سومین روز از دهمین نمایشگاه بین‌المللی صنایع مخابرات، ارتباطات و تکنولوژی اطلاع‌رسانی (ایران تلکام) شلوغ تر از روزهای قبل بود. مبلغ هزار تومان ورودیه این نمایشگاه حذف شده و بازدیدکنندگان می‌توانستند به صورت رایگان وارد شوند.

سرویس‌های تبلیغاتی مکان محور از طریق بلوتوث، یکی از جذابیت های تلکام است که بازدیدکنندگان عادی را به این نمایشگاه می کشاند.

همراه اول از امروز سرویس موبایل‌نیوز را برای بازدیدکنندگان متقاضی این سرویس فعال ‌کرد؛ متقاضیان باید سرویس MMS را در گوشی خود فعال کرده باشند تا بتوانند این سرویس را داشته باشند که البته استفاده از این سرویس فقط برای امروز و فردا در نمایشگاه تلکام برقرار است و پس از پایان نمایشگاه، بساط آن برچیده می شود.

 غیبت بخش خصوصی
تلکام امسال غایبانی دارد که بخشی از هویت صنعت IT کشور محسوب می‌شوند. بسیاری از شرکت های  خصوصی، از تحریم کنندگان تلکام به حساب می‌آید. رییس یکی از  شرکت های خصوصی تلفن ثابت در بیان دلایل این تحریم می‌گوید: هم اکنون بخش خصوصی در حوزه ارتباطات در کشور هیچ نقشی ندارد و حضور در نمایشگاه نمی‌تواند مشکلات این بخش را مرتفع کند.

وی خاطر نشان می‌کند: سیاست فعلی وزارت ارتباطات مغایر با اصول خصوصی‌سازی است و در این شرایط بخش خصوصی نابود خواهد شد.

او با بیان اینکه فضایی برای رقابت شرکت‌های بخش خصوصی در حوزه ارتباطات وجود ندارد، خاطر نشان می کند: تا زمانی که دولت از این بخش به طور جدی حمایت نکند، شرکت در نمایشگاه نمی‌تواند از مشکلات این صنف بکاهد.

این فعال صنعت مخابرات یادآور می‌شود که در عرصه تلفن ثابت، شرکت دولتی مخابرات یکه تاز است و توان رقابت را از بخش خصوصی گرفته است.

چتر حمایتی اپراتورهابرای شرکت ها کوچک
علی مطهری رییس کمیته مخابرات مجلس نبز در این خصوص به «خبر» می گوید: مشکلات صنعت ارتباطات و تولیدکنندگان بخش خصوصی، به خوبی در نمایشگاه تلکام امسال مشهود است. البته برخی شرکت های بزرگ مانند همراه اول و ابرانسل، شرکت های کوچکتر را به همراه خود به نمایشگاه آوردند ولی این سطح حمایت و حضور، کافی نیست.

او می افزاید: متاسفانه دامپینگ و برخی دیگر از مشکلات، فضای فعالیت بخش خصوصی را با مخاطره مواجه ساخته است.

به گفته این نماینده مجلس، نمایشگاه تلکام دهم از نظر آی.تی و نرم افزار، پیشرفت خوبی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد. حضور سازمان تنظیم مقررات رادیویی، شرکت یرساخت و مرکز تحقیقات مخابرات، فرصت خوبی برای بررسی موانع توسعه فعالیت های بخش خصوصی فراهم کرد. هر چند مشکلات فراونی پیش روی بخش خصوصی است که باید برای آن چاره اندیشی شود. انتظار داریم شرکت های قدرتمند بویژه اپراتورها، از شرکت های کوچک حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، یکی از شرکت های حاضر در تلکام دهم، از عرضه وایمکس - اینترنت بی‌سیم پرسرعت - تا حدود 10 روز آینده خبر داد. فعلا تعرفه مشخصی برای این سرویس پیشنهاد نشده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 26472

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =