یک کارشناس جهان عرب معتقد است که اصلاحات در اردن به بن بست رسیده و این کشور نیز نیازمند تغییرات بنیادی مانند آنچه در مصر رخ داد است.

امجد ناصر در یادداشتی که برای خبرآنلاین عربی نگاشته و ترجمه آن نیز در صحفه بین الملل خبرآنلاین منتشر شده بهترین دلیل برای اثبات وجود بن بست در روند اصلاحات اردن را  استعفای غیر معمول نخست وزیر اسبق این کشور " عون خصاونه " می داند.

این شخصیت برجسته سیاسی لبنان در نامه استعفای خود نوشته بود : دیگر هیچ شکی در میان نیست که نمی توان کشور را با وجود حکومت قدرتمند سایه که ازسوی دربار و سازمان امنیت هدایت می شوند ،اداره نمود.

امجد ناصر با استناد به این نامه یادداشت خود را اینگونه ادامه می دهد: بنابراین همه باید از ماجرای استعفای " خصاونه" اطلاع یافته باشند که " نیروهای عملکرد معکوس " هیچگاه با روند اصلاحات موافقت نخواهند کرد . چون این نیروها واقعیت بحران وخطر گسترده آن و آینده تاریک کشور را درک نمی کنند. در حقیقت این نیروها هیچگونه احساساتی ندارند بلکه تنها پایبند به " منافع خود" می باشند که البته همواره بزیان قوت لایموت مردم بوده است. این نیروها باید بپذیرند که هیچ راهی جز تسلیم در برابر اصلاحات ندارند.. در غیر این صورت فاجعه اتفاق خواهد افتاد . البته این رویداد صورت نخواهد گرفت مگر با به صحنه آمدن تمامی گروههای مردم به گونه ای که تمامی جنبه های اجتماعی جامعه را در بر بگیرد که تاکنون همچنان پنهان مانده است .. البته این تحول با آغاز روند افزایش بهای سوخت نمایان گردید .. وبنظر می رسد در آینده با افزایش بحران معیشتی مردم ، ادامه یابد.

49261

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =