دادستان تهران درباره اظهارات حمید رسایی، وضعیت پرونده ستار بهشتی، پرونده مهدی هاشمی و فوت نیما نهاوندیان توضیحاتی داد.

به گزارش خبرآنلاین؛ عباس جعفری دولت آبادی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه سرپرستان دادسرای خارک و ناحیه 19 در جمع خبرنگاران در واکنش به این سوال که دادستانی در مورد اظهارات حمید رسایی چه اقدامی انجام داده گفت: طرح شکایت را به دادسرای ویژه روحانیت ارایه کرده‌ایم.

جعفری دولت آبادی در مورد آخرین وضعیت پرونده ستار بهشتی گفت: کمیسیون 11 نفره‌ای تشکیل شد و حتی از پزشکان خارج از پزشکی قانونی هم با تخصص‌های قلب،‌ گوارش و ... دعوت کردیم که همه پزشکان گفتند مرگ نمی تواند بر اثر ضربه به سر بوده باشد و احتمال شوک بسیار قوی است. این نظریه توسط تیم پزشکان متخصص و پزشکی قانونی به دادستانی اعلام شده که البته در آن قید شده است متهم بیماری قبلی هم نداشته است.

دولت آبادی همچنین خبر داد که به زودی پرونده مهدی هاشمی به دادگاه ارسال می‌شود.

وی در پاسخ به پرونده گودبرداری‌های غیراصولی جدید در پایتخت گفت:‌این پرونده‌ها در دادسرای جنایی تشکیل شده و متهمان هم به قید وثیقه آزادند و شهرداری تهران هم ترتیباتی داده تا خانواده‌ها مشکل مسکن نداشته باشند.

دولت‌آبادی درباره پرونده‌ای که برای فوت نیما نهاوندیان یکی از مجریان صداوسیما تشکیل شده در پاسخ به این سوال که آیا فرضیه قتل وجود دارد؟ گفت: بر اساس اطلاعاتی که دیشب گرفتم بحث قتل مطرح نیست. منتظر نظر پزشکی قانونی هستیم و تحقیقات تازه شروع شده است.

وی در مورد پرونده خیابان شهید مدنی هم گفت: هنوز کمیسیونی در این مورد تشکیل نشده است.

دولت آبادی در مورد موضوع افزایش نظارت بر بازداشتگاه های نیروی انتظامی هم گفت: طی بخشنامه‌ای اعلام کردیم تمامی دادسراها باید بر بازداشتگاه‌های کلانتری‌ها نظارت بیشتری داشته باشند.

جعفری دولت آبادی در مورد پرونده اداره برق گفت: این پرونده شاکیان زیادی دارد و عدد آن‌بیش از هزار نفر است که به علت برخی از نقایص به دادسرای عمومی ارجاع شده است و همچنان پرونده ادامه دارد.

دادستان عمومی و انقلاب تهران از ایجاد دادسرای جرایم پولی و بانکی و محکومیت 80 نفر دیگر مرتبط با پرونده فساد بزرگ مالی خبر داد. با پیشنهاد ما و موافقت رییس قوه قضاییه به زودی دادسرای جرایم پولی و بانکی ایجاد می‌شود که این دادسرا به مسائل پولشویی، موسسات مالی غیرمجاز، معوقات و اختلاس‌ها رسیدگی می‌کند.

وی درباره اتهامات پرونده قضات کهریزک گفت: اعلام اتهام قبل از قطعیت حکم خلاف قانون است.
47232

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 265873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 10 =