همزمان با شرکت محمد مرسی رئیس جمهوری مصر در همه پرسی قانون اساسی جدید این کشور، مخالفان اسلامگرایان را به تقلب متهم کردند.

به گزارش خبرآنلاین همه پرسی قانون اساسی جدید مصر که نزدیک به یک ماه است این کشور را به صحنه آشوب و اعتراضات و در برخی موارد زد و خورد شدید میان موافقان و مخالفان تبدیل کرده امروز شنبه در دو مرحله برگزار شد.

واحد مرکزی خبر عصر روز شنبه به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد که مخالفان مصری  با اشاره به موارد زیادی از تخلفات در شعبه های اخذ رای، اخوان المسلمین را به تلاش برای دستکاری در همه پرسی فعلی پیش نویس قانون اساسی ،متهم کردند.
جبهه نجات ملی ، ائتلافی از مهم ترین جنبش های مخالفان در بیانیه ای اعلام کرد:« گستردگی تخلفات نشان می دهد عزم آشکاری در دستکاری درخواست رای دهندگان از سوی اخوان المسلمین به منظور به تصویب رساندن پیش نویس قانون اساسی این گروه وجود دارد.» این ائتلاف می افزاید:«این تخلفات در همه شهرها ( که شنبه رای خود را به صندوق می اندازند) و غالبا از راه های شبیه به هم ، مشاهده شده است.»
این جبهه از نهادهای ذیربط می خواهد به مسئولیت های خود برای تضمین شفافیت رای گیری عمل کنند و از ملت مصر خواست تا برای دادن رای نه، به پای صندوق های رای بروند و از هرگونه تلاش برای دستکاری در خواست ملت جلوگیری کنند.
مخالفان اعلام می کنند به ویژه در برخی از شعبه ها اعضای اخوان المسلمین را مشاهده کرده اند که از مردم خواسته اند به پیش نویس همه پرسی را مثبت دهند و همچنین بین رای دهندگام شکر روغن و چای توزیع کرده اند یا همچنین در قاهره یک قاضی مانع از آن شده اند که رای دهندگان مسیحی وارد این حوزه شوند ، مسئله ای که بررسی آن از سوی منابع مستقل هنوز ممکن نشده است.
اعتراض به دیدار سفیر آمریکا از یک حوزه رأی گیری
درهمین حال یک سياستمدار مصري از بازديد سفير آمريکا از يک حوزه راي گيري قاهره انتقاد کرد
مشاور رسانه ای حزب سازندگی و توسعه، شاخه سیاسی جماعت اسلامی مصر، از اقدام سفیر آمریکا در مصر به بازدید از حوزه های اخذ رای در یکی از مناطق قاهره انتقاد کرد.
خالد شریف اقدام «آن پترسون» را عجیب خواند و گفت:‌«‌هنوز آمریکا نمی داند که مصر پس از انقلاب با مصر قبل از انقلاب فرق دارد. سفیر آمریکا حق ندارد چنین کاری بکند زیرا آمریکا کفیل مصر نیست».
شریف افزود:« مردم مصر این توانایی را دارند که با مشارکت فعال در همه پرسی هم برگزاری همه پرسی را با موفقیت همراه سازند و هم تلاش های عجیب و غریب برای به شکست کشاندن همه پرسی را خنثی کنند و فرصت را از بقایای رژیم سابق بگیرند».
وی تصریح کرد:‌« مردم مصر این قدرت را دارند که برگزاری شفاف انتخابات را به آمریکا و جهانیان بیاموزند. پس سفیر آمریکا بهتر است به کشور خود بیندیشد که چگونه دیکتاتوری را در جهان تقویت کرده است».
4949

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 263947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۵
    0 4
    کجای متن اشاره به شکست مرسی کرده ؟ نتیج همه پرسی اعلام شده؟
    • بدون نام IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
      2 0
      نوشته شركت مرسي در همه پرسي نه شكست