عصرایران در گفت و گویی با محمدرضا تابش نماینده اردکان نوشت:

·        آقاي خاتمی هیچ تمایلی برای ورود به انتخابات ریاست جمهوری ندارند و اگر قرار باشد که تصمیم شخصی‌اش را عملی کند، مطمئنا کاندیدای اصلاحات کسی غیر از سید محمد خاتمی خواهد بود.  ایشان صلاح را در این می‌بینند که در مقام کاندیدا وارد انتخابات نشوند. این در حالی است که او بیشترین شانس را برای رییس جمهری شدن دارد و در صورت حضور قطعا برای سومین بار به عنوان رییس جمهوری ایران انتخاب خواهد شد. این ادعایی از جانب من نیست و نظر سنجی‌هایی که اتفاقا از جانب دستگاه‌های مربوط به اصولگرایان انجام شده است، نشان می‌دهد که خاتمی با فاصله زیادی بیشترین رای مردم را می‌تواند به خود اختصاص بدهد.
·        اصولگرایان دنبال این هستند تا با ایجاد فضایی تک صدایی تنها جریان سیاسی حاضر در انتخابات ریاست جمهوری باشند. بهتر است آقایان تصمیم بگیرند که از مسیر منطق خارج نشوند و بگذارند مردم درباره سرنوشت کشور تصمیم بگیرند.
·        اصولگرايان دنبال این هستند تا در "رقابتی بدون رقیب" بتوانند دولت یازدهم را در اختیار خود بگیرند. این در شرایطی است که نظام هیچ شرطی برای اصلاح طلبان مطرح نکرده و این اصولگرایان هستند که گمان می‌کنند «خود نظام» هستند.  حتم داشته باشید که تحرکاتی اینچنینی حتما در روند انتخابات تاثیر منفی خواهد گذشت و حتی می‌تواند نوعی بی‌اعتمادی را موجب شود.
·        جهه اصلاحات شرایط لازم را برای حضوری جدی در انتخابات دارد و اگر شرایط و فضای انتخاباتی آن روز‌ها اجازه بدهد، حتما می‌توانیم بیاییم و با رای بالایی شگفتی ساز شده و دولت یازدهم را تشکیل بدهیم.  اصلاحات در توده‌های مختلف مردم جایگاه شایسته‌ای دارد و حتما کاندیدای احتمالی ما می‌تواند هر رقیبی را شکست داده و در راس دولت قرار بگیرد و دقیقا به همین دلیل است که باعث شده اصولگرایان رفتارهای اینچنینی را از خود نشان بدهند.
·        اگر براي حضور انتخاباتي اصلاح طلبان سختگیری شود که با مشکل مواجه می‌شویم و اگر قرار بر قانونمداری باشد، می‌توانیم با فراغ بال به فکر حضوری جدی در انتخابات باشیم و خود را در معرض رای مردم قرار بدهیم و به همه نشان بدهیم که مردم هنوز هم مرام اصلاح طلبی را دوای دردهای موجود می‌دانند. ما متناسب با برخوردها تصمیم گیری می‌کنیم و نمی‌توانیم اینطور بگوییم که نسبت به اتفاقات احتمالی بی‌توجه هستیم. با این حال شرایط جامعه به گونه‌ای است که مردم «تغییر» را ضروری می‌دانند و به همین دلیل تاکید دارم که اصلاحات اگر اجازه حضوری جدی داشته باشد، انتخابات خرداد سال 92 را به نفع خود رقم خواهد زد تا بلکه مملکت از شرایط بحرانی خارج شود. شرایط موجود نشانگر این است که انتخابات به حضور اصلاحات احتیاج مبرم دارد تا انتخاباتی آزاد و رقابتی شناخته شود.
·        /192929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    122 6
    از سید بزرگوار محمد خاتمی درخواست می کنیم برای کمک به مردم به صحنه بیایند .
  • بدون نام IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    103 5
    ان شاء الله زمینه این حضور توسط مسئولین نظام فراهم شود.
  • محسن IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    59 0
    سلام - من پيشنهاد ميكنم اصلاح طلبان و كانديدهاي آنها بايك برنامه وتعهد كاملا عملياتي در زمينه رفع ريشه اي مشكلات اقتصادي مملكت در انتخابات شركت كنند تا بابي شودكه ازين پس به برنامه ها وتعهدات راي دهيم ودر آخر دوره رياست جمهوري هم از ريس جمهور مطالبه كنيم كه كداميك از تعهدات انتخاباتي خودش را انجام داده است
  • رام IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    77 4
    سید دوست داریم
  • بدون نام IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۲۸
    41 4
    خاتمی اگر دلش به حال مردم میسوزد حتماً کاندیدا خواهد شد، من به پیروزی مردم که همانا رأی اعتماد به اوست ایمان دارم. خدا پشت و پناهش باد.
  • برهانی IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۲۲
    2 2
    جناب آقای تابش اینکه گفتید «نظام هیچ شرطی برای اصلاح طلبان مطرح نکرده » و«شرایط موجود نشانگر این است که انتخابات به حضور اصلاحات احتیاج مبرم دارد تا انتخاباتی آزاد و رقابتی شناخته شود.»لازم است اول لطفا از اینکه خودتان را به خواب زدید هم خودتان را از این خواب بیدارکنید . مردم که این نظام را بوجود آوردند و طی این 34سال حفظ کردنند. در راه پیمایی های 9دی و 22 بهمن 88 شرایط نظام را برای شما تعریف کردند.ایکاش شرایط امروز را بیشتر توزضیح می دادید که چی هست ؟ مگر تا بحال انتخابات آزاد و شفاف نبوده اگر نیست پس در دوران شما هم شفاف و آزاد نبوده و به نفع خودتان هم تقلب داشتید؟