فارس نوشت:

در حالی که قیمت موز در یکی دو هفته اخیر به کیلویی 4 هزار تومان رسیده بود امروز در میوه‌ فروشی‌های تهران کیلویی 2800 تا3200 تومان عرضه می‌شود و قیمت سایر میوه‌ها به ویژه پرتقال و نارنگی بسیار مناسب است.

 

 

 

با بالا رفتن قیمت هندوانه به عنوان میوه اصلی شب یلدا که در میادین به کیلویی 1800 تومان و در بازار 2500 تومان رسیده بود، برخی مسئولان اعلام کردند در شب یلدا مردم مصرف سایر میوه‌ها را جایگزین هندوانه کنند.

طی یکی‌، دو هفته گذشته قیمت موز نیز به کیلویی 4 هزار تومان رسید تا نگرانی از اینکه مردم نتوانند توصیه‌های مسئولان را در جایگزینی میوه شب یلدا عملی کنند بیشتر شد.

اما امروز اگرچه قیمت هندوانه قصد پائین آمدن ندارد اما قیمت موز با کاهش قیمت به کیلویی 2800 تومان تا 3200 تومان در بازار تهران رسیده است.

قیمت انار درجه یک نیز 2500 تومان، پرتقال درجه یک 1500 تومان و نارنگی 1000 تومان است.

گزارش میدانی حاکی است کسانی که بدون واسطه و به صورت مستقیم از باغ شمال، مرکبات را خریداری کرده و در کنار خیابان‌ها روی وانت عرضه می‌کنند بهترین نوع پرتقال را کیلویی 800 تومان می‌فروشند.

*پیش بینی کاهش بیشتر قیمت موز

مختار مهدی‌زاده نائب رئیس اتحادیه ملی محصولات کشاورزی درباره دلیل کاهش قیمت موز گفت: واردات موز هفته گذشته انجام شده و در حال حاضر نیز یک محموله کشتی در بندر بوشهر تخلیه می‌شود.

وی پیش‌بینی کرد طی یکی، دو روز آینده تا شب یلدا قیمت موز باز روند کاهشی داشته باشد.
3939
 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام PL ۱۶:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    3 1
    یه هندونه هم نمیتونن کنترل کنن