دکتر محمود اسعدی در مطلب تازه خود در وبلاگ نخبگان خبرآنلاین به نقد مشکلات عصر ارتباطات پرداخته و وفور اطلاعات را یکی از مشکلات مهم دانسته است.

این عضو وبلاگ نخبگان خبرآنلاین در آغاز مطلب خود نوشته است:
«اکنون "کیفیت اطلاعات" در عصر سلطه رسانه ها و ارائه مستمر اطلاعات بسیار مهم است. شاید برخی تصور کنند در عصر ارتباطات با توجه به انبوه داده های مختلف در عرصه های علمی متفاوت علمی - فرهنگی و هنری تحقیق و پژوهش ساده تر از گذشته است. درحالی که در عمل چنین نیست. اکنون اخذ اطلاعات لازم و مهم، بسیار مشکل تر از قبل شده است. به چند دلیل عمده؛ اول اینکه سازمانها و نهادهایی که اطلاعات کیفی و اساسی تولید می‌کنند حاضر نیستد به راحتی آن اطلاعات را در اختیار دیگران قرار دهند. همچنین برخی نهاد ها، سایت ها، وبلاگها و شخصیت ها تمام تلاششان تولید اطلاعات زیاد و اغلب ناکارآمد است. این اطلاعات آنقدر پرحجم است که عملا انتخاب مطالب مهم، مشکل و حتی غیر ممکن می شود "اطلاعات آشغال" اصطلاحی است که می‌توان برای اینگونه مطالب بکار برد.»
دبیر همایش چهره‌های ماندگار در ادامه مطلب خود می‌نویسد:
«آیا اولویت کتابها در ترجمه توسط مراجع ذیصلاح تأیید شده است؟ در صورتی که چنین باشد، ترجمه نه فقط لازم بلکه ضروری و حیاتی است. مثلا انتشار "فرهنگ آثار" که حاصل کار گروهی از بهترین مترجمان معاصر کشور از جمله استاد بزرگوار مرحوم رضا سید حسینی است کمکی به تعالی فرهنگ ایران است. از طرفی خلاقیت و نظریه پردازی در خلأ نمی‌شکفد بلکه بایستی شرایط آن فراهم شود، تا هنگامی که ارزش "تحقیق" در نظر و عمل قدر و اجر نبیند زمینه پخته خواری هر روز گسترده تر خواهد شد چرا که کار تألیف بغایت مشکل و زمان بر است.»
برای خواندن متن کامل این مطلب، لطفا اینجا را کلیک کنید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =