سفرای چهار کشور روسیه، چین، سوریه و ایران در لبنان در محل سفارت کشورمان ملاقات کردند.

به گزارش خبرآنلاين به نقل از بخش مطبوعاتی سفارت ایران، به دعوت غضنفر ركن‌آبادي سفير جمهوري اسلامي ايران در لبنان عصر روز جمعه مورخ 24 آذرماه 1391 سفراي چهار كشور روسيه، چين، سوريه و ايران در لبنان در محل سفارت كشورمان آخرين وضعيت و راهكارهاي عملي براي حل بحران سوريه را مورد بررسي و تبادل نظر قرار دادند.

در اين نشست سفراي چهار كشور تأكيد كردند درگيري‌هاي نظامي در سوريه كه با پشتيباني برخي كشورهاي خارجي عليه نظام آن كشور صورت گرفته تاكنون نتيجه‌اي جز كشتار و ويراني نداشته و بايد هرچه زودتر متوقف گردد.

نمايندگان ديپلماتيك كشورهاي حاضر در اين جلسه با بيان ناكامي گروه‌هاي مسلح تروريست در دستيابي به اهداف خويش طي دو سال گذشته، ايستادگي ارتش، دولت و ملت سوريه در برابر اقدامات تروريستي گروه‌هاي مسلح كه عمدتاً‌ از خارج سوريه وارد اين كشور شده‌اند، را مورد تمجيد قرار دادند.

سفراي روسيه، چين، سوريه و ايران با اجماع بر ضرورت دستيابي به راه حل سياسي به عنوان تنها گزينه برون رفت سوريه از بحران، بر توقف تأمين مالي و تسليحاتي گروه‌هاي مسلح، توقف كشتار و خونريزي، آغاز گفتگو، پيگيري روند برگزاري انتخابات سالم و آزاد و تعيين سرنوشت سياسي سوريه مطابق با آراء مردمي حاصله از انتخابات را تأكيد كردند.

سفراي چهار كشور با اشاره به مسئوليت رسانه‌ها در اطلاع رساني صحيح نسبت به حقايق جاري در منطقه، ابراز اميدواري نمودند كه همه بازيگران منطقه‌اي و بين‌المللي با عقلانيت با موضوعات سياسي منطقه برخورد كرده و به توقف فتنه‌ها و خونريزي‌هايي كه صدمات آن متوجه ملت‌هاي منطقه مي‌باشد، كمك نمايند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263659

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =