌گوید به جای دامن زدن به تنگ‌نظری‌ها و تعصب‌های نابجا باید چتر سامان سیاست‌ تعاملی را در کشور باز و دامن مهر و عطوفت را برای دلسوزان انقلاب و کشور گشود.

به گزارش خبرآنلاین، حسین مظفر نماینده تهران با بیان اینکه وضعیت سیاسی کشور بیانگر این است که فرهنگ سیاسی دهه چهارم انقلاب با تکثرگرایی سیاسی همراه خواهد بود، گفت: جریان‌های فکری و سیاسی در رقابت‌های چند طبی و چند ضلعی وارد سیاست‌ورزی و رقابت می‌شوند و بدیهی است در چنین شرایطی رسیدن به وحدت کامل و یکپارچگی سلایق امری سهل و آسان نخواهد بود و شاید هم نیازی به وحدت نباشد چرا که در کلام خدا آمده است "و لا یظالون مختلفین".
وی ادامه داد: اما اگر اختلاف‌نظرها و سلایق باعث تضاب آرا می‌شود و نتیجه آن برای جامعه امت،‌ رحمت و برکت باشد مشمول این سخن رسول خدا خواهد شد که فرمودند اختلاف امت رحمت است؛ اما این نگرانی وجود دارد که اختلاف‌نظرها ناشی از مسائل نفسانی و قدرت‌طلبی باشد و برای رسیدن به آن از هر وسیله و ابزاری برای بیرون بردن رقیبان استفاده شود که در این صورت نتیجه‌ای جز تنازع نخواهد داشت.
نماینده مردم تهران در ادامه تاکید کرد: توسل به این شیوه‌های مهلک است که اختلاف سلیقه‌ها را به مرزبندی‌های تنگ و بسته و تبادل نظرها و همکاری‌ها را به دوئل‌های تند و خشونت‌بار و در نهایت به جنگی تمام‌عیار مبدل می‌سازد که ریشه‌ها را بی‌اعتبار و شاخه‌ها را سوزانده و میوه‌ها را بی‌خاصیت خواهد کرد.
وی با اشاره به این موضوع که در چنین شرایطی راه برای تهمت و افترا و انگ به یاران دیروز و همراهان امروز باز می‌شود، گفت: با توجه به این نکته عقل و منطق حکم می‌کند که به جای دامن زدن به تنگ‌نظری‌ها و تعصب‌های نابجا که هر روز دایره و طیف نیروهای دلسوز به انقلاب را تنگ‌تر می کند، چتر سامان سیاست‌ تعاملی را در کشور باز کرده و دامن مهر و عطوفت را برای دلسوزان انقلاب و کشور گشود و با تدبیر سازوکارهای مناسب زمینه را برای همگرایی نیروهای انقلاب فراهم ساخت.

مظفر تاکید کرد: این رویه به معنای ساده‌اندیشی در راهیابی عناصر نامحرم و معاند به ارکان تصمیم‌سازی نیست چون منطقا در هیچ جای دنیا به کسانی که در خارج از چارچوب نظام بخواهند رقابت کنند اجازه داده نمی‌شود.
وی تصریح کرد: با کمال تاسف باید بگویم ساز و کار فعال سازی نخبگان و تعامل بین‌ آنها در جامعه ما مخدوش گردید و مهارت اجماع سازی بین نخبگان به شدت آسیب دیده است و انگیزه‌ تعامل و اجماع بین آنان کاهش یافته و تفاهم بین نخبگان به امری محال تبدیل شده است.
مظفر خاطرنشان کرد:‌ دومین نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است افسار گسیختگی در سیاست و رادیکالیسم سیاسی اگرچه ممکن است در کوتاه مدت احساسات و عواطف برخی از جوانان را به سمت و سوی دلخواه سیاست‌بازان بکشاند و اگرچه شاید بتوانند کام تشنگان قدرت را سیراب سازند، اما در دراز مدت آفات و آسیب‌های خود را در جامعه خواهد گذاشت و کام مردم آحاد جامعه را تلخ خواهد نمود و این در حالی است که درآموزه‌های ما سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست.
وی با بیان اینکه هر رفتار و گفتار و موضع‌گیری سیاسی سیاستمداران و سیاست‌ورزان باید با شاقول و ترازوی دیانت و معنویت اخلاق همراه باشد و سیاست‌ورزان از دریچه معنویت و دیانت به سیاست نگاه کنند، خاطرنشان ساخت: در جامعه‌ای که آبروی افراد به سادگی مورد هجمه قرار گیرد و حیثیت افراد در بازار مکاره سیاست بازی و سیاست زدگی به فروش می‌رود، حتی اگر به نام خدا و مقدسات به بهانه احساس تکلیف به این معاصی و گناهان آلوده می‌گردد و با خدا و معنویت و اخلاق و اسلام فرسنگ‌ها فاصله دارد؛ اینگونه رفتارها نه تنها خدمتی به انقلاب و امام و رهبری نمی‌نماید بلکه هزینه‌های ملی را در سیاست از جیب ملت مظلوم افزایش خواهد داد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بخشی از سخنان خود با اشاره به این که حیات انگلی برخی از افراد ماجراجو و غوغاسالار به بحران سازی و هزینه‌ تراشی برای این نظام می‌انجامد خاطر نشان کرد: باید هوشیار بود و نگذاشت این عناصر با تمسک به هیجان گرایی و بازی با احساسات مردم چهره‌ی خشونت باری از سیاست‌گرای اسلامی ترسیم کند و الگوی سیاست ورزی و سیاست‌مداری اسلامی ایرانی را وارونه جلوه نمایند؛ لذا باید دلسوزان و نخبگان مراقبت کنند که تیغ و چاقوی سیاست ورزی غیرعقلایی گلوی نازک دین و معنویت را پاره نکند.
وی در پایان تاکید کرد:‌ همه این شرایط و توضیحات ایجاب می‌کند آسیب شناسی را ریشه یابی کنیم. چرا که رفقای دیروز در صف بندی‌های سیاسی که این روزها در سپهر سیاسی کشور رخ داده است، مانند رقیبانی شدند که برچهره‌ یکدیگر چنگ می‌زنند و این در حالی است که در آموزه‌های اسلامی آمده است که رقابت‌ها نباید بهار رفاقت‌ها را به خزان مفارقت‌ها مبدل سازد.

مظفر افزود: نباید اجازه داد که حضور در قدرت به هر وسیله‌ای توجیه گردد و عرصه رقابت‌ها میدان نبرد باشد.

حسین گروسی نماینده شهریار هم در نطق میان دستور خود با بیان اینکه رهبر فرزانه در 4 سال گذشته فرمایشات و شعارهای اقتصادی را به عنوان نقشه راه ترسیم نمودند، گفت: دولت چه اقداماتی را برای اجرا کردن مطالبات رهبر انقلاب داشته است؟ مجلس چه قوانین مصوباتی در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی تصویب کرد؟ قوه قضائیه، صداوسیما، وزارت فرهنگ چه اقداماتی داشته اند تا تولید ملی محقق شود؟
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی با ریاضت مقاومتی متفاوت است، چرا که اقتصاد مقاومتی مسیر راه از وضعیت موجود به مطلوب و رسیدن به نقطه ایده آل است. اقتصاد مقاومتی یک نظام اقتصادی نیست، بلکه یک مقاومت اقتصادی برای دست یافتن به افق 1404 و تحقق اهداف ترسیم شده در این افق است.
گروسی در تشریح این تفاوت ها تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی در راستای مردمی کردن اقتصاد و تکیه بر تولید ملی است و چه زیبا رهبر انقلاب فرمودند هر جا مردم به صورت همدل پشت سر مسئولان بایستند آمریکا و بزرگتر از آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر لزوم همدلی بیشتر مسئولان و مردم گفت: امروز آمریکا و متحدانش از ایران هسته ای نمی ترسند بلکه از ایران اسلامی می ترسند. چرا که دشمنان ما می خواهند ایران اسلامی را دارای ضعف های مختلف معنوی و مردم را مایوس و از حاکمیت جدا نمایند. هر مسئولی که در این راستا خواسته یا ناخواسته گام بردارد، با دشمن همراهی کرده است.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263233

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۲
    10 0
    شما نماینده چند درصد ملت تهران هستید؟