ترافیک در خیابان های شهر گاهی سبب می شود تا موتورسواران و رانندگان خودروهایی که تحمل ترافیک را ندارند از خطوط ویژه اتوبوس حرکت کنند.

به گزارش خبرآنلاین؛ مطابق قانون تنها تردد خودروهای پلیس، اورژانس و آتش نشانی در کنار اتوبوس‌های شرکت واحد و BRT در این خطوط مجاز است و سایر خودروها و موتورسیکلت‌ها اجازه تردد در این خطوط را ندارند.

از این رو سردار حسین رحیمی، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران از اجرای طرح برخورد با تخلفات خطوط ویژه و BRT از روز شنبه دوم دی ماه خبر داده است.

به گفته او عبور از خط ویژه براساس قانون 50 هزار تومان جریمه دارد: در عین حال خودروها و موتورسیکلت‌های متخلف مطابق قانون از یک هفته تا یک ماه توقیف می‌شوند.

آنطور که رحیمی به ایسنا گفته از ابتدای سال 91 تاکنون 6 تصادف فوتی، 60 تصادف جرحی و 80 تصادف خسارتی در خطوط ویژه پایتخت رخ داده است.

او گفت: متاسفانه طی ماه‌های گذشته ورود موتورسیکلت‌ها و خودروهای غیرمجاز به خطوط ویژه موجب اخلال در سرویس‌دهی حمل و نقل عمومی و کاهش سرعت تردد خودروهای امدادرسان شده‌ است. در عین حال بسیاری از عابران پیاده که از عرض خطوط ویژه عبور می‌کنند و دچار مجروحیت شده‌اند به تصور اینکه تنها در این خط اتوبوس و خودروهای امدادی تردد می‌کنند از آن عبور کرده‌اند که متاسفانه ناگهان با موتورسیکلت سواری مواجه می‌شوند.

به گفته رییس پلیس راهور تهران برخی متخلفان حتی بعضا بخشی از نرده‌های خطوط ویژه را بریده اند و در برخی موارد آنها را با قفل شخصی به هم متصل کرده‌اند: تمامی این موارد مشخص و به شهرداری تهران اعلام شده است تا نسبت به رفع این مشکلات، نصب علائم، اصلاح هندسی، نصب راه‌بندان‌ها و چشم گربه‌ای‌ها و تعمیر نرده‌های این خطوط اقدام کند.

رحیمی همچنین گفت: از روز شنبه دوم دی ماه در ادامه طرح تشدید برخورد با موتورسواران متخلف، طرح تشدید برخورد با ورود عیرمجاز به خطوط ویژه پایتخت در دستور کار است که بر این اساس کفی‌های لازم در خطوط ویژه پایتخت مستقر می‌شوند. اگر سازمانی قصد دارد از خط ویژه استفاده کند قطعا باید با مجوز کتبی پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ باشد و صرف داشتن چراغ گردان، مجوزی برای تردد در خط ویژه نیست.

47232

کد خبر 265222

برچسب‌ها

خدمات گردشگری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام JP ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    9 9
    چه عالی. فقط ۵۰ تومن کمه زیادش کنید لطفا.
    • محمد IR ۱۳:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      3 0
      در کجای دنیا مساحت مفید خیابانها را تبدیل به خط ویزه کردت سابقه دارد هزاران خودرو در اتوبانها وخیابانها در ترافیک قفل شده در حال تبدیل کردن سرمایه های گرانقدر کشور به سم هستند و ما به اضافه نمودن طول خطوط بی آرتی وخطوط ویزه افتخار میکنیم راه حلی که در برخی کشورها آنهم بصورت خیلی کوتاه مدت استفاده میشود شده همه هدف ما
  • ریما IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    10 5
    با سلام . اگر قدری دیر و عادت شده ولی بهر حال جای تشکر دارد .
  • محمد IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    0 1
    عالی است این قانون کم کم داشتم پشیمون می شدم از سوار شدن brt brt !!?? ترافیک
  • همایون IR ۰۰:۱۱ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    1 0
    در کنار این کار حتما" با پارک های حاشیه ی بزرگراههای مسیرهای BRT هم برخورد شود. مگر یک اتوبان چقدر جا دارد که یک لاینش BRT باشد یک لاینش هم ماشینهای پارک شده ( بخصوص BRT رسالت_آرژانتین)
  • بدون نام IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    1 1
    سلام خوهش می کنم رسیدگی کنید. توی خط 3 بی آر تی اصلا اینطور نیست و بلکه برعکس است. در امتداد اتوبان بسیج، خود پلیس خودروها را به لاین ویژه هدایت می کند تا از ترافیک کاسته شود. اما این باعث می شود که در خطوط ویژه هم سرعت پایین آمده و اتوبوس ها با فواصل زمانی زیاد و مملو از جمعیت به ایستگاه ها برسند.
  • بدون نام IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    0 2
    سلام من هر روز از BTR در مسیر انقلاب به تهرانپارس استفاده می کنم و نه تنها موتور که ماشین ها هم وارد مسیر اتوبوس میشوند. مامور هم ایستاده اما واکنشی نشان نمی دهد.

آخرین اخبار

پربیننده‌ترین