نویسنده کتاب تازه منتشرشده «سینما و صهیونیسم» گفت: اهمیت شناخت تاثیر صهیونیسم در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای مغفول مانده است.

مجتبی حبیبی در گفت‌وگو با فارس در مورد کتاب «سینما و صهیونیسم» گفت: بعد از کتاب «سفر به ولایت اسرائیل» آل‌احمد کتاب خاصی برای شناخت تاثیر صهیونیسم در عرصه فرهنگی و رسانه‌ای و میزان حضور آنها نوشته نشده است. با توجه به این عدم شناخت درست مشاهده می‌شود که صدا و سیما نظریه‌های نوام چامسکی را به صورت آموزشی و رسانه‌ای ارائه می‌کند یا بزرگداشتی برای نیتو شنکو می‌گیرد. به طور نمونه نیتو شنکو از دهه 80 میلادی یکی از سران یهودی شوروی بوده است که با دولت وقت برای ورود بیشتر یهودی‌ها به اسرائیل منازعات داشته است که بعد از فروپاشی شوروی با آزادی کامل اینکار را انجام می‌دهد. با توجه به اهمیت این موضوع، مباحث صهیونیسم را در موضوعات مختلفی مانند رسانه‌ها، رمان‌ها، سینما و ... بررسی کردم.

 

حبیبی با اشاره به اینکه دامنه نفوذ اسرائیل در سینما را در سطح جهانی بررسی کردم، خاطرنشان کرد: در کتاب «سینما و صهیونیسم» نفوذ اسرائیل را در سطح تاریخ معاصر و رابطه پیمان‌های متقابل را نشان می‌دهم. 5 شرکت بزرگ سینمایی آمریکایی توسط یهودیان روسی و اروپایی شرقی تاسیس و اداره شدند. برخی از آنها هم نام‌های خود را عوض کرده و اسم مسیحی بر خود گذاشتند. در این کتاب فیلم‌های ساخته هالیوود را به شاخه‌های مختلف تقسیم کردم. صهیونیست‌ها گاه خاخام‌ها را جای پیامبران می‌نشانند و کشتار انبیاء بنی‌اسرائیل را نشان ‌می‌دهند یا فرقه‌های انحرافی عصر حاضر را ترویج می‌کنند.

تالیف کتاب «سینما و صهیونیزم» بیش از دو سال طول کشیده و نشر روزگار آن را منتشر کرده است.

 

ساکنان تهران برای تهیه این کتاب و هر محصول فرهنگی دیگر کافی است با شماره 20- 88557016 تماس بگیرند و آن را (در صورت موجود بودن در بازار) در محل کار یا منزل _ بدون هزینه ارسال _ دریافت کنند. باقی هموطنان نیز با پرداخت هزینه پستی می توانند این کتاب را تلفنی سفارش بدهند.

6060

کد خبر 263941

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین