با وجود اینکه پیش بینی بارندگی تا دوشنبه هم شده است، اما کمیته اضطرار هوای تهران برای پیشگیری از آلودگی هوا، دست پیش را گرفته است.

به گزارش خبرآنلاین؛ سازمان هواشناسی پیش بینی کرده است پس از ناپایداری های هوا که تا دوشنبه ادامه دارد، پایداری هوا در تهران و شهرهای بزرگ و صنعتی، به افزایش آلاینده ها منجر شود. بر اساس این پیش بینی، از سه شنبه این اتفاق در تهران می افتد.

به همین دلیل کمیته کاهش آلودگی هوای تهران در جلسه های که یکشنبه شب داشت، بزرگ شدن محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد را مصوب کرد. 
علی اشرفی‌پور، رییس محیط زیست استان تهران و سخنگوی این کمیته دراین باره گفت: براساس پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی کشور طی روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه هفته جاری مجدداً‌ شاهد شرایط پایداری هوا در تهران خواهیم بود که باعث غلظت آلاینده‌ها می‌شود.

او درباره مصوبات جلسه یکشنبه 26 آذر کمیته کاهش آلودگی هوای تهران به ایسنا گفت: مقرر شد طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه مرز محدوده طرح ترافیک به محدوده زوج و فرد گسترش یابد. 

اشرفی پور گفت: تشدید ید برخورد با خودروها و موتورسیکلت‌های دودزا اعم از دولتی و شخصی و خودروهای فاقد معاینه فنی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، محدودیت تردد و اعمال قانون توسط پلیس راهور برای خودروهای فرسوده ای که براساس مصوبه سال 90 دولت در ارتباط با مدیریت کاهش آلودگی هوا دارای محدودیت هستند برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این هفته از جمله مصوبات جلسه امشب کارگروه مقابله با کاهش آلودگی هوای استان تهران بود.

سخنگوی کمیته کاهش آلودگی هوای تهران درباره سایر مصوبات این جلسه گفت: فعالیت کارگاه‌های شن و ماسه و آسفالت در شهر تهران، غرب و جنوب غربی استان تهران و فعالیت تمام کارگاه های صنعتی دارای پتانسیل آلایندگی هوا در روزهای سه‌شنبه تا پنج‌شنبه ممنوع است. همچنین واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس دارای پتانسیل آلایندگی هوا مکلفند طی این روزها با حداقل ظرفیت فعالیت کنند. ممنوعیت تردد میکسرهای حمل بتن و کامیون‌ها در سطح شهر تهران در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه یکی دیگر از مصوبات بوده است.

به گفته اشرف پور در صورت تشدید شرایط هشدار با اعلام دبیرخانه کارگروه، اورژانس و هلال‌احمر تهران نسبت به استقرار اتوبوس آمبولانس به تعداد معین در میادین شهر اقدام می کنند:‌ انتظار می‌رود شهروندان با جدی گرفتن شرایط آلودگی هوا تا آنجا که امکان دارد از سفرهای درون‌شهری پرهیز کرده و از قرار گرفتن در محیط‌های باز برای کودکان، نوجوانان، سالخوردگان و بیماران قلبی و ریوی خودداری کنند.

4747

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • تهرانی US ۲۳:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۶
    18 2
    آفرین بر شما این کار و خوب بلدین ... تعطیل . طرح زوج و فرد. بابا خودروهای دولتی بخصوص اتوبوسها و مینی بوسهای خودتون دریابید که اندازه 30 تا اتوموبیل شخصی آلودگی ایجاد می کنن. فقط بلدین مردمو به سختی بندازین با این مدیریت تون
    • بدون نام IR ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      0 0
      ببخشید دولت اتوبوس و مینی بوسی ندارد که می گویید اتوبوسهای دولتی !! این اتوبوسها مربوط به شهرداری می شود تازه آنها هم خصوصی شده است.
    • بدون نام IR ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      0 0
      مردم (تک سرنشین ها) باید یاد بگیرند از مترو و اتوبوس و... استفاده کنند اگر اسمش سختیه باید مال همه باشه
  • شهروند تهران IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    19 1
    با این طرحها فقط برای مردم ایجاد مزاحمت و مشکل میکنید ، خودتون که خودرو دولتی سوار میشین دشواری ندارین! اصلا بگید کل تهران طرح دیگه یه دفعه هیشکی از خونش نیاد بیرون . ماشالله وضع مترو و اتوبوسم که عالی هیچ دشواری نداریم
    • بدون نام IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      0 0
      دوشواری؟ دوشواری نداری! تهران یکه یکه
  • آرش IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    15 1
    مشکل اصلی که باعث آلودگی هوا می شود علاوه بر موارد ذکر شده در این خبر ، نامرغوب بودن بنزین و گازوئیل مصرفی در خودروهاست .
  • بدون نام IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    16 1
    كارمند ها رو تعطيل كنين لطفاً . خسته ايم :دي
    • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
      10 1
      ای گفتی...عجیب میچسبه...
  • بدون نام IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    10 2
    شما هم كه هي بازي در ميارين يك روز طرح يك روز تعطيلي و.... بشينيد يه فكري بكنيد ديگه اين چه وضعشه؟
  • رضوان IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    6 1
    واقعا عجیبه خدا رو شکر این بار قبل از اینکه مردم خفه بشن یه کاری کردن!!! در نوعه خودش رکورد محسوب می شه!
  • بدون نام IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    8 1
    آخ جون بازم تعظیلات...
  • سجاد IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۷
    0 0
    آره بابا اصفهان هم داره آلوده میشه...من شنیدم این آلودگی ها درصد حطر مبتلا شدن به سرطان سینه رو افزایش میده..!!!!!! یعنی اگه تعطیل نکنین گناهش پای خودتون..!!