وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح کشورمان خبر داد که تجهیزات پیشرفته تر از پهپاد آمریکایی «اسکن ایگل» در ایران در حال تولید است.

سردار وحیدی در حالی این خبر را داد که پیش تر دریادار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه اعلام کرده بود پهپاد «اسکن ایگل» آمریکایی که اخیرا به دست توانمند نیروهای مسلح کشورمان شکار شد، سومین پهپاد شکار شده از این نوع است که پیشتر تمام تکنولوژی آن رمزگشایی و در خط تولید قرار گرفته است.
سردار وحیدی در پایان جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و در پاسخ به سوالی درباره اظهارات سردار فدوی در خصوص راه‌اندازی خط تولید پهپاد «اسکن ایگل» در داخل کشور گفت: ما پهباد‌های مختلفی را در داخل کشور داریم که به مراتب پیشرفته‌تر از این پهپاد هستند و خط تولید آنها نیز در داخل کشور در حال فعالیت است.
سردار وحیدی در پاسخ به سوال دیگری درباره استقرار موشک‌های پاتریوت در مناطق مرزی ترکیه و سوریه از سوی ناتو گفت: ما فکر می‌کنیم که حضور نیروهای بیگانه در منطقه به هیچ عنوان موجه نیست و حضور آنها در منطقه تنها سبب ایجاد ناامنی در کشور می‌شود.
وحیدی درباره جدید‌ترین دستاوردهای دفاعی کشور گفت: ما روز فضا را در پیش داریم که به طور حتم در این روز دستاوردهای مختلفی را در عرصه فضایی کشور رونمایی خواهیم کرد.
توانمندی ایران موجب نگرانی بیگانگان شده است
به گزارش فارس، سردار وحیدی همچنین در پاسخ به سوالی درباره برگزاری جدید‌ترین رزمایش نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در آب‌های جنوبی کشور گفت: هر رزمایشی برای بالا بردن آمادگی‌ها و همچنین تست سلاح‌های جدید و تمرین تاکتیک‌های نو است. از آنجا که مهمترین تامین کننده امنیت منطقه، جمهوری اسلامی ایران است این رزمایش‌ها به منظور تقویت آمادگی برای تامین هرچه بهتر امنیت صورت می‌گیرد.
وی درباره تبلیغات مغرضانه برخی از کشورها درباره اهداف این رزمایش افزود: هدف ما هدف روشنی است و جمهوری اسلامی ایران نیز توانمندی و قدرت بالایی در اختیار دارد که به طور حتم موجب نگرانی طرف‌های بیگانه شده است.
تحویل زیردریایی‌هایی متفاوت با کلاس غدیر به سپاه پاسداران
سردار وحیدی همچنین با اشاره به برنامه‌ریزی برای تحویل زیردریایی‌های جدید ساخته شده توسط وزارت دفاع به نیروی دریایی سپاه پاسداران، گفت: ما ساخت زیر دریایی‌های متنوعی را در دستور کار داریم که به صورت طبیعی وقتی به مرحله نهایی خود برسد، در اختیار سپاه قرار خواهد گرفت.
وحیدی در پاسخ به اینکه با توجه به توان صنعت دفاعی کشور در طراحی و ساخت زیردریایی‌های سبک کلاس غدیر، زیردریایی‌هایی که تحویل سپاه می‌شوند از چه کلاسی خواهند بود، افزود: این زیردریایی‌ها از مدل‌های دیگری غیر از مدل غدیر هستند، که در برنامه ساخت و تحویل به سپاه پاسداران قرار دارند.
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ادامه داد: طبق دکترین دفاعی کشور که بر اساس دفاع نامتقارن طراحی شده، محصولات دفاعی تولید شده نیز بر اساس دکترین نبردهای ناهمطراز خواهد بود.

/2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 264895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =