اکثر تذکرات جلسه علنی امروز مجلس، متوجه عملکرد دولت بود.

به گزارش خبرآنلاین، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و حین بررسی جزئیات طرح دو فوریتی مربوط به ادغام و انحلال وزارتخانه‌ها، نادر قاضی پور در تذکری به تصمیم دولت مبنی بر برکناری وزیر بهداشت اشاره کرد و گفت: خبر آورده اند قرار است خانم وحید دستجردی وزیر بهداشت به دلیل اینکه گفته است «ارز مرجع باید به دارو اختصاص یابد نه به کالاهای دیگر و غیرضروری»، قرار است از کار برکنار شود. ما اجازه چنین اقدامی را به دولت نمی دهیم. باید از نظام دفاع کنیم و اجازه خدشه وارد شدن به آن را ندهیم.
موسی الرضا ثروتی نیز حین بیان مخالفت خود با یکی از پیشنهادهای مطرح شده درمورد جزئیات این طرح با بیان اینکه برکناری وزرا ارتباطی با ادغام و انحلال وزارتخانه ها ندارد، گفت: رییس جمهور اختیار دارد که وزیرش را برکنار کند یا نکند، اینکه این اقدام عاقلانه است یا نه، در مبحث این طرح دوفوریتی نمی گنجد. ما در حال بررسی ساختار تشکیلاتی وزارتخانه ها هستیم و نباید حواشی را مورد بحث قرار دهیم.
اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران نیز در تذکری گفت: اینکه ما طرح دو فوریتی برای متوقف کردن ابهام ادغام وزارتخانه‌ها را مطرح کردیم، کار درستی است. چون دولت باید بداند که مجلس هوشیار است. اما تذکر من به نمایندگان مجلس است که بر اساس کدام قانون، می‌خواهند دولت را از اجرای ماده 53 برنامه پنجم منع کنند.
وی افزود: در ماده 53 برنامه پنجساله، مجلس دولت را موظف کرده که تعداد وزارتخانه‌ها را تا پایان سال برنامه به 17 عدد برساند. اینکه دولت می‌خواهد 2 وزارتخانه دیگر را در یکدیگر ادغام کند، بر اساس قانون برنامه پنجم است. لذا ما نمی‌توانیم دولت را از اجرای قانون منع کنیم.
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر کوثری گفت: منظور از تذکر شما را متوجه نشدم. اینکه مجلس احساس می‌کند از ماده 53 استفاده درستی نمی‌شود و می‌خواهداین ماده را اصلاح کند، اشکالی ندارد.

احمد توکلی نماینده تهران نیز در تذکری با اشاره به اینکه مجلس به دنبال بستن دست دولت نیست، اما این دولت سوابق خوبی ندارد، گفت: در مجلس هفتم و هشتم نیز ما گرفتاری‌های زیادی با این دولت داشتیم. در آن زمان هم رییس جمهور با استفاده از تعابیری تغییرات گسترده در قانون می داد.
وی با بیان اینکه اگر اختیارات زیاد باشد، استفاده نادرست صورت می‌گیرد، افزود: این رویه دولت باعث شد کار به مقامات بالاتر بکشد و آقای حدادعادل نامه‌ای به رهبری نوشتند. امروز هم مجلس مجبور شده است در اموری که شبه ناک است اینگونه قوانین را تصویب کند.

/29220

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    28 0
    مجلس هوشيار است در حرف زدن نه عمل
  • بدون نام IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    17 0
    خدا که نیکزاد رو نگرفته از ما !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • بدون نام IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    12 4
    ظاهرا این اقای قاضی پور اطلاع ندارند که عزل وزیر از اختیارات رئیس جمهور است و جالب تر از اینکه هر وزیری که قرار است عزل شود تبدیل به طلا میشود !
  • بدون نام IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    6 27
    جناب توکلی سابقه بد و خوب دولت را ملت پای صندوق رای نشانتان خواهند داد.
  • بدون نام IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    6 7
    معاون اول رئیس‌جمهوری در مورد شایعات برکناری وزیر بهداشت گفت: خود من هنوز نیامده گفتند فلانی رفت در حالی که تا آقای احمدی‌نژاد هست من هستم و تا احمدی‌نژاد هست وحید دستجردی هم هست.
  • بدون نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    به درویشی قناعت کن که سلطانی خطر دارد جناب وزیر