مثلث نوشت:

کارلوس اسلیم مکزیکی ثورتمند‌ترین مرد جهان با سرمایه‌گذاری در باشگاه بحران‌زده رئال اوویدو به بزرگترین سهامدار این تیم اسپانیایی تبدیل شد. حدود یک دهه پیش رئال اوویدو در کنار رئال و بارسا در لالیگا بازی می‌کرد، اما سوء‌‌مدیریت مسئولان باشگاه این تیم در سال‌های اخیر در آستانه ورشکستگی قرار داده است. این تیم به علت مشکلات عمیق مالی و کاری درخشش خود را از دست داد و از لالیگا به دسته سه لیگ اسپانیا سقوط کرد و در حال حاضر در رتبه چهاردهم لیگ سه اسپانیا قرار دار. وضعیت اوویدو در چند ماه اخیر به حدی بحرانی بود که برخی باشگاه‌ها از جمله رئال مادرید برای کمک به این باشگاه قدیمی دست به کار شدند. باشگاه رئال مادرید اخیراً حدود 127 هزار دلار به این باشگاه کمک کرد. حالا حضور اسلیم به عنوان ثروتمند‌ترین مرد جهان خون تازه به این باشگاه تزریق کرده و شاید در آینده‌ای نزدیک شاهد بازگشت تیم ریشه‌دار لالیگا به سطح اول فوتبال ماتادور‌ها باشیم.اما میلیاردر های دیگری که ثروت را به فوتبال پیوند زدند.
کارلوس اسلیم
ملیت: مکزیکی
ثروت: 55 میلیارد یورو
اسلیم که صاحب شرکت‌های مخابراتی،‌زیر‌ساختی، راه‌آهن، معدن و بانکداری است و ماه سپتامبر با خرید 30 درصد سهام باشگاه لئون و پاچوکا در لیگ دسته یک مکزیک به دنیای ورزش پا نهاد. حالا این مرد ثروتمند در فوتبال اسپانیا هم آفتابی شده. یکی از شرکت‌های مخابراتی اسلیم در مکزیک با درآمد سالیانه 9 میلیون یورو موفق‌ترین شرکت آمریکای شمالی در 5 سال اخیر بوده است.
ناصر الخلیفی
ملیت: قطری
ثروت 53 میلیارد یورو
ناصر الخلیفی پول خرج کردن در دنیای فوتبال را یک سرگرمی جالب می‌داند. این میلیاردر قطری از طریق چاه‌های نفت خود و 147 شرکت بزرگی که در کشور قطر دارد ثروت خود را در سال 2012 به بیش از 50 میلیارد یورو رساند.

شیخ منصوربن زاید
ملیت: اماراتی
ثروت: 41 میلیارد یورو
شیخ منصوربن زاید آل نهیان از پسران شیخ زاید بن سلطان آل نهیان، پادشاه سابق امارات و یکی از اعضای خاندان حاکم در امارات متحده عربی است. شیخ منصور در کنار مالکیت باشگاه منچستر‌سیتی انگلستان، ریاست بانک فرست گلف را برعهده دارد. بانک فرست گلف بانکی خصوصی است که سال 1979 در ابوظبی واقع در امارات توسط شیخ زاید‌بن سلطان راه‌اندازی شد. شیخ منصور همچنین مالک انجمن و شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری نفت خام IPIC است.

لاکشمی میتال
ملیت: هندی
ثروت: 33 میلیارد یورو
 

این میلیاردر مالک باشگاه کوئینز پارک رنجرز اسکاتلند است. وی که در انگلیس به دنیا آمده، با نام ارسلو میتال نیز شناخته می‌شود که دارای بزگترین شرکت استیل‌سازی در جهان است. وی در این کارخانه، در سال 2009 فروشی معادل 65 میلیارد دلار داشته است. میتال در ابتدا مالک 20 درصد سهام این تیم اسکاتلندی بود؛ اما در سال 2007 بود که سهم خود را به 54 درصد افزایش داد. وی برای رسیدن به این مقصود، سهم فلاویر بریاتوره را خرید که در زمره مالکان قدیمی این تیم بود. این روز‌ها صحبت از این است که این ثروتمند هندی، باقی سهام را نیز بخرد تا تمام باشگاه را از آن خود کند.

رومن آبراموویچ
ملیت: روسی
ثروت: 32 میلیارد یورو
این میلیاردر روس، مالکیت باشگاه چلسی انگلیس را در اختیار دارد. اقتصاددانان معتقدند او در سال‌های اخیر با افزایش سرمایه بیش از دو و نیم میلیارد دلاری مواجه بوده است. شرکت‌های نفتی او در روسیه و چندین شرکت تجاری در اروپا ثروت این مرد روسی را روز به روز بیشتر می‌کنند.

آمانسیو اورتگا
ملیت: اسپانیایی
ثروت: 29 میلیارد یورو
باشگاه دیپورتیوو لاکرونیا متعلق به وی است که دارای سرمایه‌ای معادل 29 میلیارد یورو است. اورتگا که از فعلان مد درر اسپانیا و اروپاست، نهمین فرد ثروتمند در جهان است. وی تلاش زیادی داشته تا تیمش را به قدرت رئال مادرید یا بارسلونا برساند، اما تاکنون راه به جایی نبرده است. از اقدامات اخیر وی تلاش برای ساخت ورزشگاه جدید برای این تیم اسپانیایی است.

فلیپ آنچوتز
ملیت: آمریکایی
ثروت: 14 میلیارد دلار
این آمریکایی دارای سرمایه‌ای شش میلیارد دلاری در فوتبال است که به سود یک میلیاردی نیز رسیده؛ اما نکته قابل توجه، هزینه این مبالغ در سه تیم است. لس‌آنجلس گلکسی، دینامو هوستون و هاماربی، تیم‌هایی هستند که وی در آنها سرمایه‌گذاری کرده است البته نیمی از سهام هوستون و 49 درصد سهام ماربی سوئد متعلق به این شخص است.

سیلویو برلوسکونی
ملیت: ایتالیایی
ثروت:‌10 میلیارد یورو
مالک باشگاه آ.ث میلان ایتالیا، سرمایه‌ای 10 میلیارد یورویی دارد که با افزایش دو و نیم میلیاردی همراه بوده است. نخست وزیر و صاحب بزرگترین شبکه رسانه‌ای ایتالیا، خوشحال است که اخیراً سودی 20 درصدی در این تیم داشته است. هر چقدر او با رسوایی‌های اخلاقی و مشکلات کشور درگیر است اما در این زمینه پول خوبی نصیبش شده است.
الیشر عثمانوف
ملیت: روسی
ثروت 7 میلیارد یورو
این مرد که مشهور به مرد سخت روسیه است، دارای سرمایه‌ای بیش از هفت میلیارد یورویی در آرسنال است که با سود هنگفت پنج و نیم میلیاردی مواجه شده است. وی که در صنعت ارتباطات، استیل و بورس فعال است، اکنون در کنار سایر مالکان این تیم قرار دارد.

19 301

 

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 266939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =