فارس نوشت:

نایب رئیس مجلس اعلام کرد هیئت رئیسه میزان تغییرات وزرای دولت دهم را مورد بررسی قرار می‌دهد تا در صورت تغییر نیمی از کابینه، رئیس‌جمهور مجدداً برای وزرایش از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
محمدرضا باهنر نماینده مردم تهران با انتقاد از تغییرات کابینه، اظهار داشت: یکی از مسائل قدیمی ما با دولت‌های نهم و دهم همین آوردن‌ها، رفتن‌ها و بردن‌هاست و البته ما دلیل این کار را نیز متوجه نمی‌شویم. بنده همواره گفته‌ام که تغییر یک مدیر اگر مطمئن نباشیم که حداقل فرد بعدی 30 تا 40 درصد قوی‌تر از مدیر فعلی است، به ضرر کشور است.
نایب رئیس مجلس همچنین با بیان اینکه منصوب کردن یک نیروی هم‌سنگ یا کمتر از مدیر فعلی به ضرر کشور است، تصریح کرد: هم‌اکنون به نظر می‌رسد تغییرات وزرای کابینه به مرز نصف رسیده و طبق قانون اساسی در این شرایط دولت موظف می‌شود مجدداً برای کل وزرایش از مجلس رأی‌گیری کند.
باهنر تأکید کرد: ‌قطعاً هیئت رئیسه مجلس بررسی می‌کند تا مشخص شود که وزرای تغییر یافته کابینه به نصف رسیده است یا نه، در این صورت دولت موظف است برای کل وزرایش، مجدداً از مجلس رأی اعتماد بگیرد.
وی در خاتمه با ذکر این نکته که هیات رئیسه موظف به بررسی این موضوع است، خاطرنشان کرد: در مجموع این تغییرات تماماً برای کشور هزینه است.
اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به تغییرات پیاپی در کابینه دولت و عزل ناگهانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: تحولات ناگهانی در هر مجموعه مدیریتی سبب عدم کارآیی در آن مجموعه می‌شود و ما متأسفانه شاهد هستیم که دولت در حال طی کردن یک مسیر نزولی در ثبات کاری است.
وی افزود: اینکه یک وزیر به خاطر یک انتقاد در هر موردی برکنار شود نشانه این است که منطق و تحمل در مجموعه دولت رنگ می‌بازد.
نماینده مردم تهران ادامه داد: حتی اگر این فشارها برای برکناری شخصی در زیرمجموعه مدیریتی یک وزیر باشد راه‌های بهتری برای این کار وجود دارد تا اینکه رأس آن وزارتخانه از کار برکنار شود. اینگونه عزل و نصب‌ها به طور حتم سبب نارضایتی کسانی می‌شود که به ایشان رأی داده‌اند و انتظار حل مشکلات را دارند.
وی افزود: در شرایطی دشمنان هر روز در حال توطئه برای کشور هستند؛ دوری از عزل و نصب‌های احساسی و ناگهانی می‌تواند کمک مؤثری به مقابله با این مشکلات داشته باشد و آقای احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور باید به این نکته توجه کند.
/2929
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۱/۱۰/۰۸
    0 1
    نمیدونم این پست ها چه مشکلی داره که هر آدم خوبی میاد داخلش بعد چند سال یه موجود دیگه میشه