واحدمرکزی خبر:

محمد البرادعی از سران مخالفان مصری از محمد مرسی رئیس جمهور این کشور خواست به چند دستگی مصریها پایان دهد و برگزاری مرحله دوم همه پرسی قانون اساسی را متوقف کند.
البرادعی گفت مرسی با انجام دادن این کارها ، مصر را از ورشکستگی نجات و آنها را در مسیر امنیت و ثبات قرار دهد.
البرادعی در نواری ویدیویی که یک نسخه از آن را فرانس پرس دریافت کرد، دیشب در سخنانی گفت :« کشور در آستانه ورشکستگی است . صندق بین المللی پول اعلام کرده است اعطای وام به قاهره را یکسال و نیم به تعویق انداخته است. جهانیان می گویند نمی توانیم به شما وام بدهیم زیرا امنیت ، برنامه ، شفافیت و ثبات در مصر وجود ندارد ».
صندوق بین المللی پول یازدهم دسامبر اعلام کرد مصر از این صندوق خواسته است به علت بحران سیاسی در این کشور ، اعطای وام هشت میلیارد و چهارصد میلیون دلاری را به تعویق بیندازد.
درباره اعطای این وام نوامبر گذشته توافق شده بود.
البرادعی افزود :« ما انقلاب گرسنگان و خشونت را نمی خواهیم . ما می گوییم مصر یک کشور اسلامی است و شریعت ، منبع اصلی قانونگذاری از چند دهه گذشته بوده است. باید از خنداندن مردم با تبلیغات درباره لیبرالیسم و سکولاریسم دست برداریم. اینها همان حرفهای حسنی مبارک (دیکتاتور سابق مصر) درباره مزدوری و خیانت است . اکنون اسلام‌گرایان به این حرفهای مبارک ، کفر را نیز افزوده اند».
البرادعی خطاب به مرسی گفت :« ای مرسی، ای دولت مرسی، ای گروه مرسی از خدا بترسید . راهکار همچنان وجود دارد».
وی افزود :« همچنان که دفعه قبل گفته ام و دیگران نیز گفته اند عمل به قانون اساسی 1971 میلادی و اصلاحیه های آن را از سر بگیرید و دولت شایسته سالار تشکیل بدهید زیرا دولت کنونی نمی تواند کشور را اداره کند و مصریها را جمع کن و دستت را به سوی ملت مصر دراز کن».
دومین مرحله همه پرسی قانون اساسی فردا شنبه برگزار می شود . نتایج غیر رسمی نشان می دهد بیش از شصد و پنج درصد مصریها در مرحله اول به قانون اساسی رأی موافق دادند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۱
    2 7
    این اروپا ئیهای ضد بشر حتی به تلویزیون نیم بند و بی طرف اقای ضرغامی هم رحم نکردند مرگ بر اروپا و امریکا چقدر اینها ضد دین و ضد انسانیت هستند زمانی که در دریا با 30 نفر اروپایی کار می کردیم هر وقت سی ان ان از بمب گذاری در اسرائیل می گفت انها تمام صورتشان را خون می گرفت با تمام وجود خشمگین می شدند و در اوج قدرت پوشالی اامریکا و تصرف عراق و به زیر کشیدن مجسمه صدام بعضی به انها می گفتند بوش بیگ تروریست واقعا در اوج قدرت پوشالی بودند الان کجا هستند تاریخ پر است از فراز و فرودهای اقوام مختلف و پایان تاریخ حتما روشنی خواهد بود بعد از ان همه ظلمت ها و درود بر شهیدان راه خدا که ملت ایران را اجازه انتخاب زندگی دینی عطا کردند درود بر رهبر معظم انقلاب و امام راحل واقعا کدام مقطع تاریخی در ایران حکومت د
    • m IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
      4 0
      خوبی؟ از چی اینقدر عصبانی هستی؟ یه کم گل گاو زبون دم کرده بخور!D: زنده باد آزادی زنده باد ملت ایران
  • بدون نام IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۲
    4 0
    ربطی به موضوع نداره اشتباهی کامنت دادی.